Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «مصطفی صنع الله» رئیس شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد: طرابلس امیدوار است با توجه به شرایط خاصی که این کشور دارد، سازمان اوپک این کشور را از کاهش تولید نفت معاف کند.

وی گفت: سازمان اوپک و همچنین متحدان آن قرار است به زودی در خصوص کاهش تولید نفت تصمیم گیری کنند اما لیبی به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن، خواستار معافیت از کاهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنع الله افزود: لیبی به دلیل مشکلات امنیتی و کاهش سرمایه گذاری در بخش نفت، هنوز فاصله زیادی با سهمیه تولیدش دارد. اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت در جهان خوب می دانند طی دو سال گذشته لیبی چه اوضاعی داشته و به همین دلیل از حفظ سطح تولید نفت لیبی حمایت کرده اند.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه نوشت اوپک و شرکایش به زودی به بررسی طرحی برای کاهش یک میلیون و 400هزار بشکه ای تولید نفت در سال 2019 می پردازند و قرار است این بار لیبی نیز ملزم به کاهش تولید شود.

رئیس شرکت ملی نفت لیبی اوایل آبان ، تولید روزانه نفت لیبی را بین یک میلیون و 250 تا یک میلیون و 300هزار بشکه نفت در روز اعلام کرد. این کشور امیدوار است تا سال 2022 تولید نفت خود را به دومیلیون بشکه در روز برساند. لیبی از جمله کشورهای عضو اوپک است. این کشور و نیجریه در توافقنامه سال 2017 که تصمیم گرفته شد تولید نفت به میزان یک میلیون و 800هزار بشکه در روز کاهش یابد، از کاهش تولید نفت معاف شده بودند.

لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ قذافی در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی روبه رو است. اکنون دو دولت شامل دولت 'وفاق ملی' به ریاست 'فایز السراج' در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور مستقر است. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در دیدار با امام جمعه سنندج گفت: نرخ تورم یکی از شاخص‌های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان از سنوات گذشته وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت‌های زیرساختی و توسعه‌ای است.

اکبر محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از بیشترین کاهش‌های نرخ بیکاری در بین استان‌های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

وی بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و همچنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 امام جمعه سنندج هم در این دیدار با اشاره به اینکه بهار طبیعت سرفصل کار و تلاش است، اظهار کرد: انجام سه سفر رئیس جمهور به کردستان بیانگر توجه و علاقه دولت به این استان است.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: بودجه‌های کلانی در این سفر‌ها برای استان مصوب شده است هر چند نمی‌توانیم مدعی شویم که همه مشکلات حل شده و بی شک رفع تنگنا‌های کنونی زمانبر خواهد بود ولی تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئولیت سنگین تری از سایر دستگاه‌ها برعهده دارد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات نحوه هزینه کرد و مصارف بودجه است که تشخیص آن برعهده این سازمان است که خوشبختانه این موضوع در سال گذشته به خوبی مدیریت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پایه های مالیاتی جدید برای معافیت های مالیاتی بی منطق
  • نتانیاهو تمدید مهلت طرح جنجالی جذب سرباز را از دادگاه رژیم صهیونیستی خواستار شد
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم