Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@18:10:29 GMT

آمریکا شمار نظامیانش را در آفریقا کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۴۷۲

آمریکا شمار نظامیانش را در آفریقا کاهش می‌دهد

تهران – ایرنا – وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد، حدود 10درصد از نیروهای نظامی خود را در قاره آفریقا کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، در بیانیه پنتاگون آمده است، دولت این کشور قصد دارد حدود 10 درصد از نیروهای نظامی مستقر در این منطقه را طی سال‌های آینده کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد این نیروها بالغ بر هفت هزار و 200 نفر تخمین زده می‌شوند.
این رسانه می‌نویسد، این تصمیم، همسو با تغییر تمرکز آمریکا در حوزه سیاست خارجه، از موضوع مبارزه با تروریسم به رقابت میان قدرت‌های جهانی است.
هیل تاکید می‌کند که این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که پیش از این نگرانی‌هایی در خصوص تعداد و عملکرد این نیروها به ویژه پس از حمله سال گذشته در نیجر به وجود آمده بود.
اشاره این گزارش به حادثه اکتبر 2017 است که در آن نظامیان آمریکایی و نیجری مورد هجوم نیروهای داعش قرار گرفته و شماری از آن‌ها کشته شده بودند.
نیروهای آمریکایی‌ علاوه بر نیجر، در کشورهای دیگری همچون سومالی، جیبوتی و لیبی هم مستقر هستند و به گفته پنتاگون، دست‌کم در این سه پایگاه، تغییر زیادی در شمار نیروها اتفاق نخواهد افتاد.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، عمده تغییرات روی فعالیت‌ نیروهای این کشور در دیگر مناطق به ویژه غرب آفریقا خواهد بود و عملیات‌ها در این نواحی به همکاری‌های اطلاعاتی و مستشاری محدود خواهد شد.
آمریکایی‌ها تنها در جیبوتی پایگاه دائمی دارند، اما از آن به عنوان نقطه شروع عملیات‌های خود در منطقه استفاده می کنند و با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دیگر کشورهای آفریقایی ارتباط می گیرند.
شبس ** 9386 **1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا آفريقا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود

حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد یکی از دردناک‌ترین ضرباتی بود که مقامات تل آویو از زمان جنگ ۱۹۶۷ با اعراب دریافت کرده بودند. اکنون مقامات غربی به رهبری آمریکا بدون توجه به حمله اسراییل به کنسولگری ایران که تهران را مجبور به واکنش در این زمینه کرد در حال شماتت ایران و حمایت از تل آویو هستند. 

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) بار دیگر حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم و بر حمایت از تل آویو تاکید کرد. 

پاتل در این زمینه به شبکه الجزیره گفت: حمایت آمریکا از اسراییل فولادین و تزلزل ناپذیر است. با این حال، رایزنی ما با مقامات اسراییلی و منطقه‌ای پیرامون اهمیت کاهش تنش‌ها در جریان است. 

وی با اشاره به حمله گسترده تهران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: حمله ایران به اسراییل بی پروا و غیرمسئولانه بود. تعهد ما بر حمایت از امنیت اسراییل و حق دفاع از خود این رژیم تزلزل ناپذیر است. با این حال، اهمیت دارد که در این زمینه یک گام به عقب برداریم.

گرچه ایران حمله به سرزمین‌های اشغالی را در پاسخ به حمله به کنسولگری خود می‌داند، اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گستردگی حملات ایران را نیز یک نقض قوانین دانست. 

وی خاطر نشان کرد: ایالات متحده همچنان در حال ارزیابی وضعیت کنسولگری ایران است. من هیچ اطلاعات به روز شده‌ای در این زمینه در اختیار ندارم. با این حال، بار دیگر تاکید دارم گستردگی شمار موشک‌های بالستیک و پهپاد‌هایی که تهران به سمت اسراییل شلیک کرد کاملا غیرمسئولانه و بی پروا بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تصمیم تارانتینو برگشت؛ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست
  • پاشازاده: استقلال همین الان هم قهرمان است
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • تصمیم تارانتینو برگشت/ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • سلاح معروف ایرانی این بار معادلات آفریقا را تغییر می‌دهد
  • آمریکایی‌ها روزی از گزینه نظامیِ روی میز حرف می‌زدند، اما ...
  • ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است
  • آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود