Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودکان آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی هستند. مطالعات نشان داده که کودکان بویژه سنین پیش دبستانی درک صحیحی از خطر و تبعات آن ندارند.

از آنجایی که در این سنین، حس بازیگوشی، استقلال طلبی و پویایی زیاد هست در هنگام عبور از عرض خیابان، بازی کردن در اطراف معابر و دویدن کنار خیابان دچار سانحه می‌شوند.

بنابراین، ضروری است تا مهارت های شناختی و ادراکی حوزه ایمنی ترافیک در کودکان بالای 4 سال را  تحت آموزش های عملی و تئوری افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بدلیل فقدان برنامه ریزی صحیح و عدم توجه کافی آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین رکن آموزش کشور به اهمیت این موضوع، سالانه تعدادی از کودکان ما قربانی حوادث ترافیکی می شوند.

به تاکید می‌توان گفت، آموزش ترافیک امروزه حلقه مفقوده و مغفول اصول سه گانه ترافیک است که نیازمند تدوین کتب آموزشی و گنجاندن آن در برنامه درسی دانش آموزان بویژه در سنین پیش دبستانی و دبستانی می باشد.

کودکان باید، مباحث ایمنی ترافیک و قوانین را در مدارس از طریق معلمین آموخته و مهارت های عملی خود را  در پارک های ترافیک شهرداری ها توسعه دهند.

و نهایتا، به عنوان تکالیف خارج از درس در کنار والدین آموخته ها را مرور کنند تا نهادینه شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال پلیس راهور ترافیک دانش آموزان معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مجید محمودی در نشست با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، بیان کرد: ایمنی عبور و مرور به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشحویان امری مهم است و در همین راستا ارائه دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد و در یکسال اخیر این امر مهم در نقاط مختلف استان محقق شد.

وی از آموزش هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان بوشهر با قوانین تخصصی ایمنی عبور و مرور خبر داد و افزود: پارسال با اولویت مدارس حاشیه راه‌ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر آموزش‌های ایمنی تردد به دانش‌آموزان داده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر نیز با اشاره به تاثیر این طرح در پیشگیری از حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، گفت: دانش‌آموزان به‌دلیل تشخیص و درک کمتر از محیط پیرامونی و خطرات ترافیکی باید آموزش‌های ایمنی عبور و مرور را فرا گیرند.

عباس فرامرزی یادآور شد: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل هزار عدد کلاه ایمنی، نصب شب رنگ بر روی دوهزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه موتوری و آموزش ۸ هزار نفر موتورسوار انجام شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز طرح‌های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها در حداقل ۶۰ منطقه دیگر در دستور کار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین طرح آشکارسازی هزار دستگاه ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد اجرایی شده و این روند ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه