Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@12:58:10 GMT

کاشان|هنر هنرمند کاشانی زینت نمایشگاهی در فرانسه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۲۷۳۳

کاشان|هنر هنرمند کاشانی زینت نمایشگاهی در فرانسه شد

"وحیده رزاق زاده" بانوی گرافیست ونقاش کاشانی هنرش زینت نمایشگاه فرانسه شد. ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، بشر در طول تاریخ حیاتش  هیچ گاه بدون هنر زندگی نکرده و هنر از آغاز زندگی تا به امروز با او همزاد و همراه بوده است.امروزه با رفع نیاز های اولیه اش با کمک علم و تکنولوژی  و زندگی ماشینیزم که سبب سخت و بی روح شدن انسان می‌شود، نیاز انسان امروزی به هنر بیش از پیش  احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور ارزشمند بانوی کاشانی،وحیده رزاق زاده، در نمایشگاه گروهی "نیدرا آرت" با عنوان پرسپسیون در گالری لیندا فارل شهر پاریس، فرانسه و همچنین انتخاب اثر ایشان و چاپ بر جلد کاتالوگ نمایشگاه، بهانه ای شد برای گفت‌وگویی با بانوی هنرمند که در ادامه میخوانید.

اتفاقی هنرمند شدم!

تسنیم: چگونه وارد دنیای هنر شدید؟

رشته دبیرستانم کودک یاری بود که هیچ علاقه ای به آن نداشتم چرا که حاصل انتخابی بدون آگاهی و بواسطه دوستانم بود. بعد ها تصمیم به تغییر رشته گرفتم که با ممانعت  از سوی مدرسه مواجه شده و اجبارا آن را ادامه داده و دیپلم را با کودک یاری به اتمام رسانیدم. سال 87 یکی از دوستانم بدون اطلاع قبلی مرا در کلاس آزاد نقاشی ثبت نام کرد و حتی وسایل لازم را نیز تدارک دید! من که در عمل انجام شده قرار گرفته بودم، کلاس را شرکت کردم و بعد از دو سال به تشویق استادم آقای مهدی راحمی، که نقش بزرگی در تغییر مسیر زندگی ام داشتند، در کنکور هنر شرکت کرده و گرافیک را  به عنوان رشته دانشگاهی انتخاب کردم. 

از آن روزها 10 سال میگذرد، سال‌هایی که با اراده و پشتکار و البته حمایت خانواده، درزمینه هنر فعالیت میکنم. حالا نقاشی و طراحی برایم بسیار جدی شده " تمام زندگی ام حرفه و هدفم شده است، هنر روح و شیوه زندگی مرا تغییر داد و برایم حکم نفس کشیدن دارد.

هیچگاه با هدف فروش اثری خلق نکردم بارها کارهایم را نابود کرده ام.

تسنیم:چه عاملی باعث میشود قلم به دست بگیرید برای شروع یک کار؟ دغدغه شخصی یا هدف صرفا به نمایش گذاشتن یک اثر است؟

من دوره های کم کاری، پر کاری و یا حتی کار نکردن را  تجربه کرده ام. مشکلی که با نحوه انجام کارهایم دارم، داشتن پیش زمینه ذهنی درباره خودسانسوری است و از اینکه وارد مسائل حاشیه ساز شوم بیزارم. به همین سبب بخش‌های بسیاری از کارم را سانسور میکنم. بارها اتفاق افتاده طرحی را بر  بومی شروع کرده و گاها به اتمام میرسانم اما بخاطر  یکسری مسائل باز روی آن ها را بارنگ میپوشانم  و اثرم  را نابود میکنم. 

هیچگاه به نمایش یا فروش کارم فکر نمیکنم که صرفا اثری با قابلیت فروش یا نمایش ایجاد کنم.

خدا را شاکرم  که همیشه شرایطی برای تامین زندگیم  داشته ام و آدم هایی در اطرافم که در دیده شدن کارهایم حمایتم کردند. به همین خاطر فضای ذهنی و کاری ام  را به خاطر نمایش و فروش ،تغییر نمیدهم.

خودم را زخمی میکنم تا درد انسان را به نمایش کشم! 

تسنیم: در اغلب آثارتان خود را سوژه قرار داده اید.  علت این حضور چیست؟

در مجموعه ای که اخیرا کار میکنم،بیشتر خودم را بصورت طراحی یا نقاشی کار کردم و دلیلش نوعی همزاد پنداری است که میتوانم با دغدغه هایم داشته باشم. اصولا از خودم در ژست های مد نظرم، عکاسی میکنم و وقتی روی کاغذ یا بوم پیاده میکنم شروع میکنم  به زخمی کردن، قرمز کردن سفیدی چشم ها، دستان در هم گره خورده و ...

اکثر طراحی ها و کارهای آبرنگم  چنین اند. زخمی بودن را سعی کرده ام با ردی  از خون و چسب نشان دهم، دلیلش هم این است که معتقدم هیچ دردی بدون درد و جراحت از تن بیرون ریخته نمیشود و امروزه ،چه حسی بیشتر از درد، انسان ها را فرا گرفته است.

کاشان و من در انتظار یکدیگریم. 

تسنیم: از رزومه شما مشخص است که هنرمند پرکار و فعالی هستید چرا در زادگاهتان کم فروغید؟ 

من در کاشان به واسطه نمایشگاه‌های متعدد گروهی در بین هنرمندان کاشان شناخته شده اما درست است،نمایشگاه انفرادی نداشته ام. در سال 1392  مجموعه موفقی ایجاد کردم و شرایط را هم مهیا کردم. بدنبال گالری مناسبی جهت نمایش آثارم بودم که به یکباره منصرف شدم. حس کردم باید به روند کارم زمان دهم. دست کشیدم، احساس کردم به وقفه‌ای چند ساله نیاز دارم. بعدها هم دیگر پیش نیامد درباره اش فکر کنم. اما وقت بسیار است. امیدوارم در آینده ای نه چندان دور با یک مجموعه موفق و برنامه ریزی صحیح نمایشگاهی در زادگاهم داشته باشم.

انتهای پیام/م

R7845/P1486/S6,1369/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، پودینه مدیر آموزش و پرورش شهرستان هیرمند گفت:  سنگ بنای دانش آموزان و خلاقیت آنها در دوره ابتدایی رخ می‌دهد و این جشنواره جابربن حیان به دانش آموزان کمک می‌کند تا استعداد‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.
پودینه اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از پنجاه مدرسه دوره ابتدایی حضور داشتند که طرح‌های برتر این جشنواره پس از دواری به مرحله استانی راه خواهند یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • برگزاری بزرگترین رویداد نمایشگاهی سلامت اجتماعی شهر تهران
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • «سفر آخر» و نمایشگاهی از شهید آوینی