Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:38:28 GMT

عاقبت دوستی با آمریکا غارت و بی‌حیثیتی است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۱۲۹۸

عاقبت دوستی با آمریکا غارت و بی‌حیثیتی است

سردار سلامی گفت: راه سعادت هر کسی که با آمریکا دوستی کرد غارت و بی‌حیثیتی بود، اما در مقابل هر کسی در مقابل آمریکا ایستاد عزیز، امن، مستقل و آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سردار «حسین سلامی» امشب در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت وحید فرهنگی والا و دو شهید مدافع حرم استان آذربایجان‌شرقی که در مسجد رسول الله(ص) دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: امروز آمریکا به عنوان نماد قدرت شیطانی در  تاریخ بشر، هر آنچه که داشته به صحنه آورده تا ایران را منزوی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که استکبار جهانی با توطئه‌های بی‌سابقه تلاش دارد ایران اسلامی را در محاصره سیاسی قرار دهد، تصریح کرد: علیرغم تمامی این تلاش‌ها امروز آیا ایران در جهان مشروعیت سیاسی بیشتری دارد یا آمریکا؟ حتی متحدان سنتی آمریکا نیز حاضر نیستند در کنار آمریکا قرار گیرند.

وی با بیان این‌که آمریکا به تدریج در حال منزوی شدن و از دست دادن نفوذ سیاسی خود در منطقه و جهان است، افزود: در مقابل انقلاب اسلامی ایران در حال رشد و بلوغ و اعتلای منزلت سیاسی در جهان است؛ البته آمریکا تمام قدرت روانی و رسانه‌ای خود را به صحنه آورد تا جوانان را از رهبری، انقلاب و اسلام جدا کند.

سردار سلامی با اشاره به این‌که راهبرد و سیاست آمریکا، اعمال حداکثر فشار علیه ایران است، تصریح کرد: همه شنیدید که نام سیاست جدید آمریکا علیه ایران حداکثر فشار اقتصادی همراه جنگ روانی آمریکا علیه ملت ایران شکست خورد؛ هدف اصلی این فشارها خط عملیات روانی برای راه‌اندازی آشوب‌های خیابانی بوده است.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: آمریکا می‌خواست تا صادرات نفت ما را به صفر برساند؛ اما در نهایت مجبور به معاف کردن بزرگ ترین خریداران نفت ایران از خرید نفت شد، این نشان می‌دهد که آمریکا بیش از این نمی‌تواند کاری کرده و ما را از قدرت دفاعی محروم کند و عقب مانده نگاه دارد.

وی یادآور شد: آمریکا ۷ تریلیون دلار در عراق و سوریه هزینه کرده است؛ یعنی چیزی به میزان ۱۰۰ سال درآمد ایران و عراق از فروش نفت؛ امروز ۵۰ میلیون نفر زیر خط فقر در آمریکا ‌بی‌خانمان هستند، با این حال وزیر خارجه آمریکا با بی‌ادبی  به مردم ایران می‌گوید که اگر نظام ایران می‌خواهد تا مردمانش گرسنه نباشد باید به آنچه آمریکا می‌گوید گوش دهد.

سردار سلامی خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: اگر در ایران مازاد غذای مصرفی یا همان دور ریز مردم  را جمع کنیم، می‌توان گرسنگان آمریکا را سیر کنیم و اگر دولتشان نمی‌تواند آنها را سیر کند ما می‌توانیم؛ آمریکا گمان می‌کند که رزق و روزی مردم ما در دستان آنها است، خیر، این‌گونه نیست، شما بروید ملت خودتان را از گرسنگی نجات دهید.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: اگر دولت آمریکا برای مردم ایران  دل می‌سوزاند، پس چرا می‌خواهد تا به آرزوی به گور رفته خود یعنی فلج کردن مردم ایران دست یابد، ملت ایران با کرامت‌ترین، قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین ملت جهان قرار دارد که البته همچنان عزیز و شریف نیز هستند.

وی تأکید کرد: می‌دانیم راه سعادت هر کسی که با آمریکا دوستی کرد غارت و بی‌حیثیتی بود، اما در مقابل هر کسی در مقابل آمریکا ایستاد عزیز، امن، مستقل و آزاد شد و ما نیز این راه را انتخاب کرده و تا آخر هم می‌ایستیم؛ ما راه ایستادگی و مقاومت را از شهدا آموخته ایم.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته کتاب و کتابخوانی تبریز ۲۰۱۸ اردبیل خوزستان شیراز مهدویت نهم ربیع الاول علامه طباطبایی زعفران تبریز ۲۰۱۸ بدعهدی آمریکا سردار سلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم

استاندار هرمزگان در دیدار با مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی، با تبیین ظرفیت‌های همکاری هرمزگان از گسترش روابط با چین خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در دیدار با چای‌لی، مدیرعامل شرکت دولتی چاینا انرژی با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور ایران و چین، اظهار داشت: روابط دیرینه دوستی میان ایران و چین در دولت سیزدهم گسترش یافته و هرمزگان هم به دنبال توسعه روابط در زمینه‌های مختلف است. 

وی با تشریح زمینه‌های همکاری‌های گسترده دو جانبه و تبادلات مختلف اقتصادی، افزود: معتقد هستیم مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه بصورت ملموس مشاهده کنند. 

استاندار هرمزگان ظرفیت‌های هرمزگان در حوزه پالایشگاهی را آماده همکاری دانست و گفت: هرمزگان پالایشگاه‌های متعدد با ظرفیت یک میلیون بشکه را در دست اجرا دارد که زمینه استفاده از کمک‌های فاینانسی و سرمایه گذاری کشور چین برای تکمیل وجود دارد.

وی با تاکید بر شناخت کامل ایران از توانمندی‌های چین در حوزه پتروشیمی تصریح کرد: بستر لازم برای بهره‌مندی از این توانمندی در طرح‌های توسعه پالایشگاه بندرعباس وجوددارد و آماده‌ی دریافت مشاوره فنی از جانب چین هستیم.

دوستی با اشاره به سیاست دولت در تکمیل زنجیره‌های شیمی - معدنی در کشور با هدف کاهش خام فروشی، گفت: ایران کشوری است که علاوه بر ذخایر خوب معدنی، در حوزه ذخایر نفتی نیز در جایگاه خوبی قرار دارد، برای ایجاد زنجیره‌های ارزش و تکمیل زنجیره شیمی - معدنی کشور با توجه به تجربیات کشور چین خواستار دریافت مشاوره از طریق انعقاد قرارداد هستیم. 

وی استفاده از تجربیات چین در حوزه شور ورزی را مهم دانست و با تاکید بر ظرفیت ویژه جزایر استان، گفت: توسعه کشاورزی با آب دریا مورد توجه ماست و پتانسیل بسیار بالایی هرمزگان برای جذب گردشگر که سالانه میلیون‌ها نفر فقط از جزایر استان بازدید می‌کنند، آماده‌ایم در این جزایر با سرمایه‌گذاری چین بخشی از زیرساخت‌های گردشگری و هتل احداث شود. 

دوستی با اشاره به لزوم تکمیل کریدور شمال جنوب نیز گفت: در حوزه پس کرانه بندر شهید رجایی برای همکاری حاضریم همچنین در زمینه توسعه سیستم‌های کنترل خطوط ریلی و استفاده از تجربیات خوب کشور چین در ترکیب ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای حوزه بنادر و خطوط ریلی آمادگی همکاری وجود دارد. 

وی با اشاره به توسعه صنعت فولاد ایران، چالش اصلی را سنگ آهن و راه نجات را ذخایر هماتیت دانست و گفت: ما در دیپلماسی با دوستانمان صریح حرف می زنیم و با غربی ها شطرنج بازی می کنیم در همین راستا ذخایر خوب هرمزگان ما را در مسیر فعال‌سازی این پتانسیل قرار داده و برای شروع کارهای مشترک با کشور چین و سرمایه‌گذاران این کشور لازم است کارگروه‌هایی را تعیین و طبق برنامه زمان‌بندی مشخص عمل کنیم.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • عاقبت توجه نکردن راننده به قطار (فیلم)
  • تشدید تنش در هائیتی؛ پورتوپرنس میدان جنگ و بیمارستان غارت شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند