Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@02:25:26 GMT

برف، کولاک و سیل در ۹ استان کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۳۴۳۴

برف، کولاک و سیل در ۹ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در ۹ استان کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی سلیمی با اعلام این خبر گفت که طی 24 ساعت گذشته 6 محور و مناطق عشایرنشین استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و استان مرکزی، تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر به حضور 9 تیم امدادی شامل 30 امدادگر برای ارائه خدمات امدادی به افراد گرفتار در برف و کولاک در این مناطق اشاره کرد و افزود: طی 24 ساعت گذشته 121 نفر از افراد گرفتار در برف، خدمات امدادی دریافت کردند، پنج نفر اسکان اضطراری شدند و سه نفر هم توسط امدادگران هلال احمر به مناطق امن انتقال یافتند.   به گفته وی، همچنین 10 دستگاه خودروی گرفتار در برف با تلاش نیروهای امدادی، از برف رها شدند.   رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به امدادرسانی به 13 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین هفت استان کشور به خاطر وقوع سیل و آبگرفتگی گفت: استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، قم و لرستان استان‌هایی هستند که طی روزهای گذشته به خاطر شدن بارندگی‌ها، تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند.   سلیمی اضافه کرد: 118 نفر در مناطق یاد شده توسط 20 تیم امدادی شامل 72 امدادگر امدادرسانی شدند و از 21 واحد مسکونی نیز آب تخلیه شد.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال‌احمر استان همدان در پی فعالیت سامانه جدید بارشی

علی سنجربگی افزود: نیرو‌های امدادی هلال‌احمر همدان در پی هشدار هواشناسی برای خدمات‌رسانی به حالت آماده باش درآمدند.

او تصریح کرد:  تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات‌رسانی هستند.

سنجربگی گفت: در چنین شرایطی مسافران از سفر‌های غیرضروری خودداری و درصورت ضرورت سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند، اکنون تمامی پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت بین شهری و مراکز شعب استان همدان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

او با بیان اینکه مردم با تیم‌های امدادی همکاری و همدلی لازم را داشته باشند گفت: مردم استان در این شرایط جوی از اسکان و توقف در حریم رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

هموطنان گرامی در صورت نیاز به امداد رسانی با سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • تیم‌های عملیاتی هلال احمر خوزستان در حالت آماده‌باش هستند
  • سفرهای غیرضروری به پنج استان تحت خطر ممنوع
  • آماده‌باش هلال‌احمر استان همدان در پی فعالیت سامانه جدید بارشی
  • ارائه خدمات امدادی به هزار و ۴۷۸ گردشگر و مسافر نوروزی طی ۷۲ ساعت گذشته
  • پایان عملیات امدادی در سیل سیستان و بلوچستان
  • تمهیدات هلال احمر خراسان رضوی برای نوروز
  • ۱۰ هزار نفر روز امدادگر به زائران نوروزی خراسان رضوی خدمت می‌کنند
  • طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در میناب آغاز شد
  • ۲۷ پایگاه امدادی در استان بوشهر فعال است
  • انجام ۱۹۴ عملیات امدادی در دومین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳