Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، درباره اظهارات اخیر جان بولتون درباره مردم ایران، اظهار کرد: بولتون یکی از بازماندگان نسل افراطیون امپریالیسم است و می‌توان گفت که واقعیت سیاست آمریکا از زبان این شخص بیان می‌شود.

وی افزود: نگاه و سیاست آمریکا مبتنی بر اعمال فشار گسترده بر مردم ایران است تا آنها تسلیم شوند؛ زمانی که بولتون می‌گوید آنقدر به ایران فشار می‌آوریم تا صدای شکسته شدن استخوانهایشوان را بشنویم در واقع منظورش ملت ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاحت پیشه تصریح کرد: آمریکا سال‌ها پیش و در سال ۱۹۹۰ این سیاست را در عراق اجرایی کرد و اکنون نیز این شگرد کثیف را بر روی ملت یمن و فلسطین پیاده می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: سیاست بولتون و دولت آمریکا این است که هیچ کشوری نباید در برابر امپریالیسم دوران یا همان ایالات متحده مقاومت کند و از آن جایی که جمهوری اسلامی ایران در صدر این مبارزه قرار دارد، مورد بیشترین فشار و تحریم قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: معتقدم که در آینده‌ای نزدیک مقابله با سیاست‌های افراطی مثلث «ترامپ، پمپئو و بولتون» چه در داخل آمریکا و چه در عرصه بین المللی به سرعت خود را نشان خواهد داد، این مثلث اکنون اصلی‌ترین چالش جامعه جهانی است، لذا جمهوری اسلامی ایران باید بتواند با یک دیپلماسی قوی از این برهه عبور کند و نباید بهانه به دست دشمنان داده شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره ماندن ایران در سوئیفت و ساز و کار مالی اروپا گفت: اروپایی‌ها در این موضوع کماکان ایران را منتظر گذاشته اند، البته اخباری حکایت از این دارد که قرار است اتریش به عنوان نماینده اروپا اجرای این ساز و کار را بر عهده بگیرد، اما هنوز خبر موثقی در این رابطه به دستمان نرسیده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس کمیسیون امنیت ملی مردم ایران ایران ملت ایران عراق یمن فلسطین کمیسیون امنیت ملی دولت آمریکا ایالات متحده جمهوری اسلامی ایران جامعه جمهوری اسلامی اتریش جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فلاحت پیشه جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.

براساس گزارش آر تی، پولیتیکو نوشت که فون در لاین در پاسخ به سوالی درباره فیلترینگ تیک تاک گفت که بعید نیست این اتفاق بیافتد. او خاطرنشان کرد که کمیسیون اروپا به اولین سازمانی در جهان تبدیل شده است که کارمندان آن از نصب تیک تاک بر روی تلفن‌های کاری خود منع شده اند.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ای را امضا کرد که توسط هر دو مجلس این کشور تصویب شد، که بخشی از آن ممنوعیت شبکه‌های اجتماعی تیک تاک بود.  نمایندگان مجلس آمریکا ادعا می‌کنند این برنامه به دلیل ارتباط بایت دنس با حزب کمونیست چین (CCP) حریم خصوصی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

سخنگوی تیک‌تاک در واکنش به تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایه تاسف است که مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب می‌کند که حق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا گذاشته، ۷ میلیون کسب و کار آمریکایی را تخریب و پلتفرمی که سالانه ۲۴ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده کمک می‌کند را از بین می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اظهارات جدید علم‌الهدی درمورد وقایع دانشگاه‌های آمریکا؛ ببینید چطور استاد دانشگاه را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه