Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به بی‌مسئولیتی دولت دانمارک در قبال مسئله تروریسم و تردد آزادانه تروریست‌ها در این کشور اعتراض کرد.   

در این بیانیه آمده است:

حدود دو دهه است که تعدادی از  تروریست‌های جدایی‌طلب بعد از چندین اقدام تروریستی در ایران به اروپا متواری شده و در کشور دانمارک اقامت و از خاک دانمارک به تبلیغ، طراحی و هدایت اقدامات تروریستی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد که خود را مدعی قوم عرب ایرانی معرفی می‌کنند، بر خلاف ادعای خود، اقدامات‌شان منجر به شهادت و مجروحیت تعداد 350 نفر از همونان ایرانی عرب زبان در استان خوزستان شده است.

این قاتلان مردم ایران در حالی آزادانه در کشور دانمارک اقامت و تردد دارند که سال‌ها پیش برای این افراد توسط اینترپل حکم تعقیب بین‌المللی صادر شده است. فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی یادآور می‌شود که دولت دانمارک براساس قوانین و تعهدات بین‌المللی موظف به اجرای حکم تعقیب بین‌المللی این افراد بوده و لازم است که تروریست‌ها را دستگیر و به جمهوری اسلامی ایران مسترد کند.

هر چند دستگیری اخیر سه سرکرده این گروهک تروریستی اقدامی شایسته و در راستای وظایف بین‌المللی دولت دانمارک در قبال تروریسم و امنیت جهانی بود، اما آزادی این تروریست‌ها بعد از  ساعاتی کوتاه، این شائبه را مطرح می‌کند که دولت دانمارک سیاسی و تحت تاثیر دولت‌های ثروتمند حامی تروریسم بوده است.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت ایران انتظار دارد دولت دانمارک رفتاری مسئولانه با تروریسم داشته و با عناصر تروریستی که وقیحانه به تبلیغ، طراحی، اجرا و پذیرش مسئولیت اقدامات تروریستی مشغول هستند، طبق قوانین بین‌المللی رفتار کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم

به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «احمد السید» وزیر دادگستری سوریه امروز (چهار شنبه) در بیانیه مطبوعاتی پس از نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران، حمایت خود را از دستور کار این کمیته اعلام کرد.

وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت کمیته مشترک قضایی بین سه کشور برای تحقیق در مورد مسائل حقوقی و تعمیق همکاری بین آنها با توجه به وجود جنگ حقوقی، نظامی و تروریسم اقتصادی علیه این سه بازیگر تاکید کرد.

وی گفت: سرقت منابع سوریه، حمله به کنسولگری‌ها و مقر‌های دیپلماتیک و نیز کشتار مردم در فرودگاه‌ها همان طور که در عراق اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی بوده و اگر جهان به دنبال امنیت و صلح است، قوانین بین‌المللی باید به بهترین شکل اعمال شود.

«کاظم غریب آبادی» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نیز بر اهمیت نشست کمیته در سطح سه کشور قربانی تروریسم مورد حمایت برخی از کشور‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکید کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه ایران اظهار داشت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق ناقض تمام معاهدات بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و حاکمیت ارضی سوریه است.

غریب آبادی افزود: رویه‌های قضایی در امتداد اقدامات نظامی و سیاسی است که از طریق سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم جنایتکار صهیونیست در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد که پاسخ ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی مناسب و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • غریب آبادی: شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی ناتوان است
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها