Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می یابد، گفت: مردم ایران همواره به سنت حسنه اهدای خون توجه ویژه ای داشته اند اما در حال حاضر در استانهای تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بیگی اظهار داشت: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده های آن در بیش از 850 بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهرها و مراکز استانها، نیاز به خون بیشتر احساس می شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود 170 بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده های آن را در کشور دارد البته در شهرهایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آنها زندگی می کنند مانند شهرهای استانهای گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، امروز پنج شنبه تا ساعت 20 باز هستند همچنین فردا مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت 15 و مرکز وصال شیرازی تا ساعت 20 آماده اهدای خون هستند.

حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. 90 درصد از مردم ایران دارای گروه های خونی مثبت و 10 درصد دارای گروه های خونی منفی هستند اما در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A مثبت و Oمنفی نیاز زیادی وجود دارد./

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی

 حسینی گفت: خرید و اهدای لوازم ضروری زندگی به مددجویان با هدف تأمین، بخشی از وسایل مورد نیاز و آسایش آنها انجام می‌شود

وی افزود: در این راستا در مدت اشاره شده ۴ هزار و ۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به ارزش ۱۶۵ میلیارد ریال بین مددجویان تحت حمایت توزیع شده است. 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این وسایل از تولیدات داخلی، که شامل کولر آبی، بخاری گازی، یخچال، آبگرمکن گازی، ماشین لباسشوئی و ... بوده است بیان کرد: رفع فقر و محرومیت‌زدایی، تقویت بنیه فرهنگی و توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این نهاد است. 

 حسینی افزود: براساس نیازسنجی‌های انجام‌شده به منظور تامین نیاز‌های ضروری تمامی خانوار‌های تحت حمایت، ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی خیرین، برای هم افزایی کمک‌های مردمی و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌ها و نهاد‌ها نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان است تا بتوانیم پاسخگوی نیاز‌های ضروری اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها سمنان
  • کمبود بارش‌ها ۱۵ درصدی شد