Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:46:44 GMT

عرضه تخم‌مرغ تنظیم بازاری در تهران

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۳۵۹۲

عرضه تخم‌مرغ تنظیم بازاری در تهران

به دنبال افزایش قیمت تخم مرغ در ماه‌های گذشته، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که عرضه تخم مرغ تنظیم بازاری در تهران و شهرستان‌ها آغاز شده و بازار این محصول پروتئینی از محل واردات و تولید داخل کنترل می‌شود.

به گزارش ایسنا، بازار تخم مرغ در ماه‌های گذشته با نوسانات قیمتی بسیاری مواجه شده بود؛ به‌گونه‌ای که براساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در سطح شهر تهران در هفته منتهی به یازدهم آبان ماه امسال، هر شانه تخم مرغ ۱۸ هزار و ۷۱۳ تومان فروخته شده که نسبت به هفته قبل از این بررسی، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد رشد داشته و با وجود کاهش حدود ۰.۲ درصدی در هفته مشابه ماه قبل، ۴۳.۵ درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایش قیمت داشته است.

حمید ورناصری - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام - درباره وضعیت نوسانات قیمتی تخم مرغ و چگونگی کنترل و تنظیم بازار این محصول پروتئینی به ایسنا گفت: با توجه به وضعیت و شرایط کنونی بازار تخم مرغ تصمیم گرفتیم تا این محصول را به صورت تنظیم بازاری و قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به نرخ شانه‌ای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در تهران عرضه کنیم که این کار در حال حاضر آغاز شده و تا کنترل بازار آن ادامه دارد.

وی با بیان این‌که قیمت مصوب تنظیم بازاری تخم مرغ در هر استان براساس مصوبه‌ ستاد تنظیم بازار آن استان مشخص و ابلاغ می‌شود، افزود: برای این‌که بتوانیم تعادلی در عرضه و تقاضای تخم مرغ در بازار ایجاد کنیم، اقدامات مناسبی انجام و مقرر شده تا با هماهنگی‌های صورت گرفته، بخش خصوصی و دولتی تخم مرغ تنظیم بازاری را از محل تولید داخلی و واردات از طریق شبکه‌های توزیعی در نظر گرفته شده همچون میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به بازار عرضه کنند تا قیمت آن تنظیم شود.

ورناصری در پاسخ به این‌که اخیرا امیر فخریان - مدیرعامل اتحادیه سراسری فروشگاه‌های زنجیره‌ای - اظهار کرده که تاکنون هماهنگی با این اتحادیه برای توزیع تخم مرغ تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت نگرفته است،‌ اظهار کرد: نیازی به هماهنگی با اتحادیه مورد نظر وجود ندارد و همه هماهنگی‌ها با شبکه توزیع نهایی یعنی عاملان فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: توزیع تخم مرغ تنظیم بازاری در استان‌های مختلف تا کنترل شدن قیمت آن ادامه دارد و هر متقاضی که می‌خواهد تخم مرغ وارد کند، باید ابتدا مجوزهای بهداشتی را از سازمان دامپزشکی دریافت کند اما هیچ محدودیتی برای واردت،‌ تامین و توزیع تخم مرغ تنظیم بازاری نداریم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام درباره وضعیت واردات تخم مرغ نیز اضافه کرد که عمده تخم مرغ وارداتی برای تنظیم بازار از مبدأ ترکیه صورت گرفته است و در ادامه درصدد واردات این محصول پروتئینی از روسیه نیز هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع میوه شب عید در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد

مدیر تعاونی روستایی استان سیستان و بلوچستان گفت: هم‌زمان در سراسر استان سیستان و بلوچستان، توزیع سیب درختی و پرتقال تنظیم بازار شب عید آغاز شد.

رحمان بامری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای تأمین میوه مورد نیاز شهروندان استان، سیب درختی و پرتقال با کیفیت بسیار مناسب از خارج از استان خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۳ مرکز عرضه میوه تنظیم بازار در سطح استان پیش‌بینی شده است و این مراکز هم‌زمان طرح توزیع میوه بر اساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار را آغاز کردند.

مدیر تعاونی روستایی سیستان و بلوچستان در رابطه با قیمت میوه‌های عرضه‌شده تنظیم بازار بیان کرد: هر کیلوگرم سیب درختی ۳۹ هزار تومان و هر کیلو پرتقال ۲۶ هزار تومان است.

وی گفت: سال جاری، علاوه بر پرتقال و سیب، خرمای مضافتی درجه یک با قیمت هر کیلو ۹۰ هزار تومان نیز به مردم عرضه می‌شود.

بامری خاطرنشان کرد: کار توزیع خرما از پانزدهم اسفند از طریق نمایشگاه‌های بهاره آغاز شد و روند توزیع خرما در مراکز عرضه میوه تنظیم بازار ادامه دارد.

کد خبر 736895

دیگر خبرها

  • توزیع هزار تن پرتقال و ۷۰۰ تن سیب تنظیم بازار در اصفهان
  • سیب تنظیم بازار ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد
  • واکنش استاندار تهران به صفوف غرفه‌های عرضه گوشت تنظیم بازار
  • قیمت هر کیلو میوه شب عید تنظیم بازاری در گیلان اعلام شد
  • توزیع میوه شب عید در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • افزایش ۲۰۰ تُنی گوشت قرمز در استان تهران عرضه را تسهیل می‌کند
  • نشست کارگروه تنظیم بازار استان‌ها در تهران
  • عرضه میوه تنظیم بازاری شب عید آغاز شد؛ ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار
  • آغاز عرضه میوه تنظیم بازاری از امروز در ۲۵ استان + فیلم
  • فیلم/ زمان عرضه میوه تنظیم بازاری شب عید