Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره عملکرد تیم ملی وزنه برداری در رقابت های جهانی عشق آباد این طور پاسخ داد: پس از اتمام بازی های آسیایی  جاکارتا که با حذف چهار ورزشکارمان همراه شد تصمیم گرفتیم یک هفته بعد از این رقابت ها ، اردوی تیم ملی را برای حضور در قهرمانی جهان آغاز کنیم تا بتوانیم با آمادگی بیشتری راهی عشق آباد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:از حق نباید گذشت وزنه برداران تمرینات بسیار سختی را پشت سر گذاشتند و نتیجه اش این شد که توانستیم به نتایجی که از روز اول قولش را به جامعه وزنه برداری و مردم داده بودیم برسیم. از عملکرد ملی پوشان رضایت کامل دارم و با وجود تیم ناقص توانستیم بر سکوی سومی جهان جای بگیریم.یکی از برنامه های اصلی ما برای نفرات کم تجربه تیم این بود که از لحاظ ذهنی روی آنها کار کنیم تا تحت تاثیر جو مسابقات قرار نگیرند و خوشبختانه موفق شدیم به این موضوع جامه عمل بپوشانیم. با اینکه آنها صاحب مدالی نشدند اما از لحاظ امتیازی خیلی کمک کردند تا بر سکوی سوم بایستیم. نباید فراموش کرد آنها نخستین حضورشان در رده سنی بزرگسالان بود و در سالیان بعد از امیدهای اصلی وزنه برداری برای مدال آوری در مسابقات مختلف به حساب خواهند آمد.

به اهدافی که ترسیم کرده بودیم، دست یافتیم

 سرمربی تیم ملی وزنه برداری افزود: پیش از مسابقات همان طور که پیش بینی کرده بودیم توانستیم به اهدافی که برای خودمان ترسیم کرده بودیم دست یابیم مدال طلای 96 و 102 کیلوگرم را از آن ایران کنیم و به جای یک مدالی که کارشناسان برای سهراب مرادی پیش بینی کرده بودند با سه مدال به کشور بازگردیم. رضا بیرالوند هم با وجودی که نخستین حضورش را تجربه می کرد اما در مجموع توانست روی سکو برود و خیلی از این بابت خوشحالیم و شک ندارم در سالیان بعد این پتانسیل را دارد تا مدال های بیشتری برای خانواده وزنه برداری به ارمغان بیاورد، گر چه بیرالوند چند هفته قبل از مسابقات جهانی از ناحیه کتف دچار آسیب دیدگی شد و به همین دلیل در جریان مسابقات ریسک نکردیم وزنه های پایین تری را برای او در یکضرب برگزیدیم تا مصدمویتش تشدید نشود. اگر با آسیب دیدگی مواجه نبود این توانایی را داشت تا وزنه های بالاتری را روی سر ببرد. علی هاشمی هم نماینده خوب و شایسته ای است و به آن چیزی که استحقاقش را داشت دست یافت و توانست برای دومین سال متوالی قهرمانی اش را در جهان تکرار کند. امیدوارم مردم از مدال های کسب شده علی هاشمی و رضا بیرالوند راضی باشند.

تیان تائو هیچ وقت به گرد پای مرادی نمی رسد

برخواه در مورد طلای سهراب مرادی هم گفت: از اول هم مشخص بود که سهراب مرادی به مدال طلا می رسد، اگر چه تیان تائو چینی در حرکت دو ضرب خیلی به سهراب نزدیک شده بود و تمام هدف نیتش این بود که مدال طلا را از چنگ مرادی در بیاورد از آن خود کند که خوشبختانه موفق به انجام این کار نشد. با هماهنگی که از قبل صورت گرفته بود وزنه های سهراب را انتخاب می کردیم و خوشبختانه سهراب توانست وزنه 230 کیلوگرم را بالای سر ببرد و وزنه بردار چینی را جا بگذارد. با اینکه تیان تائو ورزشکار خوبی است این هیچ وقت به گرد پای مرادی نخواهد رسید.

افتادن وزنه 236 کیلوگرم ورزشکار چینی، انگیزه مرادی را برای ثبت 237 کیلوگرم کاهش داد

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه چرا سهراب مرادی در آخرین حرکت دوضرب وزنه 237 کیلوگرم را نزد تا رکوردش جاودانه تر شود، این طور واکنش نشان داد و گفت: با توجه به اینکه تیان تائو نتوانست وزنه درخواستی 236 کیلوگرم مربیانش را مهار کند، انگیزه وزنه بردار ما برای ثبت 237 کیلوگرم از بین رفت. شک نداشته باشید اگر وزنه بردار چینی وزنه آخرش را می زد ، این پتانسیل در ورزشکار ما وجود داشت تا این وزنه را بالای سر ببرد. رقابت جذابی بین تائو و مرادی بود که در آخر این وزنه بردار ما که توانست با شکست ورزشکار چینی گردن آویز طلا شود.

 می خواهیم داوودی عنوان قوی ترین مرد جهان را از لاشا پس بگیرد

او درباره عنوان هشتمی داوودی هم گفت: به نظرم رقابت با وزنه برداران بزرگ دنیا تجربه خیلی خوبی برای داودی محسوب می شود ، با توجه به اینکه 3 ماه قبل در مسابقات جوانان جهان قهرمان شده بود، در مجموع عملکرد قابل قبولی در ترکمنستان داشت. با توجه به قدرت بی مثال این وزنه بردار به طور حتم در مسابقات جهانی 2019 یکی از مدال آوران کشورمان خواهد بود. البته یکی از برنامه های اصلی ما برای داوودی این است که او هم به رکورد لاشا تالاخادزه نزدیک شود و هم در المپیک توکیو عنوان قوی ترین مرد جهان را که در سالیان گذشته از آن کشورمان بوده دوباره به ایران باز گرداند آن را از ورزشکار گرجی پس بگیرد. از طرف دیگر خیلی خوشحالم که او با روحیه خوبی توانست رکورد یکضرب و مجموع جوانان جهان را بشکند به نام ایران ثبت کند.

بد شانسی موجب شد تا با ترکیب ناقص راهی عشق آباد شویم

سرمربی تیم ملی درباره علت ناقص اعزام شدن تیم ملی هم به رقابت های جهانی ترکمنستان گفت: طبق مقررات فدراسیون جهانی نفرات اعزامی از 3 ماه قبل باید معرفی می‌شدند، اما از شانس بد ما علیرضا سلیمانی وهمایون تیموری با توجه به اینکه کمتر از یک هفته به زمان نیاز داشتند تا هم دوره سه ماهه آنان پر شود و هم در رقابت های جهانی شرکت کنند که با سخت‌گیری و ممانعت مسئولان IWF به آنها اجازه داده نشد تا در این رقابت ها به روی تخته بروند، به همین دلیل مجبور شدیم با ترکیب ناقص در مسابقات شرکت کنیم. طبق قانون جدید فدراسیون جهانی وزنه برداری باید تعداد نفرات بیشتری در سیستم آدامز جای می گرفتند تا در لیست نهایی جایگزین کنیم که نشد.

برخواه در پایان با اشاره به مسابقات پیش رو تیم ملی بیان کرد:  دی ماه مسابقات قطرکاپ برگزار می شود که گزینشی المپیک است ، پس از آن هم جام فجر را داریم که گزینشی بودن آن برای المپیک 2020 توسط فدراسیون جهانی تائید شده است. اوایل اردیبهشت هم مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم که تلاش ما بر این است تا تیم خوبی را به این سه رویداد اعزام کنیم.

بیشتر بخوانید:

هاشمی: با دعای خیر مردم مدال گرفتم / خوشحالم برای دومین سال قهرمان دنیا شدم

سومی شاگردان برخواه در بخش تیمی/نایب قهرمانی ایران در رده بندی مدالی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی ووشو کرواسی با همراهی مربی اهل چهارمحال و بختیاری خود در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۴ تاریخ‌سازی کرد.

این مسابقات در شهر استکهلم در کشور سوئد با رقابت بیش از ۵۰۰ ورزشکار از ۳۳ کشور قاره اروپا برگزار شد.

شاگردان حبیب بهمنی توانستند به یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز دست پیدا کنند.

کد خبر 6098060

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند