Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:10:10 GMT

دستور تهیه دو مدل بورک بقچه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۲۱۸

دستور تهیه دو مدل بورک بقچه‌ای

هر کشوری برای خود غذا‌هایی مخصوص دارد که دستور تهیه آن به دیگر کشور‌ها نیز رسیده است و دیگر هر فردی می‌تواند بدون توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند با طعم غذا‌هایی که دوست دارد آشنا شود.

بورک نیز یکی از همین غذا‌های خوشمزه است که انواع مختلفی دارد و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا دستور تهیه دو مدل بورک بقچه‌ای را به شما آموزش دهد، پس پیشنهاد می‌کنیم به سادگی از این مطلب نگذرید!

بورک چیست؟

بورک (به ترکی Brek) یک میان وعده فوق العاده پرطرفدار در کشور ترکیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیش غذا متشکل است از یک خمیر نان یا شیرینی (معروف به خمیر یوفکا) و مواد مورد علاقه!

بسته به زمانی که می‌خواهید بورک درست کنید، مواد مورد علاقه‌ای را در این خمیر می‌پیچانید و در روغن سرخ و یا در فر پخت می‌کنید. مثلا مردم ترکیه عادت دارند که برای صبحانه یا عصرانه در خمیر یوفکا پنیر و سبزیجات و زیتون منطقه اژه (سواحل دریای اژه) بپیچانند و یا برای نهار در آن کالباس، گوجه، زیتون، سبزیجات، پنیر، فلفل دلمه‌ای و... بگذارند.

همچنین گوشت چرخ کرده گوساله، گوشت مرغ، اسفناج، قارچ، تخم مرغ و ... از جمله مواد غذایی هستند که برای تهیه بورک از آن‌ها استفاده می‌شود.

بورک غذایی بسیار ساده و مقوی است و بسته به سلیقه و وقت خود می‌توانید آن را برای میهمانی‌های شبانه و خودمانی تهیه کنید.

طرز تهیه بقچه قارچ و پنیر با یوفکا

مواد لازم مناسب برای ۴ - ۵ نفر

زمان آماده سازی مواد:

۱۵ دقیقه

زمان پخت:

۱۵ - ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه بورک خمیر یوفکا مستطیلی ۹۵۹۵: ۲۰ ورق قارچ: ۳۰۰ گرم پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم پیازچه: ۱۰ عدد کره ذوب شده: ۱۰۰ گرم آبلیمو: یک قاشق غذا خوری فلفل: به میزان کافی نمک به میزان کافی روغن به میزان کافی

روش تهیه بورک   قارچ‌ها را خرد کرده و به همرا آبلیمو تفت میدهیم تا آب قارچ خارج شود. (آبلیمو باعث می‌شود تا رنگ قارچ سفید بماند)  قسمت سفید پیاز چه را جدا کرده و پس از خرد کردن با نمک و فلفل به قارچ اضافه میکنیم.  قسمت سبز پیازچه را در آب جوشانده تا کمی تغییر رنگ داده و نرم شود. پنیر خامه‌ای را یه قطعات کوچک برش می‌دهیم.  خمیر یوفکای ۹۵۹۵ را از فریزر خارج کرده و میگذاریم تا از حالت انجماد خارج شود. (برای استفاده از خمیر یوفکای منجمد شده بهترین راه این است که حداقل ۱۲ ساعت قبل از استفاده، خمیر را از فریزر خارج کرده و درون یخچال نگهداری کنیم تا خمیر به آرامی از حالت انجماد خارج شود، این کار باعث می‌شود تا سطح خمیر‌های داخل بسته کمتر خیس شده و خمیر راحت‌تر بصورت لایه لایه شود و یا اینکه یک تا دو ساعت قبل از مصرف بسته را از فریزر خارج کرده و در دمای محیط قرار داده و در روی بسته با تیغ یک شکاف ۳ تا ۴ سانتی ایجاد کنید تا هوا به مقدار بسیار جزیی وارد بسته شود. در نظر داشته باشید که درب بسته را باز نکنید).  یک لایه از خمیر را برداشته و سطح آن را به کره ذوب شده آغشته می‌کنیم تا خمیر مرطوب شود. سپس لایه دوم را روی لایه اول گذاشته و مجدد خمیر را مرطوب می‌کنیم. ۷مقدار از مواد را را در وسط خمیر گذاشته و یک تکه از پنیر خامه‌ای را روی مواد قرار می‌دهیم.  اطراف خمیر را بالا آورده تا به صورت بقچه در آید، سپس با یک پیازچه دور خمیر را گره می‌زنیم.  بقچه‌های آماده را درون فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار داده تا سطح خمیر‌ها طلایی شود.

طرز تهیه بقچه‌های مرغ و پنیر با خمیر یوفکا مواد لازم برای بقچه‌های مرغ با خمیر یوفکا ۱ عدد سینه مرغ ۲ قاشق غذاخوری پیاز داغ ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان پنیر پیتزا به مقدار لازم خمیر یوفکا به تعداد لازم ۱ عدد تخم مرغ ۱/۳ پیمانه شیر ۱/۴ پیمانه روغن نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

مراحل تهیه بقچه‌های مرغ با خمیر یوفکا اول از همه باید سینه مرغ رو بپزیم پس مرغ رو با کمی پیاز، نمک، فلفل و زرچوبه و مقدار کمی آب میپزیم وقتی مرغ پخت و تنگ آب شد ریش ریشش میکنیم و داخل یه ماهیتابه میریزیمش. حالا رب گوجه و پیاز داغ و مقدار کمی روغن هم به مرغمون اضافه میکنیم و مواد رو با هم تفت میدیم تا رب سرخ بشه و از خامی دربیاد و مزه‌ها به خورد هم برن. در صورت لزوم کمی فلفل هم اضافه میکنیم. طرز تهیه بورک گوشت با آموزش مرحله به مرحله پیچیدن بورک و همچنین طرز تهیه مواد گوشتی داخل بورک که هم میتونه یه وعده عالی باشه و هم یه پیش غذای شیک برای مهمونی... در نهایت شعله گاز رو خاموش کرده و پنیر پارمزان رو اضافه میکنیم و فقط مواد رو با هم مخلوط میکنیم حالا مایه مرغ داخل لقمه‌ها آماده است. مایعی که قراره خمیر‌های یوفکامون رو هم بهش آغشته کنیم هم آماده میکنیم به این ترتیب که شیر، تخم مرغ، روغن و کمی نمک رو خوب با هم مخلوط میکنیم. حالا یه ورق یوفکارو به اندازه تقریبی ۱۵× ۱۵ میبریم. اگه خمیرمون خیلی کوچیک یا خیلی بزرگ باشه لقمه مون خوب شکل نمیگیره. حالا فقط یه طرفش رو با فرچه به مایه آغشته میکنیم. یه مربع کوچک‌تر از خمیر یوفکا وسط خمیر بزگتر میذاریم تا برای گذاشتن مایه مرغ و پنیر ضخیم‌تر بشه و لقمه از زیر پاره نشه. حالا به مقدار دلخواه از مایه مرغ روش میذاریم. مقدار خمیر یوفکایی که برای این لقمه‌ها استفاده میشه به این بستگی داره که برای هر لقمه چقدر مایه مرغی استفاده کنیم، ولی دقت کنین مایه نه خیلی کم نه خیلی زیاد باشه. بعد به مقدار دلخواه پنیر پیتزا هم اضافه میکنیم. در نهایت مثل تصویر زیر لقمه رو میبندیم. دور تا دور لقمه رو با یه نخ مخصوص آشپزی میبندیم تا در حین برشته شدن داخل فر باز نشن. حالا کف یه ظرف رو چرب کرده و لقمه‌ها رو داخلش میذاریم و بعد برای مدت یک ربع الی نیم ساعت ظرف رو داخل فری که با دمای ۱۸۰ درجه گرم کردیم میذاریم تا وقتی قسمت بالایی لقمه‌ها طلایی و برشته بشه. حالا لقمه‌های خوشمزه و ترد ما حاضره و میتونیم سروشون کنیم. فقط یادتون نره تا نخ هارو بعد در آوردن لقمه‌ها از فر ببرین …

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه طرز تهیه بورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۳۰ روستا در هرمزگان قطع است/ انسداد محور بندرلنگه به خمیر

مهرداد حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به تداوم بارش‌ها در استان و لزوم توجه جدی مردم به هشدارها اظهار داشت: در حال حاضر مشکل خاصی در حوزه تأمین آب شهرها و روستاها وجود ندارد و وضعیت در این حوزه پایدار است.

وی افزود: در حوزه برق ۲ فیدر متوسط، ۱۴ پایه فشار ضعیف، یک دستگاه ترانس ۱۰۰ کیلو وات آسیب دیده و موجب اخلال در شبکه برق شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: بر اثر آسیب‌های ناشی از بارندگی برق ۳۰ روستا در شهرستان‌های بندرعباس، قشم و بستک قطع شدن است که عوامل شرکت برق در حال تلاش برای رفع مشکل هستند.

حسن‌زاده تاکید کرد: در حال حاضر محور بندرلنگه به بندر خمیر در محدوه آبنمای کنخ مسدود شده است و رانندگان بایستی از مسیر جایگزین یعنی محور بندرلنگه- دژگان - بندر خمیر برای تردد استفاده کنند.

وی عنوان‌کرد: در شرق هرمزگان نیز محور فرعی جاسک به جگدان و محور آبنمای بشاگرد به صورت موقت مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان‌کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و همه اخبار از طریق اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان دنبال کنند.

حسن زاده در رابطه با ویدئوی منتشر شده در رابطه با گرفتار شدن خودرویی ۲۰۶ در سیلاب، تاکیدکرد: بررسی‌های میدانی انجام شده و چنین در استان هرمزگان گزارش نشده است.

کد خبر 6079819

دیگر خبرها

  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • طرز تهیه کباب لاهماجون، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • برق ۳۰ روستا در هرمزگان قطع است/ انسداد محور بندرلنگه به خمیر
  • کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد افیونی درسیستان و بلوچستان