Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن؛ نخست وزیر انگلیس با وجود افزایش مخالفت ها و استعفای چهار وزیر و عضو هیئت دولت از طرحش مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا دفاع کرد و آن را متضمن خواست مردم و تامین کننده منافع آنها دانست.
تراز می امشب در نشستی خبری در پی افزایش تنش ها و استعفای چهار عضو کابینه اش گفت من تلاش کردم بهترین ها را برای ملت خودم در روند برگزیت رقم زنم و متاسفم از استعفاهای همکارانم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر انگلیس در دفاع از طرحش گفت اجرای این طرح می تواند کنترل مرزها و منافع مان را تامین کند.
وی در دفاع از باز بودن مرز میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند پس از برگزیت نیز که مورد انتقاد شدید مخالفانش قرار گرفته است گفت با باز بودن مرز ضمن حفظ قرار داد جمعه نیک با جمهوری ایرلند ، می توانیم از نظر اقتصادی نیز از ان بهره مند شویم .
ترزا می با بیان اینکه گاهی باید تصمیمات دردناک گرفت افزود در طرح خود منافع حزبش یا اولویت های خود را ملاک عمل قرار نداده است .
نخست وزیر انگلیس با هشدار به مخالفان طرحش گفت چنانچه این طرح به تصویب نرسد هیچکس نمی داند در اینده چه خواهد شد.
وی با یاد اوری اینکه مردم در همه پرسی به خروج رای داده اند و باید به ارای انان احترام گذاشت افزود اکنون مردم به عملکرد ما برای اجرای رای خود چشم دوخته اند.
ساعتی پس از تصویب طرح نخست وزیر انگلیس در هیئت دولت چهارعضو کابینه شامل دومنیک راب وزیر جدید برگزیت و استر مک وی وزیر کار و بازنشستگی و دو عضو دیگر کابینه در اعتراض به طرح نخست وزیر استعفا کردند .
معترضان معتقدند طرح نخست وزیر مغایر با ارای مردم و بی احترامی به انان و نیز به معنای پرداخت 39 میلیارد پوند به اتحادیه اروپا برای هیچ است.
برخی کارشناسان چند دستگی و تنش ها و استعفاها بر سر برگزیت را بدترین نا بسامانی سیاسی انگلیس در نیم قرن اخیر تلقی کردند و به زیان این کشور دانستند .
رابرت فاکس کارشناس سیاسی در این باره گفت اکنون معلوم نیست کشور چگونه اداره می شود و اینده نیز مبهم است و شرایط جدید را می توان بزرگترین سردرگمی چند دهه اخیر دراین کشور دانست.
در این حال نایجل فاراژ از رهبران کارزار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با انتقاد شدید از دولت گفت مقامات اتحادیه اروپا دهها سال است که به ما دروغ می گویند و اکنون ما به دروغ های انان عادت کرده ایم .
وی افزود آنها دهها سال گفتند ارتش اروپایی نمی خواهیم اما همین امروز مرکل از ضرورت تاسیس یک ارتش اروپایی سخن گفت.
بر اساس گزارش های منتشر شده اکنون شمار هواداران باقی ماندن در اتحادیه اروپا از شمار هواداران ترک آن بیشتر شده است و انان برگزاری همه پرسی دوم را درباره باقی بودن در اتحادیه اروپا خواستارند .
قرار است 25 نوامبر امسال (چهارم اذر) مقامات اتحادیه اروپا توافق با دولت انگلیس را نهایی کنند تا رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه دسامبر ان را تصویب کنند که ان گاه در اوایل سال نو میلادی پارلمان اروپا این لایحه را تصویب خواهد کرد تا انگلیس در 29 مارس بتواند از اتحادیه اروپا خارج شود .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ترزا مي استعفا برگزيت ايرلند خروج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند