Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تشریح آخرین تحولات مربوط به برجام و اجرای تعهدات کامل کشورمان نسبت به این توافق که بارها توسط اژآنس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفته است گفت: ما در قبال این تعهدات انتظار داریم که مردم ایران از منافع این توافق بهره‌مند شوند. ناطقان: سید عباس عراقچی در جریان سفر به ایتالیا با رئیس کمیسیون خارجی سنای ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«ویتو روزاریو پتروچلی» امروز در دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که حمایت از برجام سیاست ایتالیاست گفت: توافق (برجام) به عنوان یک دستاورد مهم برای ثبات در جهان مورد تائید است و سنا ایتالیا از آن حمایت می کند.
رئیس کمیسیون خارجی سنا ایتالیا همچنین بر ضرورت گسترش همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد. در این دیدار، سید عباس عراقچی نیز با تشریح آخرین تحولات مربوط به برجام و اجرای تعهدات کامل کشورمان نسبت به این توافق که بارها توسط اژآنس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفته است گفت: ما در قبال این تعهدات انتظار داریم که مردم ایران از منافع این توافق بهره‌مند شوند.
وی افزود: این مسئولیت
مستقیم اروپاست که با خروج آمریکا از این توافق بین المللی و نقض قطعنامه شورای امنیت گام های عملی برای برای حفظ برجام بردارد.
معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اجرای کامل تعهدات خود در قبال برجام، مسئولیت پذیری خود را به اثبات رسانده و لازم است در مقابل، اروپا اجازه ندهد که آمریکا از مسائل مالی و پولی به عنوان یک سلاح برای تحمیل یک جانبه گرایی خود بر جامعه بین المللی سوء استفاده کند.

سید عباس عراقچی همچنین در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایتالیایی با قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور اروپایی نیز رایزنی و گفتگو کرد.

خانم "الیزابتا بلونی" قائم مقام وزارت امور خارجه ایتالیا در دیدار با معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان اظهار کرد: شرکت‌های ایتالیایی به دنبال ادامه همکاری با طرف ایرانی خود هستند.

دولت های اروپایی برای رفع موانع موجود بر سر راه همکاری های دوجانبه با ایران جدی هستند.
قائم مقام وزارت امور خارجه ایتالیا گفت: اروپا در تلاش برای به حداقل رساندن ریسک تحریم شرکت‌های اروپایی و ایتالیایی طرف همکاری با ایران است.
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار  گفت: دلار به اسلحه‌ای برای تحمیل خواسته های نامشروع آمریکا به شرکای اروپایی‌اش تبدیل شده و در عمل حاکمیت ملی دولت های اروپایی را به چالش کشیده است.
بر اساس این گزارش عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشور، روز پنجشنبه در جریان سفر به رم مذاکراتی را نیز  با  "سباستیانو کاردی" مدیر سیاسی وزارت خارجه ایتالیا انجام داد. در این مذاکرات، درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله همکاری های دوجانبه سیاسی، اقتصادی فرهنگی، برجام، مسایل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و گفت‌وگو شد. منبع: ایسنا برچسب ها: سید عباس عراقچی ، مردم ایران ، برجام ، منافع برجام

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سید عباس عراقچی مردم ایران برجام منافع برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد

وزارت امور خارجه الجزایر تجاوز ارتش صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه را با شدیدترین عبارات محکوم کرد و آن را زمینه سازی برای تهاجم زمینی خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اشغال گذرگاه رفح توسط ارتش صهیونیستی، وزارت امور خارجه الجزایر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات بسیار خطرناک و تهدیدی برای انجام جنایات بی‌سابقه و یک فاجعه انسانی با دامنه و ابعاد گسترده‌ است.

از زمانی که ارتش صهیونیستی حمله خود را به نوار غزه شروع کرده‌ است، ساکنان این باریکه برای در امان ماندن از جنایات نظامیان اسرائیلی به منطقه رفح ( نزدیک مرز مصر ) پناهنده شده‌اند. اکنون بیش از یک میلیون و 500 فلسطینی در رفح مستقرند.

در بیانیه وزارت امور خارجه الجزایر آمده‌ است: اشغالگران اسرائیلی در گذشته با توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین فلسطینیان را آواره می‌کردند و اکنون با انجام عملیات نظامی آنان را به کوچ اجباری وا می‌دارند.

تداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر، این بیانیه می افزاید: اشغالگران با این اقدام تائید می‌کنند که اصلا به اجماع جامعه جهانی برای توقف فوری نبرد در نوار غزه اهمیتی نمی‌دهند.

وزارت امور خارجه الجزایر همچنین از جامعه جهانی خواست فشارهای فوری و موثر خود را علیه رژیم صهیونیستی به کار گیرد تا این رژیم مجبور شود به حملات خود علیه شهروندان بی‌گناه فلسطینان پایان دهد.

این وزارتخانه با اشاره به تداوم حملات ارتش صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد، احتمال تهاجم زمینی نظامیان صهیونیستی به رفح وجود دارد که در این  صورت، پیامدهای وخیمی در پی خواهد داشت که برهم خوردن ثبات و امنیت در منطقه طی ده‌های آینده یکی از آنهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • البرز در حوزه صادرات جهش بزرگی را رقم زد
  • بسیاری ازکشورهای جهان خواستار ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه