Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آزمایش این سلاح ناشناس که "موفقیت‌آمیز" نیز خوانده شده، نخستین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی طی ۱۲ ماه گذشته پس از آزمایش موشک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۵ است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از این بارها مدعی شده بود از زمانِ تغییر رویکرد او در قبال کره شمالی، این کشور هیچ آزمایش تسلیحاتی جدیدی انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سلاح هسته ای کره شمالی جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: اسرائیل با تسلیحاتی به مراتب پیچیده‌تر مواجه شد

یک رسانه آمریکایی در گزارشی درباره پاسخ نظامی ایران به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به نقل از کارشناسان نوشت، این سلاح‌ها پیچیده‌تر از هر چیزی است که تل‌آویو در شش ماه جنگ علیه غزه و متحدان حماس در منطقه تاکنون با آن مواجه بوده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارش خود با اشاره به پرتاب ده‌ها پهپاد و موشک ایرانی به سرزمین‌های اشغالی در شامگاه شنبه تصریح کرد: «اسرائیل پیش از این با حملات هوایی مقاومت حماس و جهاد اسلامی فلسطین مواجه شده است که زرادخانه موشکی‌شان شامل راکت‌های کوتاه برد (۱۲ تا ۲۵ مایلی) و تا حدودی غیر دقیق ۱۲۲ میلی‌متری از خانواده گراد (Grad) و همچنین راکت‌های M-۳۰۲ ساخت سوریه با بردی حدود ۱۰۰ مایل است. حماس همچنین موشک‌هایی با برد حدود ۵۰ مایل در اختیار دارد.»

نیویورک‌تایمز با تاکید بر اینکه «سلاح‌هایی که ایران استفاده کرده است، می‌توانند بسیار دورتر بروند و برخی از آنها می‌توانند بسیار سریع‌تر حرکت کنند» افزود: «به گفته مقامات نظامی اسرائیل، در حمله شامگاه شنبه، ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک شد که بیشتر پرتاب‌ها از ایران بوده و بخش کوچکی از آنها نیز از عراق و یمن بوده است.»

«فابیان هینز» کارشناس نظامی در حوزه ایران در موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در برلین طی پیامی در ایکس گفت ایران احتمالا از موشک کروز ساخته شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام پاوه ۳۵۱ استفاده کرد. این موشک بردی بیش از ۱۲۰۰ مایل دارد که از ایران به اراضی اشغالی فلسطین می‌رسد.

همچنین «جفری لوئیس» یکی از اعضای هیئت مشورتی امنیت بین‌الملل در وزارت امور خارجه آمریکا در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد ایران از موشک‌های کروز برای حمله زمینی استفاده می‌کند که می‌تواند یک تُن مواد منفجره را حمل کند.

وی در ادامه گفت بسیاری از زرادخانه موشک‌های بالستیک ایران برد کافی برای رسیدن به اراضی اشغالی را دارند و اگرچه پهپادهای ایران محموله‌های انفجاری بسیار کوچک‌تری نسبت به موشک‌ها حمل می‌کنند، این مزیت را دارند که می‌توانند در حال پرسه زدن اهداف را جابجا کنند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، ایران در دهه‌های اخیر به‌طور عمده روی بازدارندگی، موشک‌های دوربرد، پهپادها و پدافند هوایی متمرکز بوده است. به گفته کارشناسان تسلیحات، این کشور یکی از بزرگ‌ترین زرادخانه‌های موشک بالستیک و پهپاد را در سراسر غرب آسیا دارد و همچنین در حال تبدیل شدن به یک صادرکننده عمده این تسلیحات در سطح جهان است.

رژیم صهیونیستی سال گذشته میلادی پس از حمله حماس در ماه اکتبر، از ایالات متحده خواست تا مهمات هدایت‌شونده دقیق‌تری برای هواپیماهای جنگی خود و رهگیرهای بیشتری برای سامانه دفاع موشکی‌اش، موسوم به گنبد آهنین دریافت کند. زرادخانه تسلیحاتی این رژیم شامل موشک‌های دوران ویتنام است که درصد شکست برخی از آنها به ۱۵ درصد می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اذعان رسانه آمریکایی به استفاده ایران از سلاح پیشرفته
  • اسرائیل در حمله ایران با تسلیحاتی بسیار پیچیده‌ و پیشرفته روبرو شد
  • زلنسکی باز هم خواستار حمایت تسلیحاتی از اوکراین شد
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل با تسلیحاتی به مراتب پیچیده‌تر مواجه شد
  • ایران در حمله به اسرائیل از سلاح‌های پیشرفته‌ استفاده کرد | روایت نیویورک‌تایمز
  • واکاوی کمک مالی - تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه
  • ادعای مقامات آمریکا: چین ماشین جنگی روسیه را تقویت می‌کند
  • ۳۷۰ هزار آزمایش کلرسنجی از آب شرب خراسان‌شمالی انجام شد
  • واکاوی کمک مالی- تسلیحاتی آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه
  • آکسفام بار دیگر توقف صادرات تسلیحاتی انگلیس به تل‌آویو را خواستار شد