Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که مقاومت در حدی از آمادگی قرار دارد که می‌تواند آن‌ها را زمین گیر کند از این منظر صهیونیست‌ها برای اینکه خواسته‌های بیشتری برای مقاومت فراهم نشود پیشنهاد آتش بس دادند.

سیدجعفر رضوی، کارشناس مسائل فلسطین در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص پذیرش پیشنهاد آتش بس توسط فلسطینیان گفت: داستان از اینجا شروع شد رژیم صهیونیستی یک تیم امنیتی را برای دسترسی به اطلاعات مهم وارد غزه کرد که موفق نشد به نتایج دلخواه دست یابد و این تیم امنیتی در بدو ورود با آگاهی گروه‌های مقاومت روبرو و رسوا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در ادامه، درگیری‌های بین دو طرف منجر به شهادت یک فرمانده مقاومت و کشته شدن یک افسر رژیم صهیونیستی و دو تن دیگر از صهیونیست‌ها شد.

رضوی افزود: شرایط میدانی حکایت از این دارد که گروه مقاومت همچون سال ۲۰۱۴ در بالاترین حد خود قرار دارد و ابتکار عمل در دست آنهاست و لذا این منجر به آن شد که صهیونیست‌ها با یک مقاومت تمام عیار از سمت فلسطین روبرو شوند.

این کارشناس مسائل فلسطین با بیان اینکه اعلام آتش بس از سمت صهیونیست‌ها بیانگر این است که رژیم صهیونیستی به طور کامل این قضیه را پذیرفته است که دوران بزن دررویی تمام شده است، گفت: رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده که مقاومت در حدی از آمادگی قرار دارد که نه تنها می‌تواند آن‌ها را زمین گیر کند بلکه می‌تواند خواسته‌های بیشتری برای خود محقق کند از این منظر صهیونیست‌ها برای اینکه خواسته‌های بیشتری برای مقاومت فراهم نشود پیشنهاد آتش بس دادند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد آتش بس توسط میانجی‌هایی مثل آلمان و مصر از سمت صهیونیست‌ها مطرح شد و گروه‌های مقاومت نیز با این شرط که اگر صهیونیست‌ها به آن پایبند بمانند آن را می‌پذیرند دست رد به سینه این پیشنهاد نزدند.

رضوی در پاسخ به این سوال که دلیل آنکه رژیم صهیونیستی به عنوان اولین ساختمان شبکه الاقصی در فلسطین را بمباران کرد چه بود؟ گفت: صهیونیست‌ها کاملا به تاثیر جنگ روانی آشنا هستند و گروه‌های مقاومت با وجود اینکه هیمنه رسانه‌های جهان در دست صهیونیست هاست شروع به ایجاد رسانه‌های مجازی و شبکه هایی، چون الاقصی کردند.

این کارشناس مسائل فلسطین ادامه داد: با این اقدام گروه مقاومت توانست انحصار صهیونیست‌ها در امر رسانه را از بین ببرد و دنیا به این نتیجه برسد که صهیونیست‌ها در یک پوشش صلح طلبانه دست به چه جنایاتی می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس در حملات آغازین رژیم صهیونیستی تلاش کرد رسانه مقاومت را مورد هدف قرار دهد و هدف از این کار این بود که جنگ رسانه‌ای را در ابتدای امر به نفع خود تمام کند، اما مقاومت در این میدان نیز ثابت کرد که ابتکار عمل هنوز در دست آنهاست و به محض اینکه این شبکه هدف قرار گرفت و کل ساختمان آن از بین رفت شبکه الاقصی از جای دیگر پخش خود را از سر گرفت.

رضوی یادآور شد: این به معنی آن است که مقاومت کاملا آماده و توانمند است و تمام سناریو‌های احتمالی را پیش بینی کرده و برای آن سناریوی جایگزین دارد. بر این اساس صهیونیست‌ها نیز این موضوع را کاملا درک کردند و خود این موضوع یکی از عواملی است که سبب شد صهیونیست‌ها پیشنهاد آتش بس را اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آتش بس غزه مقاومت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان رسانه صهیونیست: پاسخ ایران به اسرائیل، نشان داد که تهران مهارشدنی نیست

یک روزنامه عبری امروز (یکشنبه) تاکید کرد که واکنش پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، از غیرقابل مهار بودن تهران پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های فلسطینی، روزنامه عبری «معاریو» در این باره نوشت: حمله ایران به اسرائیل، فارغ از خسارت بار بودن یا نبودن نشان داد که این کشور قابل مهار نیست.

این رسانه صهیونیست، دلیل این امر را ناکامی ارتش آن رژیم در مقابل مقاومت فلسطین طی عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) سال گذشته دانست.

در همین راستا، سایت بلومبرگ به نقل از یکی از مسئولان ارشد دستگاه جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) اعلام کرد پاسخ ایران به اسرائیل، ممکن است باعث ایجاد تغییر استراتژیک در جنگ غزه و حتی پایان یافتن آن شود.

پایگاه صهیونیستی «والا» نیز در مقاله‌ای به قلم «بن کاسپیت» نوشت: اسرائیل شب گذشته در معرض اهانت و تحقیر علنی سنگین و بی‌سابقه قرار گرفت.

وی افزود: بازدارندگی اسرائیل که مانع ایران برای حمله مستقیم می‌شد، فروپاشیده همچنانکه تلاش‌های بازدارندگی بین‌المللی نیز در روزهای اخیر فروپاشیده است و ایرانی‌ها دیگر ترسی ندارند.

این نویسنده صهیونیست همچنین نوشت: بازدارندگی اسرائیل آنگونه که در غزه و لبنان شکسته شد، در تهران نیز شکسته شد. دوران محاصره ایران و حمله به اهداف آن به پایان رسید.

همچنین «امیر بوهبوت» دیگر روزنامه‌نگار صهیونیست در والا نوشت: از امروز به بعد بایستی در هر درگیری با ایران، منتظر انبوهی از پهپادها و موشک‌های بالستیک باشیم، آنگونه که شنبه شب (دیشب) مشاهده کردیم.

وی افزود که تهران عملیات را پایان یافته دانسته و تهدید کرد که چنانچه رژیم صهیونیستی مرتکب تجاوز دیگری شود، عملیات بیشتری انجام خواهند داد.

این روزنامه‌نگار صهیونیست همچنین در مقاله خود آورده است که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا نیز با مخالفت با پاسخ نظامی علیه ایران، کابینه اسرائیل را در وضعیت دشواری قرار داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان
  • شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها
  • آملی لاریجانی: دنیا فهمید که صبر ایران حدی داشت
  • نبرد برای تسخیر اذهان افراد در اولویت دشمن و رسانه‌های استعماری است
  • با مشارکت مشروع ایران در نبرد طوفان‌الاقصی، صف جهاد مقدس اسرائیل تکمیل شد
  • صهیونیست‌زده‌ها می‌گویند: این یک نمایش است
  • اظهار بُهت رسانه‌های صهیونیست از قدرت پاسخ تنبیهی ایران
  • رسانه صهیونیست: پاسخ ایران نشان داد که تهران مهارشدنی نیست
  • اذعان رسانه صهیونیست: پاسخ ایران به اسرائیل، نشان داد که تهران مهارشدنی نیست
  • رسانه‌های رژیم اشغالگر: به سمت یک واقعه اساسی می‌رویم که چهره جنگ را تغییر خواهد داد