Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@01:12:31 GMT

۸ دانشگاه علوم پزشکی دانشجوی میهمان نمی پذیرند

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۳۳۶۹

۸ دانشگاه علوم پزشکی دانشجوی میهمان نمی پذیرند

به گزارش خبرنگار مهر، فرآیند انتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکتری حرفه ای از ۲۰ آبان آغاز شده است و تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد.

این فرآیند به صورت اینترنتی و تنها در سامانه نقل و انتقال دانشجویان به صورت کشوری صورت می گیرد و دانشجویان پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز، باید در انتظار پاسخ دانشگاه های مربوطه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که در نیمسال دوم ۹۷-۹۸ پذیرش دانشجوی انتقال یا میهمانی ندارند اعلام کرده است که اطلاع رسانی لازم در این زمینه را انجام دهند.

پس از بررسی مدارک نتایج نهایی در بازه زمانی ۲۴ دی تا ۸ بهمن ۹۷ اعلام می شود.

تاکنون دانشگاه های علوم پزشکی ارومیه، اصفهان، بابل، تبریز، شهرکرد، زابل، کرمان و ایران اعلام کرده اند که برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ امکان پذیرش دانشجوی میهمان و انتقالی را ندارند و هر یک شرایط خاص خود را اعلام کرده اند. 

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اعلام کرد: «با عنایت به کمبود امکانات، فضای فیزیکی وآموزشی، این دانشگاه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هیچ گونه پذیرش دانشجوی جدید ندارد. پذیرش دانشجوی میهمان و انتقال به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه فقط یک بار در سال و در تابستان صرفاً از طریق سامانه وزارت بهداشت انجام می گیرد.»

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرده است: « با توجه به تعداد زیاد درخواست های نقل و انتقال در هر سال این دانشگاه به منظور رعایت اصل عدالت و بر اساس آئین نامه های آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی سالی یکبار در حدود تیر و مرداد بر اساس سیاستهای شورای دانشگاه مدارک لازم از جمله، موافقت دانشگاه مبدأ به صورت رسمی و سایر مدارکی که در امتیاز بندی مؤثر است را در رشته هایی که ظرفیت پذیرش وجود دارد دریافت کرده و پس از بررسی در شورای نقل و انتقال دانشجویان برای اتخاذ تصمیم مطرح می کند.»

این دانشگاه همچنین  جدول مربوط به شاخصهای امتیاز بندی دانشجویان متقاضی انتقال و مهمانی درسال تحصیلی ۹۸-۹۷ را اعلام کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرده است: «سامانه میهمانی و انتقال صرفا برای خروج متقاضیان برای نیمسال دوم ۹۸-۹۷ فعال است و دانشگاه علوم پزشکی بابل هیچگونه پذیرش اعم از میهمانی و انتقال برای نیمسال دوم ۹۸-۹۷ ندارد. میهمانی و انتقال در تابستان سال آینده صرفاً از طریق سامانه وزارت بهداشت انجام می گیرد.»

دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اطلاعیه ای یادآور شد: «دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هیچ گونه پذیرش دانشجوی جدید ندارد.». این دانشگاه اعلام کرده است: «در خصوص دانشجویانی که شهریورماه سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از طریق مکاتبات ارسال انجام گرفته و اعلام در سامانه، با دو ترم میهمانی آنان موافقت شده است نیازی به ثبت نام مجدد در سامانه ندارند.»

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز اعلام کرده است این دانشگاه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هیچ گونه پذیرش دانشجوی جدید ندارد.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی زابل تاکید کرده است به دلیل کمبود امکانات، فضای فیزیکی وآموزشی، برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ هیچ گونه پذیرش دانشجوی جدید ندارد. این دانشگاه اعلام کرده است پذیرش دانشجوی میهمان و انتقال به دانشگاه علوم پزشکی زابل فقط یک بار در سال و در تابستان صرفاً از طریق سامانه وزارت بهداشت انجام می گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام کرد: سامانه نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان در نیمسال دوم ۹۸-۹۷ در نیمسال مذکور بسته است و دانشگاه علوم پزشکی کرمان این خصوص هیچ گونه درخواست انتقالی را بررسی نخواهد کرد.

دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرده است: «باتوجه به تکمیل ظرفیت و عدم امکان پذیرش دانشجوی مهمان وانتقالی، سامانه مذکور در نیمسال دوم ۹۸-۹۷ برای این دانشگاه بسته است و هیچ گونه درخواستی جهت مهمانی و یا انتقال مورد بررسی قرارن خواهد گرفت و درصورت وصول ، فرم مربوطه عیناً اعاده خواهد شد.»

برخی از دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ از جمله تهران و شهید بهشتی نیز اطلاعیه ای مبنی بر عدم یا وجود امکان انتقال دانشجویان منتشر نکرده اند.

کد خبر 4458610

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی نقل و انتقال دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود

موضوع تخصیص بودجه میان دانشگاه‌ها و دانشجویان چند باری در برنامه گفت‌وگویی بالاتر مورد بررسی قرار گرفته و این بار نیز این موضوع با حضور  علی باقر طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم و حسین نصیری، سرپرست گروه آموزش عالی و مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

علی باقر طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این باره مطرح کرد: تعبیر آموزش عالی را نباید با وزارت علوم یکی کنیم. جمعیت دانشجویی ما در آموزش عالی کشور که شامل وزارت بهداشت هم می‌شود، حدود ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر است؛ از این تعداد حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشگاه آزاد هستند و حدود یک و نیم میلیون نفر وزارت علوم هستند که شامل دانشگاه‌های تخصصی مثل شریف و دانشگاه جامعی مثل تهران می‌شود. دانشجویان دانشگاه‌های ملی مثل فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی و پیام نور هم تقریبا یک و نیم میلیون نفر هستند و مابقی بین دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها و دانشگاه‌های غیرانتفاعی تقسیم می‌شوند. از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز حدود ۷۰۰ هزار نفر دانشجوی نوبت دوم هستند.

حسین نصیری، سرپرست گروه آموزش عالی و مرکز تحقیقات مجلس با انتقاد بر اینکه از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو، بیشترین منابع صرف نیمی از یک و نیم میلیون نفر وزارت علوم که روزانه هستند می‌شود، گفت: حرف ما این است که دانشجو چقدر از منابع دولتی بهره‌مند است و این بهره مندی به یک میزان باشد. برای اصلاح ساز و کار‌ها روش‌های متعددی وجود دارد. در حال حاضر ۹ درصد دانشجویان دهک یک و دو از منابع و یارانه دولت برخوردارند درحالی‌که دهک ۹ و ۱۰، از ۳۸ درصد از منابع برخوردارند؛ این ناعادلانه است و باید آن را اصلاح کنیم. قانون اساسی ما این را نگفته است.

او با اشاره به سه اصل مالی آموزش یعنی کارایی، کیفیت  و عدالت، مطرح کرد: نکته مهم این است که اگر دانشجویی با کیفیت باشد، دهک درآمدی‌اش مشخص باشد و در راستای اولویت کشور باشد و در هر دانشگاهی که باشد باید از او حمایت کنیم؛ نه اینکه صرفا حمایت ما از دانشگاه‌های در چارچوب دولتی باشد.

طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم نیز تاکید کرد: اعتباری که به وزارت علوم یا بهداشت داده می‌شود صرفا برای آموزش دانشجو نیست. مسائل پزوهشی هم مطرح هستند. این اعتبار صرف خدمات توسعه منطقه‌ای و تربیت دانشجو هم می‌شود.

او همچنین گفت: در بحث مقایسه جمعیت دانشجویی در کشور‌های منطقه، ۲ رقیب داریم و آن هم ترکیه و عربستان که از نظر کمی بیشتر هستند.

او گفت: اگر شاخص ما عدالت اجتماعی یا مسائل اقتصادی و سود و زیان آن باشد، نتیجه چیز دیگری خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه صنعتی دزفول برای نخستین بار
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • اعلام زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • علوم پزشکی کردستان در مقطع دکترای پزشکی مولکولی دانشجو می‌پذیرد
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد