Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امیرخانی دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در خصوص مشارکت گسترده گروه‌های هدف جشنواره گفت: جشنواره اول و دوم با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود لیکن جشنواره سوم با حضور و مشارکت بسیار گسترده‌تری مواجه شده، به‌طوری‌که تاکنون بالغ‌بر 2000 نفر ثبت‌نام کرده و پیش‌بینی می‌شود تا روز هفتم آذرماه بالغ‌بر 3000 نفر شرکت‌کننده و بالغ‌بر 1500 نفر از دانش آموزان در این رویداد بزرگ ملی حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین از حضور پرشور اساتید، محققین، دانشجویان، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، کارگزاران فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع و سرمایه، شرکت‌ها و هولدینگ های دارویی از سراسر کشور، تعدادی از پژوهشگران سطح منطقه و برجسته‌ترین اساتید خارجی در حوزه سلول‌های بنیادی خبر داد.

امیرخانی در ادامه افزود: چنانچه مطلع هستید علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با رشد فزاینده‌ای در جهان مواجه شده و سرمایه‌گذاری‌های چشم‌گیری در کشورهای پیشرفته در حال شکل‌گیری است و این مهم حکایت از نقش مهم و چشمگیر این شاخه از علم و فناوری در کسب سهم بزرگی از بازار دارو و درمان بیماری‌ها در آینده نزدیک دارد.

دبیر شورای راهبردی ستاد گفت: با توجه به تمرکز بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های فنی و مهندسی در عرصه سلول‌های بنیادی، ستاد سلول‌های بنیادی با برنامه‌ریزی جامعی به‌منظور شکل‌گیری مجمعی از فعالان ملی و تعاملات بین‌رشته‌ای 2 دوره از جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، معاونت توسعه و جذب سرمایه، مرکز همکاری‌های بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال‌های 1395 و 1396 با حضور پرشور علاقه‌مندان و فعالان این حوزه برگزار کرده است.

وی در ادامه افزود: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی باوجود سرمایه‌گذاری اولیه، نشان‌دهنده استعداد بالای رشد کشور در این حوزه است بطوریکه هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولید مقالات حائز رتبه اول در بین کشورهای اسلامی است. همچنین با توجه به جایگاه بالای این فناوری در دنیا و اهمیت درمانی و ارزش اقتصادی آن، همچنین قرار گرفتن علوم سلول‌های بنیادی در میان اولویت‌های فصل سوم سند نقشه جامع علمی کشور، مسلما افزایش سرمایه‌گذاری‌های مادی و معنوی و اجرای برنامه‌های ترویجی، علمی و فرهنگی در این حوزه می‌تواند باعث کسب جایگاه شایسته‌تری در منطقه و جهان توسط جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 می‌شود.

با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معاونت علوم و فناوری ریاست جمهوری؛ سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» در تاریخ 7 تا 10 آذر 1397 در محل سالن همایش‌های اجلاس سران تهران برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش؛ جشنواره سوم شامل بخش‌های ذیل خواهد بود که عبارت‌اند از؛ کنگره بین‌المللی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی، نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان، فن بازار تخصصی حوزه سلول‌های بنیادی، کانون اندیشه و نوآوری با حضور ایرانیان برجسته دانشگاه‌های خارج از کشور 6 جایزه ملی بهترین‌ها، رویداد استارتاپ‌ سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، بخش دانشجویی، بخش دانش‌آموزی، بخش ملاقات‌های علمی سخنرانان با اساتید داخلی محتوای علمی جشنواره امسال بر 12 محور اصلی همچون فناوری‌های کاربردی در پژوهش‌های سلول‌های بنیادی (Applied Technologies for Stem Cell Research)، سلول ایمنی درمانی (Immune Cell Therapy)، ژن‌درمانی و ویرایش ژنی (Gene Therapy and Gene Editing)، اندام‌واره‌ها در مدل‌سازی بیماری‌ها و تکوین (Organoids in Disease Modeling and Development)، پرتوانی و بازبرنامه‌نویسی (Pluripotency and Reprogramming)، زیست مواد‌ها و تجهیزات (Biomaterials and Devices)، مهندسی بافت (Tissue Engineering)، بانک سلولی (Cell Banking)، پیام‌رسانی سلولی و وزیکول‌های مشتق از سلول (Cell Signalling and Cell-Derived Vesicles)، کارآزمایی‌های بالینی و مداخلات مبتنی بر پزشکی بازساختی (Clinical Trials and Regenerative Medicine Interventions)، تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر سلول و پزشکی بازساختی (Commercialization of Cell-Based and Regenerative Products)، مسائل اخلاقی، قانونی و اجتماعی (Ethical, Legal and Social Issues)است.

همچنین سخنرانی‌های علمی محققین برجسته خارجی و داخلی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، زینت‌بخش محتوای علمی این رویداد می‌باشند. این رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی، در کنار ارائه جدیدترین پیشرفت‌های علمی این حوزه در ایران و سراسر دنیا، بستری مناسب برای گردهمایی و تبادل تجربیات علمی و تجاری در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در میان دست‌اندرکاران این دانش و فناوری جدید و صاحبان صنایع نوپای این عرصه فراهم آورده و زمینه حمایت‌های صاحبان سرمایه و دولت از دانشمندان، صاحبان ایده و فعالان این حوزه را پررنگ‌تر می‌کند.

انتهای پیام/

169 / 279 سلول بنیادی پزشکی فناوری صنایع سرمایه فعال اقتصادی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول بنیادی پزشکی فناوری صنایع سرمایه فعال اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: حوزه سلامت متشکل از صنایع تجهیرات پزشکی و دارو یکی از موضوعات جذاب همکاری های بین المللی است و همواره در تعاملات بین المللی شاهد طرح همکاری از سوی کشورها در مذاکرات هستیم.

میرآبادی ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مسئله رشد تولید و در سال جدید جهش تولید است. اما تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می افتد که بازارهای بزرگتری داشته باشیم. 

وی افزود: تولیدکنندگان همیشه به دنبال بازارهایی هستند که بتوانند ظرفیت های تولیدی خود را افزایش دهند و یکی از مهمترین آن بازارهای بین المللی است.

میرآبادی درباره بازارهای بین‌المللی، توضیح داد: این بازارها از این جهت مهم هستند که حضور یک کالا در بازارهای بین المللی شرایطی هچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت لازم داشته و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین سبد محصولاتی که به عنوان توانمندی عرضه می شود سبد بزرگتری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

میرآبادی بر عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی فضایی را جهت حضور فعال‌تر در عرصه بین‌المللی فراهم کنیم درحقیقت با دسترسی به بازارهای جدید با افزایش تولید روبه رو خواهند شد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می کند که شرکت‌های تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت‌ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. 

وی ادامه داد: به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی‌گرفتند و بررسی های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصت‌های طلایی هستند.

میرآبادی بر اهمیت نمایشگاه ایران هلث تاکید کرد و گفت: نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل های موثر برای توسعه همکاری ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری های حوزه سلامت است.

وی افزود: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان برای شکل دادن ارتباطات خارجی و ایجاد زمینه برای ورود به بازارهای صادراتی جدید با تعامل با دستگاهای مختلفی که در حوزه بین الملل کار می کنند تلاش نموده تا برغنای نمایشگاه افزوده تا شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بتوانند از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

این مسئول حوزه فناوری ادامه داد: یکی دیگر از حوزه های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و الویت به شرکت‌های برتر حاضر در نمایشگاه ایران هلث در برنامه های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزام‌های مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی خواهد بود.

میرآبادی در پایان افزود: ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود بستر بسیار خوب برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه هست و مشارکت در نمایشگاه قطعا ارزش افزوده‌ای را برای شرکت‌ها به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴ 
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی