Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيويورک- ايرنا- سفير ايران در سازمان ملل متحد،استفاده از غذا و دارو به عنوان سلاحي عليه شهروندان را جنايت عليه بشريت برشمرد و گفت:نيروي مخربي با ايجاد جنگ تمام عيار اقتصادي عليه ايرانيان به دنبال ناکام گذاشتن يا انحراف تلاش ايران براي ارتقاي حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اسحاق آل حبيب روز پنج شنبه پيش از راي گيري درباره قطعنامه پيشنهادي کانادا عليه ايران در کميته سوم مجمع عمومي سازمان ملل متحد اين مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در يکصد سالي که از مجاهدت ايراني ها براي حقوق بشر و دمکراسي مي گذرد دقيقا همان نيروهاي مخربي که پشت اين قطعنامه هستند تمام توان خود را به کار بسته اند تا آن را ناکام گذاشته يا از مسير خود منحرف سازند.
سفير ايران در سازمان ملل متحد ادامه داد: برپا کردن کودتاي نظامي در1953 عليه دولت دمکراتيک ايران، حمايت بي قيد وشرط براي دو دهه و نيم از ديکتاتوري که جانشين آن دولت کردند، حمايت از جنگ نظامي عليه ايرانيان در دهه 1980، تامين تسليحات شيميايي براي صدام جهت هدف قرار دادن ايرانيان، سرنگوني هواپيماي مسافربري ايراني و قتل همه 290 سرنشين آن، همدستي با گروهک هاي تروريستي شناخته شده و برقراري يک جنگ تمام عيار اقتصادي عليه ايرانيان در تعارض با قطعنامه 2231 شوراي امنيت و حکم الزام آور ديوان بين المللي دادگستري تنها نمونه هايي اندک از اين سياست ها بوده اند.
آل حبيب اضافه کرد: در واقع از سال 1953 حتي يک روز سپري نشده است که در آن، همين کشورها ايرانيان را آزار و شکنجه نداده باشند. بزرگترين دشمنان حقوق بشر و دمکراسي کساني هستند که از آنها به عنوان ابزارهاي سياست خارجي خود عليه ملت ها و دولت هايي که دوستشان ندارند، سوءاستفاده مي کنند. براي اين کشورها يک دوگانگي اساسي در موضوعات مربوط به حقوق بشر وجود دارد.
وي با بيان اينکه «براي آنها قربانيان برابر نيستند، آنها يا خوبند يا بد»، اظهار کرد: درحالي که به قتل مخالفان صلح جوي سياسي رضايت مي دهند، يک قاتل که عامدا با اتوبوس از روي نيروهاي پليس در خيابان هاي تهران رد مي شود و آنها را مي کشد علنا از سوي وزيرخارجه آمريکا تقدير شده و بزرگ داشته مي شود.
سفير ايران در سازمان ملل متحد يادآور شد: تصور کنيد اگر همين شخص جرات مي کرد در خاک آمريکا چنين جنايتي را مرتکب شود با وي چه برخوردي مي کردند. در حقيقت مردماني که توسط اين کشورها و متحدان آنها قرباني مي شوند، شايسته توجه نيستند. آل حبيب تصريح کرد: اين قربانيان بي اهميت از منظر سياسي را مي توان به فراموشي سپرد. در عين حال هرکسي که به مقابله با دولت هاي دشمن برخيزد شايسته بزرگداشت به عنوان فعال حقوق بشر است. حتي يک فرقه تروريست (در مورد ايران گروهک منافقين) را مي توان در عالي ترين سطوح سياسي در واشنگتن براي فشار بر ايران مورد پذيرايي گرم قرار داد.
وي تاکيد کرد: در عين حال، همين دولت هاي منافق، غيرنظاميان را در حد نسل کشي به کشتن مي دهند. تحريم هاي کشتارجمعي يکجانبه سبب مرگ تعداد بيشتري از غيرنظاميان در سراسر جهان در مقايسه با همه تسليحات کشتار جمعي در طول تاريخ شده اند. بخش اعظمي از قربانيان کودکان بوده اند.
معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد با طعنه به آمريکا گفت: از آنجا که اين کشتارها نتيجه سياست هاي اين دولت ها است، قربانيان آن هم شايسته توجه نيستند. وزير خارجه آمريکا در مصاحبه اي که در تاريخ 7 نوامبر انجام داد بي شرمانه همه ايرانيان را تهديد به گرسنگي کرد.
آل حبيب افزود: وي گفت `خوب به خاطر داشته باشيد، خيلي خب، رهبران ايران بايد تصميم بگيرند که آيا مي خواهند مردم کشورشان غذا بخورند`. استفاده از غذا و دارو به عنوان اسلحه عليه غيرنظاميان فقط يک نام دارد؛ جنايت عليه بشريت. بله جنايت عليه بشريت. آشکارا براي مدعيان حقوق بشر حتي کل يک ملت را مي توان براي رسيدن به اهداف سياسي به قتل رساند.
وي ادامه داد: حمله بزدلانه تروريستي به شهر اهواز در 22 سپتامبر يک مورد مرتبط و پندآموز است. در اين حمله شهروندان بي گناه متعددي از جمله کودکان به قتل رسيدند. يک گروه جدايي طلب که بيرون از ايران اقامت دارد بلافاصله مسئوليت حمله را که از شوراي امنيت به عنوان حمله تروريستي محکوم شد، برعهده گرفت.
سفير ايران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: عکس العمل بانيان اين قطعنامه چه بود؟ در اقدامي تهوع آور اسم شهر اهواز و بعدا اسم گروه تروريستي را به عنوان يک اقليت به قطعنامه اضافه کردند! چنين حرکتي فقط به معناي حفاظت و شناسايي گروه هاي تروريستي در پوشش قطعنامه حقوق بشر است.
آل حبيب خاطرنشان کرد: هرچند اقدام مذکور تنفر برانگيز بود اما از اين نحوه برخورد با قربانيان تروريسم در خيابان هاي اهواز متعجب نشديم، چرا که بانيان قطعنامه آنها را شايسته توجه نمي دانند ولي تروريست هايي که آنها را به قتل رسانده اند مستوجب حمايت و شناسايي به عنوان فعال حقوق بشر يا اقليت قومي هستند. شرم آور است!
وي تصريح کرد: دوگانگي مذکور، دمکراسي را هم شامل مي شود: دمکراسي پذيرفتني در مقابل دمکراسي ناپذيرفتني. انتخابات با توجه به نياز سياست خارجي اين دولت ها مي تواند واقعي يا تقلبي باشد. وقتي مردم در کشورهايي که مشتري آنها هستند براي هميشه با صندوق راي و دمکراسي بيگانه نگهداشته مي شوند؛ انتخابات در کشورهاي دشمن، نامشروع و تقلبي خوانده مي شوند چرا که راي مردم علائق و اولويت هاي سياست خارجي آنها را منعکس نمي کند.
معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد با بيان اينکه از نظر آنها «همچنين صداهايي هست که بايد شنيده شود و صداهايي که ارزش شنيده شدن ندارند»، اظهار کرد: صداي معدود افرادي که در خيابان هاي ايران مشغول خرابکاري و حمله به مراکز پليس بودند، شايسته شنيده شدن و حتي طرح در شوراي امنيت بود در حالي که خفه کردن صداي مخالفان در دولت هاي مشتري هيچ نگراني را سبب نمي شود.
آل حبيب خاطرنشان کرد: حتي بدتر اينکه اين مدعيان منافق، کاملا در مقابل صداي شکستن ميليون ها نفر که براي هفت دهه در فلسطين تحت اشغال خارجي زندگي مي کنند، کاملا کر مي شوند. صداهايي براي آنها مرجح است که براي سياست خارجي شان مفيد باشد.
وي تاکيد کرد: به هرحال اشتهاي اندکي در شنيدن صداي کودکان مهاجري دارند که در قفس زنداني شده اند يا قربانياني که در حمله آمريکا به هواپيماي مسافربري ايران در خليج فارس جان خود را از دست دادند. قربانيان آن حمله وحشيانه که در حمايت از صدام متحد آن روز آنها به عمل آمد از جمله ده ها کودک هرگز فرصت نيافتند تا از حقوق بشر خود از مقامات آمريکايي يا فرمانده ناوي بپرسند که بي شرمانه توسط واشنگتن به خاطر ارتکاب اين جنايت، مدال افتخار گرفت.
سفير ايران در سازمان ملل متحد يادآور شد: براي اين مدعيان از خود راضي، استقلال و حاکميت نيز فقط براي قدرتمندان معتبر است. براي آنها دخالت در ديگر کشورها اگر توسط ايشان يا نوکرانشان صورت پذيرد بلامانع است. آمريکا براي مدت طولاني در پروسه هاي دموکراتيک در ايران نه براي حمايت از آن بلکه براي تخريب آن و براي بازگرداندن ديکتاتوري دخالت کرده است.
آل حبيب با تاکيد بر اينکه «حتي امروز هم بزرگترين متحد آمريکا عليه دمکراسي در ايران يک فرقه شناخته شده تروريست است»، گفت: حتي امروز هم آمريکا بزرگترين دشمن دمکراسي و حقوق بشر در تمام خاورميانه از جمله ايران است.
وي افزود: در همين راستا صداي جامعه مدني بايد تشويق و شنيده شود مشروط بر آن که عليه دولت هايي کار کنند که آنها دوستشان ندارند. آنها به خود حق مي دهند از جامعه مدني سوء استفاده کنند از جمله اينکه آنها را ايجاد و بي دريغ تامين مالي کنند تا در خدمت نهادهاي جاسوسي و اهداف سياست خارجي ايشان باشد.
معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد ادامه داد: درغيراين صورت بايد اين صداها را ساکت کرد. آمريکا به طور مرتب مانع مقام مشورتي سازمان هاي مردم نهاد ايراني در سازمان ملل مي شود در حالي که براي يک نهاد ضدايراني که وزارت خارجه آمريکا آن را ايجاد و همچنان تامين مالي مي کند حتي به راي گيري در شوراي اقتصادي-اجتماعي (اکوساک) متوسل شد. نکته اي درس آموز!
آل حبيب اضافه کرد: آزادي بيان تا زماني که منافع آمريکا و همپيمانانش را تضمين مي کند مورد حمايت قرار مي گيرد. در غير اين صورت، تحت عنوان تهديد براي امنيت ملي تعريف شده و خفه مي شود. در ماه اوت 2018، صدها حساب رسمي متعلق به ايرانيان توسط شبکه هاي اجتماعي تحت فشار آمريکا مسدود شد. چرا؟ چون آنها جرات کرده بودند در مورد اسرائيل افشاگري کنند. در حالي که هزاران حساب و ربات ضد ايراني، آزادانه در حال پمپاژ کردن اخبار نفرت افکنانه و غلط بودند، آنها به بحث در خصوص جنايت هاي اسرائيل در فلسطين مبادرت مي کردند. چه جرم نابخشودني!
وي اضافه کرد: بر همين اساس، دولت هاي غربي کشف رمز توسط شرکت هاي اينترنتي را يک حرکت مشروع و قانوني براي حفاظت از امنيت ملي خود تعريف مي کنند، در حالي که اقدام دولت هاي مستقل براي جلوگيري از سوء استفاده از شبکه هاي رسانه هاي اجتماعي از سوي تروريست ها و خرابکاران توسط همان کشورها به عنوان نقض حق حريم خصوصي تلقي مي شود!
سفير ايران در سازمان ملل متحد تاکيد کرد: عدم پيوستگي مواضع و استانداردهاي دوگانه در رفتار بانيان اصلي اين قطعنامه به آنچه که اشاره شد، محدود نمي شود. سياست خارجي آنها به طور پيش فرض بر اساس رياکاري بنياد نهاده شده و اجرا مي شود.
آل حبيب، کانادا را نمونه روشني از به يغما رفتن دمکراسي از سوي طرفداران نژادپرستي و آپارتايد دانست و گفت: بر اساس ارزيابي سال 2018 گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد، خشونت عليه زنان در کانادا همچنان «مشکلي جدي، فراگير و سيستماتيک است».
وي افزود: اين گزارش به طور مشخص اظهار مي دارد «زنان بومي در جوامع خود و در سطح ملي، آشکارا از تبعيض رنج مي برند». گزارشگر ويژه خشونت نسبت به زنان اضافه مي کند که «زنان بومي به طور نظام مند، چندگانه و سيستماتيک با اشکال مختلف تبعيض مواجه اند و به واسطه ناکارآمدي دولت به حاشيه رانده شده و يا دچار فقر مي شوند».
معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد ادامه داد: همچنين نحوه راي دادن کانادا در سازمان ملل متحد وقتي به سياست هاي اسرائيل که به طور ذاتي ناقض اصول اوليه حقوق بشر است، مربوط مي شود بسيار روشنگر و افشا کننده است. قطعنامه در پي قطعنامه، سال در پي سال، يکي بعد ديگري در نيويورک و در ژنو نتايج آرا حکايت از حمايت بي قيد و شرط کانادا از اسرائيل در نقض فاحش حقوق بشر دارند.
آل حبيب اضافه کرد: ظاهرا، براي کانادا سرنوشت ميليون ها نفر از قربانيان تجاوز اسرائيل اهميتي ندارد و اسرائيل به عنوان ناقض حقوق بشر، مستحق حفاظت، مصونيت و حمايت بي حد و حصر است. کانادا همچنان بر ارائه قطعنامه ايران اصرار بيهوده مي ورزد، با در نظر داشتن اين واقعيت که اسرائيل، آخرين رژيم آپارتايد جهان، يکي از حاميان اصلي آن است.
وي تصريح کرد: کانادا جايي که بر اساس يک مثل معروف «زن و بومي بودن» در آن يک خطر محسوب مي شود، کانادا جايي که سرنوشت هزاران زن بومي ناپديد شده همچنان به عنوان يک راز باقي مانده و کشوري است که در آن قربانيان عقيم سازي اجباري معلولان همچنان عذاب مي کشند.
سفير ايران در سازمان ملل متحد يادآور شد: کانادا کشوري است که اخيرا پناهگاه و محل امني براي مفسدان و دارايي هاي ناشي از فساد و اختلاس از کشورهايي چون ايران شده و کشوري که صادرات اسلحه آن مسئول مرگ و تخريب در مناطق بحراني در سراسر جهان است.
آل حبيب تاکيد کرد: کانادا کشوري است که تا سرحد امحاي کامل جمعيت بومي خود رفته است، براي ايراني سخنوري مي کند که در تاريخ طولاني خود هرگز اقدام به برده داري، استعمار ديگر ملت ها و از ميان بردن جوامع بومي نکرده و هرگز از برتري نژادي حمايت نکرده است. مضحک است که کانادا و برخي ديگر که همه اين جنايات تاريک را در تاريخ بسيار کوتاه خود ثبت کرده اند، با گستاخي به موعظه ايران مي پردازند.
وي اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران مفتخر است که بر مردم خود به عنوان تنها ضامن امنيت و توسعه اش تکيه دارد. مشروعيت و امنيت جمهوري اسلامي ايران از صداي مردم و راي مردم گرفته مي شود. تعهد ايران به ترويج و حمايت از حقوق بشر، ذاتي، واقعي و به طور عميق ريشه در زمينه هاي فرهنگي و تاريخي کشور دارد.
معاون نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد تصريح کرد: با وجود خصومت بي سابقه قدرتمندترين کشورهاي جهان طي چهار دهه گذشته، جمهوري اسلامي ايران با موفقيت استوار باقي مانده است. دولت جمهوري اسلامي ايران افتخار دارد که ارتقاي حقوق بشر شهروندانش را صرفا يک مسئوليت قانوني و اخلاقي نمي بيند بلکه آن را بخشي از امنيت ملي کشور مي داند.
آل حبيب خاطرنشان کرد: در چهار دهه گذشته، صداي مردم، از طريق صندوق هاي راي، تعيين کننده سياست هاي کلي کشور در امور داخلي و خارجي بوده است. صرف نظر از چالش ها، هرگز از شور ايراني ها براي دستيابي به حقوق بشر و اشتياق ايراني ها براي دمکراسي کاسته نخواهد شد و البته هرگز در خصوص شان و منزلت خود معامله نخواهند کرد.
وي تصريح کرد: ما ثابت کرده ايم که حقوق بشر اولويت ما است، اين بخشي از اولويت امنيت ملي ما است. همانند ديگر کشورها، کمبودها ممکن است وجود داشته باشد و ما مصمم به حل آنها هستيم، با اين حال، اين در حد کساني که به طور سنتي و به لحاظ تاريخي و عملي از استعمار، بردگي، نژادپرستي و آپارتايد حمايت مي کنند، نيست که براي ايران در خصوص حقوق بشر سخنوري کنند.
سفير ايران در سازمان ملل متحد تاکيد کرد: اين قطعنامه و اين نمايش سياسي، بيانگر سياسي کاري و عدم صداقت بانيان آن است و همچنين آشکار مي سازد که گاهي تصميمات سازمان ملل مي توانند چقدر نسبت به واقعيت هاي روي زمين نامربوط باشند. جمع کردن راي از سوي بانيان اصلي قطعنامه با توسل به فشار و ارعاب نسبت به ديگر کشورها توهيني ديگر به موضوع حقوق بشر است.
آل حبيب گفت: جمع کردن راي با توسل به تهديد به کاهش کمک هاي توسعه اي، هيچ کمکي به ارتقاي حقوق بشر نمي کند، بلکه عدم صداقت مدافعان خودخوانده حقوق بشر را بيش از پيش به نمايش مي گذارد.
وي خطاب به حضار افزود: به خاطر بسپاريد که عدم پذيرش قطعنامه و راي خير به آن يک گام صحيح در جهت حمايت و ارتقاي حقوق بشر تلقي خواهد شد. لطفا به خاطر داشته باشيد که بر خلاف کساني که به صورت تاريخي از حقوق بشر به عنوان ابزار سياست خارجي خود سوء استفاده کرده اند، ايران به شدت به گفت وگو بر اساس درک متقابل، همکاري و احترام اعتقاد دارد.
اروپام*1429
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • کشف ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در غزه و افشای جنایات جدید صهیونیست‌ها
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی فاقد اعتبار است
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند