Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- ایرنا- مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هم اکنون ساخت چهار بیمارستان تخصصی موقوفه سرطان در شهرهای تهران، شیراز، اراک و کرمانشاه در دستور کار است.

به گزارش ایرنا محمد نوروز پور شامگاه پنجشنبه درآیین افتتاح سالن غذاخوری دبیرستان نمونه موقوفه سیفیه ملایر اظهار داشت: ساخت این مراکز درمانی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده و با استقبال خوبی از سوی مردم و خیران مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این راستا مردم با اوراق مشارکتی وقف یک میلیون ریالی ورود پیدا می کنند و با ازای هر یک میلیون ریال یک سهم، واقف ساخت یک بیمارستان می شوند.
نوروزی پور با بیان اینکه در دیگر شهرها و استان های کشور نسبت به نیازسنجی وقف تاکید کرده ایم بیان کرد: از مسئولان همدان نیز خواسته ایم با اعلام نیازهای این استان برای ایجاد وقف مشارکت اعلام آمادگی کنند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: هم اکنون عملیات ساخت و ساز حدود یک هزارو 258 بقعه در دستور کار قرار گرفته و طرح جامع آن مصوب شده است.
نوروزی پور گفت: در حال حاضر عملیات مرمت و بازسازی بیش از 2 هزار بقعه متبرکه در سراسر کشور در دستور اجرا است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان نیز اجرای امینانه نیات واقفان را مهمترین اولویت این سازمان برشمرد و افزود: همزمان با دهه وقف هفت طرح عمرانی و آموزشی در این استان افتتاح شد.
حجت الاسلام محمد کاروند اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را بیش از 10 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این تعداد 2 طرح عمرانی و آموزشی نیز در ملایر بهره برداری شد.
وی ملایر را یکی از شهرهای پیشرو در حوزه وقف برشمرد و بیان کرد: همزمان با دهه وقف موزه امامزاده عبدالله(ع) همدان افتتاح شد که در کشور اقدامی کم نظیر است.
حجت الاسلام کاروند افزود: همزمان با دهه وقف 15 مورد وقف جدید در سطح استان همدان انجام شد.
وی تعداد موقوفات همدان را سه هزارو 400 و تعداد رقبات را 46 هزار مورد عنوان و بیان کرد: از این تعداد موقوفه 700 مورد منفعتی و درآمد زا است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به افتتاح 2 طرح عمرانی و آموزشی این شهر افزود: این طرح ها شامل سالن غذاخوری دبیرستان سیفیه و یک کلاس درس در مدرسه سه و چهار سیفیه است و 2 میلیون و 200 هزار ریال اعتبار هزینه شد.
پژمان جعفری ادامه داد: از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای تحهیز و بازسازی سالن غذاخوری دبیرستان موقوفه سیفیه و 700 میلیون ریال برای ساخت یک کلاس درس در مدرسه سیفیه 3سه و چهار از محل درآمد موقوفات شادروان سیف الدوله هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، 63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است.
7528/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اوقاف و امور خيريه ملاير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، ابراهیم خالقی در گفتگویی با بیان اینکه هزار و چهارصد و نود و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، اظهارکرد: در این عمل، عضای جوان ۲۰ ساله مرگ مغزی ساکن بجنورد به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

وی گفت: مرحوم «ابوالفضل حسن‌زاده»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام علی(ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۲ ساله ساکن قاین که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903389

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ۲۶ طرح روبنایی در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • بالاخره راز هرم جیزه کشف شد!