Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب اعلام کرد: توقف حملات عربستان به الحدیده در غرب کشور، نه با هدف کاستن از فشار افکار عمومی جهان ویا ارسال کمک های بشردوستانه، بلکه برای کسب وقت و تجدید قوای وآمادگی برای دور جدید حملات انجام می شود.

به گزارش ایرنا، عبدالسلام در صفحه توئیتری اش نوشت: حملات دشمن به یمن، هر دوره با شدت آغاز می شود و پس از آن بدون اعلام آتش بس فروکش می کند و از بین می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم با توجه به نتیجه نبردها در میادین جنگ ، ائتلاف متجاوز تلاش دارد، این شکست را به گونه ای نشان دهد که توقف حملات، به دنبال تلاش های بین المللی یا ارسال کمک های بشردوستانه است، حال آن که این موضوع دروغی بزرگ است.
وی ادامه داد: توقف حملات به بندر الحدیده، برای آن است که عربستان بار دیگر تجدید قوا کند و حملات خود را از سر گیرد، چرا که این کار به زمان نیاز دارد.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان این که تاکنون شاهد تحرک جدی برای یافتن راه حل سیاسی واقعی یا آتش بس حقیقی از سوی کشورهای متجاوز نبوده ایم، افزود: این اظهار نظرها تنها تبلیغات رسانه ای و توافقی است که میان خود کشورهای متجاوز و کمیته چهارگانه مرکب از عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا که به اعتراف خودشان، مستقیما جنگ علیه یمن به ویژه در ساحل غربی (الحدیده) را آغاز کرده اند، مطرح است.
عبدالسلام تصریح کرد: با این که رویکرد ملت، ارتش و کمیته های مردمی یمن، رویکردی دفاعی در مقابله با جنگی است که دشمنان خود آغازگر آن بوده اند، اما با این وجود ما از هرگونه توقف حملات دشمنان مشروط بر تعهد آنها، استقبال می کنیم.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: ما از توافقی استقبال می کنیم که به دور از بهره برداری سیاسی متجاوزان باشد یا با این هدف انجام شود که دشمنان به بهانه آن بخواهند بر بحران های منطقه ای و بین المللی خود فائق آیند.
وی ادامه داد: بهترین گزینه برون رفت از بحران یمن، راه حل سیاسی، است، البته اگر جدیت واقعی برای حمایت از گفت و گو های سیاسی عادلانه و منصفانه برای توقف تجاوزگری و پایان دادن به محاصره وجود داشته باشد.
عبدالسلام تصریح کرد: ما همچنین از موضع گیری اخیر پارلمان اروپا که در آن صادرات سلاح به کشورهای متجاوز را تحریم کرد، استقبال می کنیم و این اقدامات را گامی عملی و واقعی در راستای کاهش هرچه بیشتر درد و رنج مردم یمن و فرصتی برای برقراری صلح می دانیم.
اعضای پارلمان اروپا، دوشنبه گذشته از پیش نویس طرحی خبر داد که در آن از کشورهای عضو می خواهد که فروش تسلیحاتی به تمامی کشورهای شرکت کننده در ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان فوری تحریم شود.
تهیه کنندگان این طرح، با ابراز تاسف از این که برخی از اعضای اتحادیه اروپا، به عملکرد کشورهای ائتلاف عربی (در جنگ یمن) و نیز کاربرد این تسلیحات و مهمات از اروپا توجهی ندارند، اعلام کردند: این امر موجب تضعیف سیستم کنترل اروپا بر فروش تسلیحات شود.
عربستان روز پنجشنبه به نیروهایش دستور توقف حملات هوایی به بندر الحدیده را صادر کرد، بندری که بیش از 80 درصد واردات مواد غذایی، دارویی و کمک های بشردوستانه یمن از آن صورت می گیرد.
ائتلاف متجاوز سعودی، مهرماه گذشته(سپتامبر 2018) دور دوم حملات به الحدیده را برای اشغال این شهر آغاز کرد، اقدامی که با هدف وادار کردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی ریاض و هم پیمانانش صورت گرفت.
عربستان 23 خردادماه گذشته نیز، نخستین دور از حملات خود به بندر الحدیده برای تصرف آن را آغاز کرد که این تلاش ها با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید و راه به جایی نبرد.
درگیری های یمن که عربستان از سال 2015 با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز کرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی این کشور، نیازمند کمک رسانی فوری هستند.
شبس**9363**1859

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي محمد عبدالسلام عربستان الحديده يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران

دبیرکل انصارالله یمن: پاسخ ایران به دشمن صهیونیستی از نظر کمیت و کیفیت پرقدرت بود.

دریافت 6 MB

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • فیلم/ واکنش انصارالله به تنبیه اسرائیل توسط ایران
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟