Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@09:00:08 GMT

خاک ثروتی که دیده نمیشود+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۳۵۰۶

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبر گزاری صدا و سیمای مرکز گلستان؛ بر اساس تحقیقات در گلستان 25 تن در هکتار فرسایش خاک وجود دارد که این حجم از فرسایش باور نکردنی است آن هم در شرایطی که برای ایجاد یک سانتیمتر خاک 300 سال زمان نیاز است.

همچنین 57 در صد از خاک این استان دچار فرسایش شدید است که بیشترین حد آن از شهرستان گنبد کاووس گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش تولید اراضی کشاورزی، کاهش پایداری خاک دانه ها، ایجاد روان آبها و وقوع سیلابهای خطرناک بخشی از مخاطراتی است که در اثر کم توجهی به خاک گریبان گیرمان خواهد شد.

ایجاد پوشش گیاهی و بوته کاری توسط منابع طبیعی یکی از کارهای دست اقدام است اما آمار و اطلاعات فوق لزوم توجه بیشتر مسئولین و مردم به خاک و برنامه ریزی برای این سرمایه ارزشمند را نمایان میکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خاک ثروت فرسایش خاک سیلاب روان آب گنبد کاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به اوضاع غزه: اسراییل باید تحریم شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به صورت آشکاری به دادگاه کیفری بین المللی بی توجهی می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: این بی توجهی تل آویو باعث شده زندگی میلیون‌ها فلسطینی در معرض خطر قرار بگیرد.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد که باید رژیم صهیونیستی تحریم شده و به این رژیم سلاح ارسال نشود تا به دستورات دادگاه کیفری بین المللی مبنی بر رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم نوار غزه عمل کند.

روز گذشته عدنان ابوحسنه مشاور رسانه‌ای آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) وابسته به سازمان ملل متحد، در سخنانی به تشریح اوضاع فاجعه‌بار نوار غزه پرداخت.

ابوحسنه اعلام کرد: وضعیت ساکنان نوار غزه به حدی غم‌انگیز است که حتی علوفه حیوانات هم برای استفاده به عنوان غذا به پایان رسیده است.

مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا تاکید کرد: کمک‌هایی که از آسمان به نوار غزه ارسال شده کافی نیست و به دست تمامی نیازمندان این باریکه نمی‌رسد.

کد خبر 6056999

دیگر خبرها

  • مهم ترین راهکارهای کاهش تصادفات در تعطیلات
  • کاهش ۱۴ درصدی سرقت در گلستان
  • کاهش قیمت سیب درختی در طرح تنظیم بازار گلستان
  • بسیاری از مسافران پروازهای ساری گلستانی هستند
  • دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به اوضاع غزه: اسراییل باید تحریم شود
  • فعالیت 195 اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در روستاهای گلستان
  • رودخانه ها؛ قربانی سودجویی
  • رمضان در قاب رسانه ملی
  • چطور خسارت وسایل آسیب دیده در هواپیمارو بگیریم؟
  • روستاهای استان گلستان مقصد گردشگران نوروزی