Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:03:14 GMT

طلاب از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۵۹۹

طلاب از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده کنند

قم- ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: طلاب و روحانیون باید از هر فرصت و زمینه ای برای تبلیغ معارف دینی و الهی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، وی پنجشنبه شب در مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) افزود: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از هر فرصتی برای ترویج معارف دینی و الهی در جامعه استفاده می کردند و مبلغان و روحانیون باید به این مهم توجه داشته باشند، زیرا تبلیغ دین نباید در منبر و مسجد محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله مکارم شیرازی وظیفه طلاب و روحانیون را ترویج معارف دینی در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) 25 سال خانه نشین نبودند، دریای عمیقی از علم و معرفت در اختیار انسان ها قرار می گرفت و با محدود کردن خطبه ها و بیانات ایشان چه ظلمی بر امت اسلامی انجام شده است و چرا امروز نباید درس نهج البلاغه به عنوان یکی از دروس رسمی باشد.
وی با اشاره به حضور جمعی از بانوان در ورزشگاه ها تصریح کرد: متأسفانه صحنه ها و فیلم های حضور زنان در ورزشگاه ها رسوایی به دنبال داشت و شما نمی توانید حضور زنان در ورزشگاه را کنترل کنید، در حالی که باید از فضاهای ورزشی برای تبلیغ دین استفاده کنیم.
این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه بحمدالله امروز افراد خیری به نام علامه طباطبایی(ره) مرکز قرآنی را بنا کرده و مجلس باشکوهی را در مراسم سالگرد ایشان برگزار کرده اند، اظهار داشت: در قرآن کریم از کلمه تبلیغ و بلاغ بسیار استفاده شده است و باید تلاش کنیم تا با تبلیغ دین فضای جامعه را روشن کنیم.
مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با حضور جمعی از علما و اساتید حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.
8146/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين آيت الله مكارم شيرازي سالگرد علامه طباطبايي تبليغ دين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمد حسین طباطبایی بروجردی شامگاه سه شنبه با حضور مراجع عظام تقلید، طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله جوادی آملی و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی عضو شورای عالی مدیریت حوزه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعدادی از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

این مراسم گرامیداشت پس از اقامه نماز مغرب و عشا با قرآئت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سید مهدی میرداماد از مداحان اهل بیت (ع) مداحی و استاد حسین انصاریان نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی در راستای معرفی شخصیت این عالم برجسته شیعه در کنار مزار وی برپا شد.

کد خبر 6087114

دیگر خبرها

  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • فراخوان هفتمین جشنواره علامه حلی در استان هرمزگان اعلام شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم