Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: تشییع پیکر سیدتقی نوربخش مدیرعامل و عبدالرحمن تاج الدین معاون امور حقوقی و مجلس این سازمان ساعت 13 روز جمعه ( 25 آبان ماه) از محل بیمارستان میلاد تهران انجام می شود.

به گزارش ایرنا، نوربخش و تاج الدین که عصر پنجشنبه در حومه گرگان بر اثر سانحه رانندگی مصدوم شده بودند، بر اثر شدت جراحات وارده جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی تامین اجتماعی نوربخش تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!

سازمان تامین اجتماعی با وجود تصویب ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده، مرخصی مادران صاحب فرزند دوقلو را به جای یک سال، ۹ ماه در نظر می‌گیرد! امتناع ۳ ساله سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون در حالیست که هدف این قانون، تشویق زوجین به فرزندآوری بوده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، طبق ماده 17 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 1400/7/24 مادران دارای فرزند دوقلو و بیشتر می‌توانند از مرخصی زایمان به مدت یک‌ سال استفاده کنند‌ اما سازمان تامین اجتماعی، بدون در نظر گرفتن این قانون، کماکان مرخصی مادران صاحب دوقلو را 9 ماه و مرخصی یکساله را برای مادران صاحب سه قلو و بیشتر در نظر می‌گیرد.

عدم اجرای این قانون در حالی است که نگهداری از دوقلوها برای همه مادرانی که چنین شرایطی دارند، در کنار همه شیرینی‌هایی که یک مادر تحربه می‌کند، سخت و گاه طاقت‌فرساست. 

یکی از مادران صاحب فرزند دو قلو در گفت‌وگو با تسنیم درباره عدم اجرای این قانون توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: سامانه سازمان تامین اجتماعی برای ثبت مدارک مرتبط با مرخصی زایمان و پرداخت مزایای این مدت، از همان ابتدا آب پاکی را روی دست ما ریخت؛ به‌طوری که تنها امکان انتخاب آیکون 6 تا 9 ماه مرخصی و دریافت حقوق برای مادران صاحب فرزند دوقلو فعال است.

افزایش مرخصی زایمان مادران دوقلوها به یک سال ابلاغ شد + عکس

وی با اشاره به پیگیری‌های بی‌نتیجه در این خصوص ادامه داد: وقتی با سامانه تلفنی تامین اجتماعی (1420) تماس گرفتیم، کارشناس تامین اجتماعی اطلاعی از این قانون نداشت و پس از پرس و جو از مدیران خود، اعلام کرد که هنوز ابلاغیه‌ای به آنها داده نشده است! بنابراین مرخصی و مزایای شما همان 9 ماه محاسبه می‌شود‌.

به گفته این مادر، برخی دیگر نیز راهکار ارائه می‌دهند مثلاً گفته‌اند پس از اتمام دوره 9 ماهه مرخصی با مراجعه به دیوان عدالت اداری، برای احقاق حق قانونی خود اقدام کنیم که در صورتی که رای دیوان به نفع ما باشد، تنها می‌توانیم از غرامت استفاده کنیم اما همچنان مرخصی همان 9 ماه خواهد بود. 

وی  ادامه داد: این رشته سر درازی دارد؛ گره کور این ماجرا گویا باید با کفش آهنین در رفت‌وآمدهای اداری حل شود؛ حال آنکه برای مادری با چنین شرایط، زمان و انرژی، طلا و کیمیاست.

بنا بر آمار مرکز رصد سازمان ثبت احوال کشور، در سال گذشته تعداد 29 هزار و 728 چندقلو در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد، 28 هزار و 148 دو قلو بوده‌اند؛ امتناع سه ساله سازمان تامین اجتماعی در اجرای قانون، در حالی است که ماده 17 مصوبه مذکور، در راستای حمایت از خانواده‌ها به منظور جوانی جمعیت به تصویب مجلس رسیده است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • ردپای عارف بزرگ قرن نهم در طرشت