Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:54:29 GMT

رهبر کره شمالی خواستار توسعه دروازه ورود به چین شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۴۹۷

رهبر کره شمالی خواستار توسعه دروازه ورود به چین شد

پکن- ایرنا- رهبر کره شمالی در راستای پیشبرد برنامه «توسعه همزمان اقتصادی و نظامی» دستور داد در کنار آزمایش یک سلاح جدید، زیر ساخت های شهر 'سینوجو' به عنوان دروازه ورود به چین، با هدف پاسخگویی به تقاضای دوران کنونی توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، رسانه های دولتی کره شمالی روز جمعه گزارش کردند 'کیم جونگ اون' در بازدید از این شهر، خواستار احداث آپارتمان های بلند و آسمانخراش های متعدد در امتداد محور اصلی و جاده های شریانی شهر سینوجو به شیوه هنری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین خواستار احداث پارک های متعدد، بناهای عمومی مانند تئاتر، سینماها، دهکده های ورزشی، کوه های یخی، کتابخانه های علمی و فنی و تاسیسات خدماتی از جمله هتل ها و فروشگاه های عمومی به شیوه ای اصولی شده است.
وی همچنین نسبت به بازسازی ایستگاه راه آهن و احداث فرودگاه جدید در این منطقه دستور داده است.
شهر سینوجو در شمال غربی رودخانه آمنوک (یالو) واقع شده است و به شهر داندونگ واقع در استان لیائونیگ چین وصل می شود.
کارشناسان معتقد هستند رهبر کره شمالی این اقدام را در راستای سیاست 'پیونگجین' انجام خواهد داد پیونگجین به معنای توسعه دوگانه با هدف توسعه برنامه هسته ای نظامی کره شمالی در کنار تلاش برای رشد اقتصادی به صورت همزمان طراحی شده است.
این کشور در ابتدای سال جاری میلادی این سیاست را مورد اشاره قرار داده بود اما در ماه آوریل در اولین نشست سران دو کره اعلام کرد که آن را با نظرداشت تغییر شرایط متوقف کرده است.
این اقدامات اقتصادی رهبر کره شمالی در حالی است که خبرگزاری دولتی کره شمالی بامداد جمعه (به وقت محلی) از آزمایش موفقیت آمیز «سلاحی راهبردی، جدید و پیشرفته» با حضور و نظارت «کیم جونگ اون» رهبر این کشور خبر داد.
هنوز جزئیات بیشتری در این ارتباط به دست نیامده، اما گفته شده که «مدت زمانی طولانی» برای پژوهش‌های مرتبط و فرآیند ساخت این سلاح صرف شده است.
خبرگزاری کره شمالی در گزارش خود می‌افزاید که این سلاح، قدرت نظامی پیونگ یانگ را «به طرز چشم‌گیری» افزایش می‌دهد.
در این گزارش به نوع سلاح یا زمان انجام آزمایش اشاره نشده است.
چین یکی از کشورهای حامی کره شمالی است و پیونگ یانگ بیشترین روابط سیاسی و اقتصادی را با این کشور دارد.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كره شمالي چين توسعه شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ وحید واسطه به خبرگزاری صدا و سیما گفت: بارش دو روز گذشته بطور میانگین بیش از ۲۰ میلیمتر در استان ثبت شد.

وی افزود: بیشترین ورودی با یک میلیون و ۷۰۰ متر مکعب به سد شیرین دره بوده و سد‌های بیداواز و بارزو هر یک با  ۷۰۰ مترمکعب بیشترین آبگیری را داشتند.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه این بارشها کشاورزان را به سالی پربار امیدوار کرد به آنها توصیه کرد از کودهای سرک و پتاس در مزارع استفاده کنند.

همچنین مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان هم از کشاورزان خواست در صورت مشاده آفت زنگ زرد گندم هر چه سریعتر با آن مبارزه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعتراضات مردم بحرین در پی شهادت یک زندانی سیاسی
  • شهرستان حاجی آباد دروازه شمالی ورود مهمانان نوروزی به هرمزگان
  • حاجی آباد دروازه شمالی ورود گردشگران به هرمزگان
  • نوزاد شیرخواره غزه‌ای که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند+تصاویر
  • هیات نظارت متا خواستار حذف ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • هیئت نظارت متا خواستار پایان ممنوعیت کلمه «شهید» شد
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • دستگیری عامل قتل یک‌ نفر در مراسم عروسی
  • کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست