Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@21:28:02 GMT

آزمايش موفقيت‌آميز سلاح جديد کره‌شمالي

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۵۱۷

آزمايش موفقيت‌آميز سلاح جديد کره‌شمالي

خبرگزاري آريا - خبرگزاري دولتي کره‌شمالي از آزمايش موفقيت‌آميز «سلاحي راهبردي، جديد و پيشرفته» با حضور و نظارت «کيم جونگ اون» رهبر اين کشور خبر داد.
به گزارش پارس‌تودي به نقل از ايرنا؛ خبرگزاري دولتي کره‌شمالي بامداد جمعه گزارش داد، اين سلاح جديد، قدرت نظامي پيونگ يانگ را به‌طرز چشم‌گيري افزايش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين گزارش به نوع سلاح يا زمان انجام آزمايش اشاره نشده است.
خبرگزاري يونهاپ کره‌جنوبي نيز نوشت، هنوز جزئيات بيشتري درباره اين آزمايش به‌دست نيامده است.
رسانه‌هاي آمريکا پيشتر گزارش داده بودند که کره‌شمالي همزمان با پيشبرد مذاکرات با آمريکا طي ماه‌هاي گذشته، مشغول ساخت موشک‌هاي قاره‌پيماي سوخت مايع جديد در حومه پيونگ‌يانگ بوده‌ است.
اين آزمايش درحالي است که «کيم جونگ اون» و «دونالد ترامپ» رهبر کره‌شمالي و رئيس جمهور آمريکا در 12 ژوئن 2018 در سنگاپور سندي را امضاء کردند که بر اساس آن پيونگ‌يانگ را به خلع سلاح کامل هسته‌اي و آمريکا را به ارائه تضمين‌هاي امنيتي براي کره‌شمالي متعهد مي‌کند.
حدود يک ماه پس از ديدار «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا و«کيم جونگ اون» رهبر کره‌شمالي، «مايک پمپئو» وزير خارجه آمريکا گفت، پيش از آنکه بحث برداشته شدن تحريم‌هاي کره شمالي مطرح شود، اين کشور بايد گام‌هاي ملموسي بردارد و تا آن زمان، فشارها بر پيونگ يانگ افزايش مي‌يابد.
پيشتر کره شمالي در واکنش به اظهارات اخير مقامات آمريکايي ضد کره‌شمالي و رزمايش اخير هوايي آمريکا و کره‌جنوبي، هشدار داد؛ در صورت تحت فشار قرار گرفتن بيشتر کره‌شمالي از سوي آمريکا براي کنار گذاشتن «يک طرفه» برنامه هسته‌ايش، در برگزاري اجلاس جديد سران آمريکا و کره‌شمالي بازنگري مي‌کند. 139/120
کليدواژه امريکا کره شمالي کره جنوبي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی

کره شمالی نخستین رزمایش شبیه سازی ضد حمله هسته‌ای خود را برگزار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد پیونگ یانگ نخستین رزمایش ضد حمله هسته‌ای خود را برای شبیه سازی سیستم مدیریت ماشه هسته‌ای برگزار کرد.

براساس این گزارش، این رزمایش با هدایت کیم جونگ اون رئیس این کشور انجام شد، تا بار دیگر هشداری آشکار برای دشمنان کره شمالی باشد.

همزمان ارتش کره جنوبی اعلام کرد همزمان با این رزمایش، پیونگ یانگ چند فروند موشک بالستیک کوتاه برد را از سواحل شرقی خود به سمت دریا پرتاب کرد.

همچنین در بخشی از این رزمایش، عملیاتی موسوم به «ماشه هسته‌ای» برای آزمایش سیستم مدیریت هسته‌ای ملی برگزار شد که در آن نیروهای توپخانه برای نمایش توانایی‌های هسته‌ای مختلف خود و در اعتراض به تمرین ها و رزمایش های نظامی تحریک آمیز و تهاجمی آمریکا و کره جنوبی در منطقه، وارد این رزمایش شدند.

خبرگزاری کره شمالی تصریح کرد رئیس کیم به مشاهده و ارزیابی حرکات مختلف در این رزمایش شبیه سازی شده شامل مانور نیروها در موقعیت ضد حمله هسته‌ای و شلیک توپخانه با کلاهک های هسته‌ای آزمایشی پرداخت.

همچنین رئیس کیم، آمادگی بهترین تسلیحات حمله هسته‌ای تاکتیکی کشورش در جهان را مورد تحسین قرار داد و رضایت خود را از این رزمایش اعلام کرد.

این در حالی است که به نظر می رسد کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی دیگر به فضاست. این کشور پیشتر در ماه نوامبر یک فروند ماهواره شناسایی را با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

هفته گذشته نیز کره شمالی یک فروند موشک کروز استراتژیک را برای آزمایش یک کلاهک هسته‌ای بزرگ و یک موشک جدید ضد هواپیما آزمایش کرد.    

براساس گزارش سازمان موشکی کره شمالی، آزمایش قدرت یک کلاهک جنگی فوق العاده بزرگ که برای موشک کروز استراتژیک «هواسال-1 آر ای-3» طراحی شده و پرتاب آزمایشی یک فروند موشک جدید ضد هواپیمای «پیولجی -1-2» انجام شد.

چند روز پیش سه منبع آگاه اعلام کردند آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در تلاش برای راه اندازی هیئتی جدید از کارشناسان چند ملیتی خارج از سازمان ملل، به منظور ارزیابی و اجرای تحریم ها علیه کره شمالی هستند.

این تلاش پس از آن انجام می شود که روسیه از تمدید سالانه ماموریت کارشناسان سازمان ملل خودداری کرد. کارشناسانی که طی 15 سال گذشته روند اجرای تحریم هایی را ارزیابی می کردند که با هدف تعدیل برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی وضع شده بود.

این در حالی است که مسکو و پکن خواستار کاهش تحریم ها علیه کره شمالی شدند تا بدین ترتیب روند مذاکرات دیپلماتیک با پیونگ یانگ آغاز شده و از درد و رنج انسانی در این کشور فقیر کاسته شود.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون، به‌دلیل برنامه اتمی و موشک‌های بالستیک خود، تحت تحریم‌های متعدد سازمان ملل قرار دارد، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک است. این تکنولوژی برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به مدار زمین بکار گرفته شد و برای آزمایش ده‌ها موشک بالستیک طی 20 ماه گذشته استفاده شده است. آمریکا بارها هشدار داده که پیونگ یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش اتمی خود است.

کره شمالی یک موشک جدید ضد هواپیما پرتاب کردتلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک در شهر مرزی سراوان
  • عمل جراحی موفقیت‌آمیز خونریزی مغزی کودک ۹ ساله در بیمارستان رازی سراوان