Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم ـ ایرنا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حوزه های علمیه به امر تبلیغ آموزه های دینی در جامعه بی توجه نبوده است، اما تاکنون به جایگاه اصلی و مطلوب در این زمینه نرسیده ایم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی پنجشنبه شب در مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی درقم با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ معارف دینی در جامعه به عنوان مهمترین رسالت حوزه های علمیه، افزود: برنامه ها و حرکت های تبلیغی درحوزه های علمیه باید کامل تر و حساب شده تر از گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز مسیحیت و وهابیت در سطح گسترده در حال تبلیغ معارف دینی خود در دیگر کشورها هستند، اظهار داشت: دشمنان هجمه گسترده ای علیه دین و اعتقادات مردم کشورمان آغاز کرده اند و حوزه های علمیه باید بازنگری جدی در عملکرد تبلیغی خود داشته و به مقابله با تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان بپردازند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، تصریح کرد: در دوران ایشان، اندیشه های انحرافی جامعه شیعه را احاطه کرده بود و برخی افراد دچار شک و تردید شده بودند که آن حضرت با تبلیغ معارف ناب اسلامی بسیاری از شیعیان را از این انحراف ها نجات دادند.

** استاد حوزه های علمیه نیز در این مراسم با بیان اینکه مبلغان دینی هیچگاه خسته و دلسرد نمی شوند، خاطرنشان کرد: اولیا و انبیای الهی تا آخرین لحظات عمر به کار تأثیرگذار تبلیغ ادامه داده و پیامبر اکرم(ص) نیز ملاک و معیار تبلیغ را قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) معرفی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان با بیان اینکه اگر مبلغان دینی برای کسب رضایت پروردگار متعال به تبلیغ آموزه های دینی بپردازند، سخن آنها در جامعه تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: از مهمترین روش های تبلیغ دین، منبر رفتن درست و صحیح است و طلاب و فضلای حوزه های علمیه باید همواره به علم و دانش خود بیفزایند.
مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و جمعی از علما و اساتید حوزه های علمیه درقم برگزار شد.
علامه سید محمدحسین قاضی طباطبایی تبریزی، نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم و از بزرگترین مفسران قرآن کریم بود که در 24 آبان ماه 1360 دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.
8146/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين امام جمعه گرگان مراسم ارتحال علامه طباطبايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی جامعه دینی قوی و صالح در قرآن

دریافت 47 MB

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی با اشاره به آیه ۴۱ سوره مبارک حج از ویژگی‌های یک جامعه قوی و صالح در نگاه دین و قرآن سخن گفت.

کد خبر 6064093

دیگر خبرها

  • کاظم صدیقی سخنران یک مراسم مذهبی مهم شد
  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • حفاظت از محیط زیست؛ آموزه ای دینی وتوصیه بزرگان است
  • بحث کاظم صدیقی در حاشیه مراسم زهرا شجاعی
  • ویژگی جامعه دینی قوی و صالح در قرآن
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • ایستادگی مردم مظلوم فلسطین به برکت جبهه مقاومت است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • بهترین نسخه برای پیشرفت ایران مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است