Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام 17 عربستانی از جمله یک مشاور سابق ولیعهد عربستان را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره: 17 عربستانی از جمله سعود القحطانی مشاور ارشد ولیعهد عربستان و محمد العتیبی کنسول عربستان سعودی در استانبول را در رابطه با پرونده قتل جمال خاشقجی در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: عربستانی‌هایی که مشمول تحریم شده‌اند در قتل وحشیانه جمال خاشقجی دست داشتند. آنها کسانی هستند که وحشیانه در قتل یک روزنامه‌نگار مقیم ایالات متحده دست داشتند؛ باید مسئولیت کاری که کرده‌اند را بپذیرند.

 

این تحریم‌ها همچنین شامل ماهر عبد العزیز المطرب، سرهنگ سازمان اطلاعات عربستان و هماهنگ کننده عملیات قتل

صلاح الطبیقی، پزشک پزشکی قانونی و رئیس بخش ادله جنایی سازمان اطلاعات عربستان
 
 منصور أباحسین، افسر سازمان دفاع مدنی عربستان

نایف العریفی، پزشک و افسر نیروهای مسلح سعودی

ولید الشهری، مسئول بازپروری و اصلاح اداره زندان‌های منطقه الشرقیه عربستان

مشعل البستانی، افسر نیروی هوایی و یکی از متهمان به شکنجه و قتل خاشقجی

مصطفی المدنی، کارمند بخش عمومی عربستان، او کسی است که لباس‌های خاشقجی را بعد از قتل پوشید و از کنسولگری عربستان خارج شد

علاوه بر این افراد 8 تن دیگر از مقامات سعودی در این فهرست گنجانده شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟

وزارت حج و عمره عربستان به‌روزرسانی مهمی را درباره پایان اعتبار ویزای عمره برای زائرانی که از خارج از عربستان وارد می‌شوند، اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلامیه اخیر، ۱۵ ذی‌القعده (مصادف با ۲۳ می و سوم خرداد) آخرین روز انقضا روادید عمره خواهد بود، که نسبت به تاریخ انقضا قبلی ۲۹ ذی‌القعده (مطابق با ۶ ژوئن و ۱۷ خرداد) تغییر کرده است؛ این تغییر با هدف تسهیل حضور روان زائران حج ۲۰۲۴ به شهرهای مکه و مدینه اتخاذ شده است.

با تاکید بر هماهنگی بین وزارت حج و عمره و وزارت امور خارجه عربستان، اعتبار ویزای عمره به مدت ۳ ماه از تاریخ صدور با اطمینان از انقضا آن، حداکثر تا ۱۵ ذی‌القعده تأیید شده است.

به گزارش اکونومیک تایمز، مناسک حج تمتع ۲۰۲۴ از غروب جمعه ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به پایان می‌رسد؛ این زمان مشروط به رؤیت ماه ذی‌الحجه، دوازدهمین ماه از تقویم اسلامی است.

عربستان سعودی پیش از این به زائران کشورهای دیگر و ساکنان خارجی مقیم این کشور هشدار داده است در مراسم حج آینده بدون مجوزهای لازم شرکت نکنند، در غیر این صورت مشمول مجازات‌های سخت خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان تاکید کرد که انجام حج بدون مجوزهای لازم که هنگام ثبت‌نام برای این مناسک دریافت می‌شود، حرام است و انجام آن جریمه ۵۰ هزار ریال (حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ دلار) سعودی خواهد داشت.

همچنین افرادی که بدون مجوز در حال جابه‌جایی زائران دستگیر شوند تا سقف ۵۰ هزار ریال سعودی جریمه نقدی خواهند داشت.

اتباع خارجی در صورت محکوم شدن به این گونه جرایم پس از گذراندن حکم ۶ ماه حبس، از عربستان سعودی اخراج خواهند شد. آنها دوباره ۱۰ سال ممنوعیت ورود به کشور خواهند داشت.

رسانه‌های عربستان همچنین اعلام کرده‌اند افرادی که قوانین این کشور در حج را زیر پا می‌گذارند، توسط رسانه‌ها به شکلی علنی معرفی شده و بی‌اعتبار می‌شوند.

به گزارش ایمنا، طبق اعلام مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها، زائران ایرانی در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 746625

دیگر خبرها

  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای