Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز سلاحی با فناوری پیشرفته در این کشور خبر داد.

این خبرگزاری روز جمعه با اعلام اینکه کیم جون اون، رهبر کره شمالی، بر آزمایش سلاحی جدید با فناوری پیشرفته نظارت کرد، نوشت آزمایش این سلاح جدید در آکادمی ملی علوم دفاعی کره شمالی صورت گرفت. این خبرگزاری در عین حال به ماهیت این سلاح اشاره‌ای نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این خبرگزاری، ساخت این سلاح به تقویت توان دفاعی ارتش کره شمالی کمک می‌کند.

کیم جون اون با ابراز رضایت از این آزمایش، آن را نقطه عطفی در تقویت قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح کشورش توصیف کرد. ­

آزمایش این سلاح، نخستین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی طی ۱۲ ماه گذشته پس از آزمایش موشک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۵ است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از این بار‌ها مدعی شده بود از زمانِ تغییر رویکرد او در قبال کره شمالی، این کشور هیچ آزمایش تسلیحاتی جدیدی انجام نداده است.

کره شمالی پیش از انجام این آزمایش، اقدام آمریکا در از سرگیری مانور‌های نظامی مشترک با کره جنوبی را نقض توافقات اولیه برای کاهش تنش در شبه‌جزیره کره خوانده بود.

این آزمایش در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در توییتی کره شمالی را یکی از «نقض‌کنندگان» برجسته حقوق بشر خواند و از اتحادیه اروپا و ژاپن به علت ارائه قطعنامه علیه کره شمالی در این زمینه قدردانی کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فناوری کره جنوبی سازمان ملل حقوق بشر اتحادیه اروپا ژاپن اتحادیه اروپا حقوق بشر سازمان ملل کره شمالی سلاح پیشرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

استرالیا هزینه‌های دفاعی خود را در دهه آینده به میزان ۵۰.۳ میلیارد دلار استرالیا (۳۲ میلیارد دلار آمریکا) افزایش داده و برنامه‌های تسلیحاتی خود را با تاکید بر افزایش موشک، پهپاد و کشتی جنگی تغییر می‌دهد.

به گزارش رویترز، این تصمیم در حالی اتخاذ شده که استرالیا در راستای درگیری احتمالی آمریکا و چین در اقیانوس آرام، به دنبال تغییر رویکرد خود است.

بخش عمده‌ای از این تغییرات از ۵ سال آینده آغاز خواهد شد. این بودجه که توسط ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا اعلام شده، اولویت‌های جدیدی مانند موشک‌های دوربرد را منعکس می‌کند که به اعتقاد این کشور در درگیری احتمالی بین چین و آمریکا ضروری است.

مارلز در یک سخنرانی گفت: «فرض‌های خوش‌بینانه‌ای که بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های دفاعی را انجام می‌دادیم، مدت‌هاست که از بین رفته است. اکنون ویژگی اصلی محیط اطراف ما عدم اطمینان و تنش و رقابت استراتژیک بین آمریکا و چین است».

پیش از این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که روابط پکن و واشنگتن در سال ۲۰۲۴ با آشفتگی‌های جدیدی همراه شود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ادامه درگیری‌های تجاری دو کشور از جمله دلایل احتمالی افزایش تنش‌ها عنوان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وعده صادق، شکست دنیای استکبار
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • استرالیا بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • حمله ایران فوق‌العاده پیچیده بود اما بدون پیشرفته‌ترین سلاح‌هایش
  • پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل موفقیت‌آمیز و حاکی از توانمندی بود