Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@21:08:55 GMT

کره شمالی از آزمایش سلاح جدید خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۳۰۴۳

به گزارش ایرنا به نقل از یونهاپ، هنوز جزئیات بیشتری در این ارتباط به دست نیامده، اما گفته شده که «مدت زمانی طولانی» برای پژوهش‌های مرتبط و فرآیند ساخت این سلاح صرف شده است.
خبرگزاری کره شمالی در گزارش خود می‌افزاید که این سلاح،قدرت نظامی پیونگ یانگ را «به طرز چشم‌گیری» افزایش می‌دهد.
در این گزارش به نوع سلاح یا زمان انجام آزمایش اشاره نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این برای نخستین بار از سال گذشته میلادی است که رهبر کره شمالی خود در زمان انجام آزمایش‌های نظامی این کشور حضور می یابد.
رسانه‌های آمریکا پیشتر گزارش داده بودند که پیونگ یانگ همزمان با پیشبرد مذاکرات با آمریکا طی ماه‌های گذشته، مشغول ساخت موشک‌های قاره پیمای سوخت مایع جدید در تاسیسات «سانوم دانگ» در حوالی پایتخت بوده‌ است.
این در شرایطی است که سران آمریکا و کره شمالی خرداد ماه سرانجام پس از چند دهه با یکدیگر دیدار و توافقی برای کاهش تنش ها امضا کرده بودند.
به گفته رسانه‌ها، آمریکا از آن زمان تاکنون بارها خواستار تعیین یک بازه زمانی 6 تا 8 ماهه برای خلع سلاح کره شمالی شده، اما هر بار با مخالفت دولت این کشور مواجه شده است.
کره شمالی سال گذشته میلادی ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و از آن زمان تاکنون چندین بار اقدام به آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین

جیمز مایکل جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ارسال گلوله به اوکراین بهتر از پسران آمریکایی است.

گفته می‌شود از ۶۰ میلیارد بسته کمکی، ۲۳ میلیارد فوراً برای پر کردن زرادخانه‌های تسلیحاتی ایالات متحده به کار گرفته می‌شود. ۱۱.۳ میلیارد دیگر برای عملیات نظامی مستمر آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد. بعلاوه، آنها ۱۴ میلیارد برای خرید تسلیحات از مجتمع صنعتی-نظامی آمریکایی خود برای اوکراین اختصاص خواهند داد. ۲۶ میلیون دلار برای نظارت بر استفاده از کمک‌های کی یف در نظر گرفته شده است. همچنین اوکراین ۸ میلیارد دلار وام دریافت خواهد کرد، اما بدون حق خرج کردن آنها برای نیاز‌های اجتماعی!

پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چهار لایحه جداگانه کمک به اوکراین، رژیم‌صهیونیستی و تایوان و دیگر اولویت‌های امنیت ملی را ارائه و اعلام کرد که این لوایح جداگانه به رای گذاشته خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود، جانسون ظاهرا طی نشستی پشت در‌های بسته به جمهوری‌خواهان گفته است ک قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را به رای‌گیری بگذارد و البته طبق آنچه انتظار می‌رود، مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و تایوان را جداگانه به رای بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آزمایش یک موشک قاره‎پیمای جدید در کره شمالی
  • هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل
  • لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم/ اوضاع جبهه شمالی خطرناک است
  • مبارزان فلسطینی در کرانه باختری 4 نظامی اسرائیلی را زخمی کردند
  • آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • تحلیل دانشجوی فلسطینی از حمله ایران به اسرائیل
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی