Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:54:47 GMT

اعتبارات سالانه پاسخگوي خسارت سيل نيست

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۱۲۶۵

اعتبارات سالانه پاسخگوي خسارت سيل نيست

خبرگزاري آريا - نوشهر- ايرنا- مديرکل منابع آب وزارت نيرو خواستار اختصاص رديف اعتباري مستقل براي پيشگيري از حوادث غيرمترقبه شد و گفت: اعتبارات سالانه وزارت نيرو پاسخگوي تامين همه نيازهاي مالي براي جبران خسارت هاي ناشي از سيل نيست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيف الله آقابيگي پنجشنبه شب پس از بازديد نقاط آسيب ديده ناشي سيل غرب مازندران از جمله پل رودخانه چالکرود ، چهل شهيدان و صفارود شهرستان رامسر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به اينکه شمال از نقاط باران خيز کشور است بايد رديف مستقلي از بودجه سنواتي براي اين منطقه منظور شود تا جوابگوي اقدامات اجرايي سازمان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به طرح اين موضوع در کمسيون زيربنايي دولت و همچنين مجلس شوراي اسلامي گفت: کميته زيربنايي دولت و مجلس شوراي اسلامي بايد خلا قانوني اين موضوع را رفع کنند زيرا به واسطه وجود همين خلاها ما امروز نمي توانيم براي جبران خسارت اقدام کنيم .
مديرکل منابع آب وزارت نيرو با اشاره به قرار داشتن در فصل تدوين بودجه سالانه کشور، افزود: بايد تلاش شود تا بخشي از اين اعتبارات در بودجه سال 98 لحاظ شود.
آفابيگي بر لزوم رعايت و احترام به حريم رودخانه ها تاکيد کرد و گفت: در حال حاضر مهم ترين اقدام بايد جمع آوري سازه هاي ساخته شده در حريم رودخانه ها و اجراي پيگيري پروژه هاي زيربنايي در جهت مهار و مديريت سيلاب باشد.
وي هماهنگي و تعامل بين بخشي را براي ساماندهي حريم رودخانه ها ضروري دانست و خواستار پاکسازي بستر رودخانه ها از آورده هاي ناشي از سيل از جمله چوب، سنگ و شن و ماسه شد.
اين مسئول وزارت نيرو در عين حال بر ضرورت تدوين طرح هاي مهندسي براي خارج کردن آورده سيل از بستر رودخانه ها تاکيد کرد و اظهار داشت: بعضي مواقع برداشت از بستر رودخانه موجب تغيير شيب رودخانه مي شود و در مواردي نيز الزاما بايد رسوبات از بستر رودخانه برداشته شود تا درصورت وقوع سيل آثار تخريبي آن کاهش يابد.
آقابيگي همچنين گفت که نتايج بازديد و بررسي هايش از منطقه سيلزده غرب مازندران را ظرف 24 ساعت آينده آماده کرده و تحويل خواهد داد.
سيل 14 مهر ماه غرب مازندران به بخش هاي مختلف از جمله تاسيسات زيربنايي، بخش خصوصي و کشاورزي اين منطقه خسارت وارد کرد.
شهرستان 70 هزار نفري رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد.
/1602/9922/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهرانی‌ها هشدار امروز هواشناسی را جدی بگیرند

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی، لغزندگی جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

ایسنا در خبری نوشت: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی آورده است: از اواخر وقت دوشنبه تا پایان اواخر وقت سه شنبه (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت) وقوع رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعق، وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه شمالی استان، وزش باد شدید تا خیلی شدید و در نواحی مستعد گردوخاک به‌ویژه در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرها، کاهش دید، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • تهرانی‌ها هشدار امروز هواشناسی را جدی بگیرند
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)
  • (ویدیو) لحظه بلعیده شدن خودرو‌ها در سیل تسوج
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج