Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@04:18:00 GMT

خوزستان|بازار هندیجان در رکود شدید قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۷۰۲

خوزستان|بازار هندیجان در رکود شدید قرار دارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هندیجان گفت: رب گوجه که در خرداد ماه ۹۷ هندیجان ۶ هزار تومان بود تا پایان شهریور به ۱۵ هزار تومان یعنی دو برابر و ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. اما در حال حاضر به دلیل رکود در بازار در همین قیمت مانده است. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، شهرستان محروم هندیجان با مردمان مستضعف بیشترین آسیب را از نظر افزایش قیمت‌ها داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حال حاضر بازار هندیجان در حالت رکود شدیدی قرار دارد.

در هندیجان اکثر قیمت اجناس به صورت سرسام آور به قله‌های دست نیافتنی افزایش یافتند و هیچ کس توانایی مقابله با گرانی را ندارد چرا که همه دلایلی را برای گرانی و تورم دارند.

خالق شعبانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان هندیجان در جلسه مدیران که در سالن اجتماعات فرمانداری بندر هندیجان برگزار شد، اظهار داشت: مشکل کشور ایران در چند ماه اخیر بحث نوسانات شدید ارزی بود. در این خصوص توسط وزارت کشور قرارگاه ستاد تنظیم بازار در استان ها با ریاست استاندارها و ریاست آن در شهرستان با فرماندارها تشکیل شد.

مسئولان کشور هندیجان و مردم محروم آن را دریابند

وی افزود: در استانها و شهرستان‌ها دبیری قرارگاه ستاد تنظیم بازار با ادارات صنعت، معدن و تجارت بوده که از خرداد ماه تاکنون 15 جلسه ستاد تظیم بازار انجام و برخی ادارات به عضویت آن اضافه شدند و تلاش ما تامین کالاهای اساسی شهروندان است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان بیان کرد: بالغ بر 150 کارتون تخم مرغ، 12 تن گوشت مرغ،10 تن گوشت سرد قرمز برزیلی سهمیه دولتی از استان خوزستان جذب شده که با قیمت مصوب توزیع کردیم. سهمیه دولتی برنج تایلندی اعلام شد که عامل فروش به استان معرفی تا آن را جذب و وارد شهرستان کند.

وی گفت: طرحی به نام طرح «پات» در کشور راه اندازی شده که بر اساس آن مباشران یا همان عاملان فروش در شهرستان‌ها مشخص و به استان معرفی میشوند تا سهمیه‌های ارزاق عمومی دولتی را جذب و در سطح شهرستان‌ها توزیع کنند.

مباشران هندیجانی برای دریافت ارزاق عمومی به استان معرفی شده اند

شعبانی عنوان کرد: وضعیت بازار شهرستان هندیجان مناسب نیست و برند بازار فقط کالای خانگی است. بازار کالای خانگی با افت شدید در وضعیت رکود قرار گرفته و هندیجان باید از تک محصولی خارج و به کالای خانگی اکتفا نکند.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی می‌توانیم مونتاژ کنیم دو تن از نیروهای بومی هندیجان ساکن چین درخواست مونتاژ محصولات سامسونگ و ال جی در هندیجان را داده اند، این افراد با سفارت ایران در چین در حال رایزنی جهت اخذ مجوزهای قانونی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان تصریح کرد: این جوانان هندیجانی طرح بزرگی را برای ایران و هندیجان آغاز کردند که ما پیگیر کارهای اداری آن ها هستیم، اگر این طرح عملیاتی شود به صورت مستقیم برای 500 نفر اشتغال زایی دارد.

وضعیت بازار شهرستان هندیجان مناسب نیست

وی خاطر نشان کرد: تعدادی از جوانان هندیجان درخواست احداث کارخانه تولید نشاسته، احداث انبار بزرگ ذخیره مواد غذایی و کالاهای اساسی در شهرک صنعتی را به ما داده اند، همچنین در حال احداث یک واحد بسته بندی ماهی و میگو در شهرک هستیم.

شعبانی توضیح داد: ما باید برای اشتغال زایی و تولید در شهرک صنعتی هندیجان سرمایه گذاری کنیم، اوج نوسانات قیمتی مصالح ساختمانی در سه ماهه خرداد، تیر و مرداد بود.

وی افزود: رب گوجه که در خرداد ماه 97 هندیجان 6 هزار تومان بود تا پایان شهریور به 15 هزار تومان یعنی دو برابر و 100 درصد افزایش قیمت داشته است اما در حال حاضر به دلیل رکود در بازار در همین قیمت مانده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت هندیجان بیان کرد: ما در تولید شیر مشکلی نداریم بلکه در بسته بندی مشکل داریم، چرا که مواد اولیه بسته بندی شیر وارداتی است و میلگرد که در خرداد ماه شاخه ای 40 هزار تومان بوده اکنون به 70 هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

انتهای پیام/م

R41468/P1486/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت در بازار سکه و طلا/ رکود بر بازار حاکم است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به رام شدن طلا در بازار همپای سکه، از کاهش قیمت‌ها در بازار داخل نسبت به روز گذشته (شنبه) خبر داد و تاکید کرد که خوشبختانه بازار در آرامش به‌ سر می‌برد؛ هیچگونه التهابی در بازار نیست، به نوعی می‌توان گفت بازار رکود هم دارد.

از ابتدای هفته‌ گذشته (۱۸ فروردین ماه) همزمان با آغاز فعالیت بازار سکه و طلای داخلی به صورت کاملا رسمی و بازگشایی تمامی واحدها، ریزش در قیمت بازار سکه و تا حدودی طلا آغاز شد؛ اما با توجه به روند چشمگیر صعودی قیمت جهانی طلا، قیمت طلا همپای قیمت انواع قطعات سکه پیش نمی‌آمد و بعضا افزایشی رقم می‌خورد؛ اما تعطیلی امروز بازارهای جهان، بر اثر کاهش نرخ ارز در داخل افزود و قیمت طلا را همچون سکه کاهش داد. 

نادر بذرافشان - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت امروز بازار سکه و طلای داخلی از کاهش قیمت‌ها در بازار امروز نسبت به روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: قیمت‌ها نسبت به اوج خود فاصله گرفته و با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز جاری و کاهش نرخ ارز در داخل، منجر به ریزش قیمت‌ها در بازار انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا شده است؛ به گونه‌ای که در آخرین معاملات امروز بازار (یکشنبه) سکه ۸۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۲۹ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته است.

وی افزود: خوشبختانه بازار  بسیار آرام و به دور از هرگونه التهاب است؛ البته شرایط رکود همچنان بر آن حاکم است و تقاضایی برای خرید سکه و مصنوعات طلا نیست.

این مقام صنفی ضمن تاکید بر اینکه ثبات قیمت اونس جهانی طلا (با توجه به تعطیلی امروز بازارهای جهانی) و عدم تغییر قیمت آن نسبت به روز گذشته که همچنان ۲۳۴۳ دلار است و کاهش نرخ ارز در داخل سبب شد که قیمت‌ها در بازار سکه و طلا کاهشی شود، ابراز امیدواری کرد که این روند کاهشی قیمت‌ها و ثبات، ادامه‌دار باشد.

بذرافشان در رابطه با تغییرات قیمت‌ها  نسبت به روز گذشته و آخرین قیمت معاملاتی در بازار (امروز)، گفت:  سکه تمام طرح جدید با ۸۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید هر قطعه سکه تمام طرح قیمت نیز در بازار امروز با بهای ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به پایان برد که نسبت به روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان کاهش بها داشته است.  نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک ۲۰۰ هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشته‌اند و به‌ترتیب در بازار امروز ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۶ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۴۰۰ هزار تومان کاهش، در بازار امروز، هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت حباب سکه گفت: با توجه به کاهش قیمت طلا (و البته کاهش کمتر نسبت به سکه) حباب سکه نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته است. در حال حاضر هر قطعه سکه هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دارای حباب است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • کاهش قیمت در بازار سکه و طلا/ رکود بر بازار حاکم است
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • صدور بیش از ۴ هزار پروانه کسب صنفی در خراسان جنوبی
  • ۶۰۸۳ شغل در بخش صمت طی سال گذشته در کردستان ایجاد شد
  • صدور ۵۱ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان بوشهر
  • ۲هزار پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد
  • شناسایی ۱۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی جدید در هرمزگان