Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@19:04:17 GMT

علل ریزش موی ابرو؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۱۶۰

استفاده از ابزاری مانند موچین موجب آسیب به مو‌های ابرو می‌شود و روند طبیعی رشد را دچار اختلال می‌کند. ناطقان: حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

ابرو نقش مهمی در زیبایی و چهره خانم‌ها دارد به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند تا ابروهای پرپشت و طبیعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معمولا بیشتر خانم‌ها در سنین پایین ابروهای زیبا و پر پشتی دارند و به تدریج با افزایش سن ابروها کم پشت و نازک می‌شوند، خانم‌های بسیاری از عارضه ریزش ابرو یا کم پشتی آن شکایت دارند و علاقه‌مند هستند تا ابروهای پرپشت و طبیعی داشته باشند.

بر اساس نظر متخصصان کم پشتی ابرو یا ریزش آن علل متفاوتی چون افزایش سن و اختلالات هورمونی دارد البته علت اصلی ریزش مو در خانم‌هایی که بیماری خاصی ندارند برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروها است.

خانم‌های جوان اغلب ابروهایشان پرپشت است اما به تدریج به دلیل برداشتن ابرو دچار ریزش و کم پشتی می‌شوند، موچین که یکی از ابزار مورد استفاده برای مرتب کردن ابروها و مدل دادن به منظور زیبایی است می‌تواند موجب فیبروز شدن یا از بین رفتن ریشه مو شود.

در مواردی هنگام مرتب کردن ابروها با موچین تنها ساقه مو از پوست بیرون نمی‌آید در فولیکول مو یا ریشه آن خونریزی میکروسکوپی بروز می‌کند و این خونریزی موجب از بین رفتن ریشه مو می‌شود و به همین دلیل از این محل دیگر ابرویی رشد نمی‌کند.

حذف موچین برای مرتب کردن ابرو و جایزگزینی این ابزار با تیغ و قیچی می‌تواند از مردن ریشه مو و کم پشتی آن جلوگیری کند که به دنبال آن خانم‌ها همیشه ابروهای پرپشت و زیبایی خواهند داشت.
بهترین روش برای مرتب کردن ابرو

تراشیدن بهترین روش برای مرتب کردن ابرو است اما برای حذف موهای زائد صورت می‌تواند از موچین استفاده کرد تا موهای زائد صورت به مرور زمان کمتر شود.

بر خلاف باور بسیاری از خانم‌ها به نظر متخصصان پوست استفاده از مداد یا سایه ابرو در خانم‌های سالم که حساسیت پوستی ندارند موجب ریزش ابرو نمی‌شود .

اگر خانم‌ها پس از استفاده از مداد و سایه دچار عارضه پوستی چون سوزش و خارش نشوند می‌‌توانند بدون نگرانی از این لوازم در صورتی که استاندارد هستند استفاده کنند البته اگر خانمی به یکی از مواد موجود در این لوازم حساسیت داشته باشد پس از استفاده از آنها دچار حساسیت پوستی و خارش و سوزش می‌شود که به دنبال آن ممکن است موهای ابرو کمی آسیب ببینند.

رنگ کردن ابروها به طور مداوم منجر به ریزش ابرو از بین رفتن ریشه نمی‌شود اما این کار در مرور زمان می‌تواند منجر به خشکی و شکنندگی موهای ابروی خانم‌ها شود، بر خلاف باور بسیاری از خانم‌ها روغن بادام هیچ تاثیری در پر پشتی ابرو ندارد و در صورتی که به دلایلی چون استفاده از موچین، فولیکول و ریشه مو از بین برود هیچ ماده‌ای دیگر نمی‌تواند باعث رشد موی ابرو شود.

برخی از بیماری‌ها به ویژه اختلالات هورمونی مانند مشکلات تیروئید می‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود، یکی دیگر از بیماری‌ها که می‌تواند ریزش سکه‌ای و غیر یک نواخت ابروها شود آلوپسی نام برد که یک بیماری خود ایمنی است.

خانم ها باید توجه داشته باشند که استرس و اضطراب و برخی اختلالات روانی می‌تواند عامل ریزش ابرو شود افزون بر این برخی از خانم‌ها عادت دارند تا با موهای سر و ابروی خود بازی کنند که این مسئله موجب ضعیف شدن ریشه‌های آن می‌شود.

افزون بر این‌ها خانم‌ها باید بدانند تغذیه می‌تواند در رشد یا ریزش موهای سر تأثیر گذار باشد البته اثر تغذیه در پرپشتی یا ریزش موهای ابرو خیلی تأثیرگذار نیست. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ریزش ابرو ، موچین ، اختلال

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ریزش ابرو موچین اختلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ در محور چالوس/ هیچ خسارت مالی و جانی نداشت

سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: حدود ساعت ۱۰:۳۵ دقیقه صبح امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ در محور چالوس زیرش سنگ اتفاق اقتاد.

وی افزود: این ریزش سنگ هیچ خسارت جانی ومالی نداشته است.

کد خبر 6064050

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ریزش سنگ در جاده چالوس، محدوده سیاه‌بیشه
  • ریزش سنگ در جاده چالوس (فیلم)
  • فیلم/ ریزش سنگ در محدوده سیاه‌بیشه جاده چالوس
  • ریزش سنگ در محور چالوس/ هیچ خسارت مالی و جانی نداشت
  • گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد
  • هجوم مورچه زرد؛ وحشت این شهر را فراگرفت
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • بخشش باید فرهنگ گدایی را ریشه‌کن کند
  • ریشه‌های نوروز عمق تاریخ را درنوردیده است