Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به شادمانی مردم غزه از پیروزی بر صهیونیستها آورده است: شادمانی مردم تحت محاصره غزه و پخش شیرینی از سوی آنها، دروغ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که گفته بود: «دشمنان ما خواستار آتش بس شده اند» را نقش بر آب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتانیاهو در واقع به درخواست های شهرک نشینان اطراف غزه تن داده است و این پس از آن بود که یک میلیون نفر از این شهرک نشینان به پناهگاه رفتند و مدارس تعطیل شد و صدای آژیر خطر شنیده شد و موشکها در این مناطق فرود آمدند و منفجر شدند.
 
وی می نویسد: ۴۵۰ موشک و خمپاره بر سر شهرک نشینان فرود آمد و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند و به بیمارستان منتقل شدند و این نشان دهنده اصابت دقیق موشک های مقاومت فلسطین به اهدافشان بود و کلاهک انفجاری بسیار عالی این موشکها که رعب و وحشت را در جان کارشناسان نظامی اسرائیل انداخت.
 
عطوان بیان کرد: اسراری که نتانیاهو آنرا می داند و وی را به سوی قبول سریع آتش بس وادار کرد این بود که ادامه این جنگ یعنی رسیدن موشکها به قلب تل آویو و رفتن ساکنان آن و شهرک های مجاورش به پناهگاه و تعطیلی فرودگاه اللد و فرار سرمایه ها و سرمایه گذاران به لندن، نیویورک و فرانکفورت در نهایت کار بود. اسطوره قدرت اسرائیل فرو ریخته است و برتری هوایی آن اثرش را در برابر حملات موشکی از دست داده است. روزگار عربده کشی اسرائیل در سوریه سپری شده و مهاجرت معکوس تشدید شده است.
 
این تحلیلگر معروف جهان عرب در ادامه می نویسد: ۴۸ ساعت اخیر در غزه بیشتر معادلات را برهم زده است. اگر مقاومت فلسطین با موشک کورنت با دقت بالا می تواند اتوبوس را منهدم کند پس می تواند که ساختمانها را بر سر شهرک نشینان در حیفا، یافا، اللد، الرمله، اسدود و عسقلان خراب کند.
 
عطوان نوشت: موشک های مقاومت فلسطین بحران در میان اسرائیلی ها ایجاد کرد و آویگدور لیبرمن را خوار کرد و کابینه نتانیاهو را به لرزه درآورد و وی با سرنوشتی مشابه ایهود اولمرت تهدید می شود. موج این کرامت به کرانه باختری هم حتما خواهد رسید اگر تاکنون نرسیده باشد و شاید بسیار سریع تر از آنچه نتانیاهو و محمود عباس انتظارش را داشته باشند. مقاومت در اراضی عربی اشغالی نمی میرد و این را بسیاری از سازشکاران که فرش قرمز برای اسرائیلی ها و سران و وزیران و تیم های ورزشی شان پهن می کنند، نمی دانند.
 
وی تاکید کرد: ملت فلسطین تسلیم نخواهد شد و به مقاومت ادامه خواهد داد. ساکنان غزه از روحیه بالایی برخوردارند و منتظر واکنش بیشتر به زورگویی اسرائیل هستند.
 
انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید

همزمان با شنیده شدن صدای آژیر در شمال فلسطین اشغالی، حزب الله لبنان امروز دوشنبه یک مرکز نظامی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، حملات حزب الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست امروز صبح نیز ادامه یافت.

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و یاری مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی در ساعت هفت صبح امروز دوشنبه ۲۲ آوریل ۲۰۲۴ مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف مرکز الضهیره با موشک هدف قرار دادند.

همزمان شبکه الجزیره گزارش داد که صدای آژیر خطر در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی به سبب حمله موشکی به صدا درآمده است.

ساعاتی پیش مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرده بود که یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام ماموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که دو ساختمان مورد استفاده نظامیان صهیونیست در شهرک المطله واقع در مرز فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد
  • ابوعبیده: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد
  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست
  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست | احمقانه است اگر فرض کنیم این پایان کار است
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید