Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@11:19:05 GMT

چرا نوزادان تشنج می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۱۴۹۳

فوق تخصص نوزادان گفت: نرسیدن اکسیژن به مغز نوزادان باعث تشنج می‌شود و این عارضه در نوزادان پسر بیشتر دیده می‌شود. ناطقان: هادی سماعی فوق تخصص نوزادان درباره تشنج نوزادان اظهار کرد: تشنج نوزاد زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های مغزی فعالیت الکتریکی درست خود را برای مدت کوتاهی از دست می‌دهند و شیوع آن در نوزادان پسر بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علل ایجاد تشنج در نوزاد

وی در مورد علت تشنج نوزادان افزود: شایع‌ترین علت تشنج نرسیدن اکسیژن به مغز نوزادان است که پیچیدن بند ناف به دور گردن نوزاد هنگام زایمان، تولد نوزاد نارس، کاهش قند خون نوزاد، عفونت و تب از عوامل ایجاد این عارضه است.

فوق تخصص نوزادان بیان کرد: والدین با مشاهده علائمی از جمله حرکات غیر طبیعی مانند دوچرخه یا پدال زدن پاها، پرش‌های عضلانی تکراری، سفت شدن بدن، حرکات مانند مکیدن یا جویدن چیزی در دهان و کبود شدن نوزاد از او فیلم گرفته سپس سریعا نوزاد را نزد پزشک اطفال ببرند.

سماعی گفت: پزشک باید برای تشخیص تشنج، نوزاد را کامل معاینه کند و سپس  آزمایش خون، سونوگرافی مغز، نوار مغز، سی تی اسکن و گرفتن مایع از کمر تجویز کند و یا در صورت لزوم نوزاد را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد.

وی درباره درمان تشنج بیان کرد: درمان تشنج نوزادان به صورت دارویی است و مدت زمان مصرف دارو نیز بستگی به شدت و علت آن دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: نوزدان ، تشنج ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نوزدان تشنج بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزادان فلسطینی بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ مقامات سازمان ملل تایید کردند به سبب کمبود مواد غذایی و کمبود دارو، نوزدان تازه به دنیا آمده در نوار غزه با وزن‌های غیر طبیعی به دنیا می‌آیند و شمار زیادی از آنها پس از ولادت از دنیا می‌روند.

 

نوزادان فلسطینی بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند

مقامات سازمان ملل تایید کردند به سبب کمبود مواد غذایی و کمبود دارو، نوزدان تازه به دنیا آمده در نوار غزه با وزن‌های غیر طبیعی به دنیا می‌آیند و شمار زیادی از آنها پس از ولادت از دنیا می‌روند.  نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین تاکید کرد کودکان غزه با وزن‌های غیر طبیعی به دنیا می‌آیند و اتفاق‌هایی که در نوار غزه روی می‌دهد، فراتر از سطح بحران انسانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  بیرون کشیدن پیکر شهدا کانال خبری شبکه اعلام العدو تصاویری از تلاش ها برای بیرون کشیدن پیکر شهدا و مجروحان از زیر آوار ساختمان الماسه پس از انهدام آن توسط رژیم اشغالگر پخش کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  رنج های زنان فلسطینی در شرایط وخیم نوار غزه زنان فلسطینی در نوار غزه در شرایط وخیمی که در ان به سر می برند از رنج های خودشان می گویند.
شهروند فلسطینی : زندگی ما صد و هشتاد درجه تغییر کرده است. زندگی به کلی تعطیل شده است. همه چیز از دست رفته است. آن زمان همه در منزل زندگی می کردیم و همه وسایل رفاه و آسایش را داشتیم. الآن چیزی نداریم. خودتان می بینید. الآن در خیابان زندگی می کنیم. بسیاری از مردم روز خود را بدون آب می گذرانند. از برق هم خبری نیست. نمی توانیم گوشی های تلفن همراه را شارژ کنیم. پول نداریم. ما اینجا بیمار سرطانی داریم. اما هیچ دارو و درمانی وجود ندارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی روی آوردن اهالی شمال غزه به خوردن علف به علت قحطی شبکه خبری قدس تصاویری از اهالی شمال غزه پخش کرد که از فرط نیاز به مواد غذایی به خوردن علف ها روی آورده اند.
نمی‌خواهیم دست خالی برویم... بچه‌ها دارن از گرسنگی می‌میرند.»... کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تظاهرات در اروپا برای درخواست توقف جنگ علیه غزه شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر به طور مستقیم تصاویری از برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف اروپا مانند آلمان، ایتالیا و دانمارک برای درخواست توقف جنگ علیه نوار غزه پخش کرد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ویرانی های دانشگاه الازهر غزه شبکه خبری سما تصاویری از ویرانی های دانشگاه الازهر غزه که مورد حمله رژیم اشغالگر قرار گرفته است، پخش کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • بدون تعارف با بانوی کارشناس اورژانس که ناجی جان نوزاد تازه متولد شد + فیلم
  • بدون تعارف با بانوی کارشناس اورژانس، ناجی جان نوزاد تازه متولد شده + فیلم
  • 7 نشانه مهم تومور مغزی
  • ببینید | وضعیت دردناک بخش نوزادان بیمارستانی در غزه
  • برای پیدا کردن شیرخشک این راه را انتخاب کنید
  • چگونه شیرخشک مورد نظر خود را پیدا کنیم؟
  • امکان جست و جوی انواع شیرخشک نوزادان در سامانه تیتک
  • امکان جست‌وجوی انواع شیرخشک نوزادان در سامانه تیتک
  • مراقبت از نوزاد رها شده مشهدی در بیمارستان ادامه دارد
  • نوزادان فلسطینی بین مرگ و زندگی دست و پا می‌زنند