Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا-فرماندار ویژه جهرم گفت: در سال جاری از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای، حدود 5 میلیارد ریال اعتبار به اداره اوقاف و اماکن تحت نظارت آن در شهرستان جهرم اختصاص داده شده است.

علیرضا صحرائیان جمعه 25 آبان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم قانون و هم موازین شرعی تکلیف می‌کنند که به بحث موقوفات و نیت واقفان با نگاه ویژه‌ای نگریسته شود و با توجه به تعدد موقوفات و استقبال خوب مردم، می‌توان از موقوفه‌ها در توسعه شهرستان جهرم بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار تعیین تکلیف اراضی موقوفه سپرده شده به ادارات شهرستان جهرم شد و بیان داشت: املاک و زمین‌های موقوفه‌ای که به ادارات سپرده شده و مدت طولانی بلااستفاده مانده و رها شده، شناسایی تا در این زمینه تعیین تکلیف شود.
صحراییان ادامه داد: با توجه به قوانین موجود و بر اساس مسائل شرعی، نهاد‌هایی که از املاک و اراضی موقوفه استفاده می‌کنند می‌بایست حقوق موقوفه را پرداخت کنند و حداکثر تعامل را با اداره اوقاف شهرستان و استان داشته باشند.
وی درباره واگذاری زمین‌های وقفی به خیرین و ارگان‌ها بیان کرد: اداره اوقاف شهرستان نیز با خیرین و ادارات و نهادهای خواستار اراضی، ضمن رعایت حقوق واقف، بیشترین همکاری را داشته باشد.
معاون استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون ادارات خدمات‌رسان می‌بایست خدمات رایگان و با شرایط و محدودیت‌های خاص در اختیار مساجد قرار دهند لازم است اداره اوقاف جهرم مدارک و مستندات خود را درباره مساجد سطح شهرستان به فرمانداری ارسال کند.
وی افزود: همچنین مقرر شده اداره اوقاف طی نامه‌ای وضعیت استفاده مساجد از این خدمات را اعلام کند تا به ادارات ابلاغ شود.
به گفته وی آخرین موقوفه جهرم در آغاز دهه وقف امسال بوده که طی آن یک قطعه باغ به متراژ 900 مترمربع توسط واقف خیراندیش ابوالقاسم مصلی‌نژاد وقف بر ترویج دین اسلام و قرآن کریم شد. ارزش این وقف، یک میلیارد و 600 میلیون ریال است و در منطقه صادق‌آباد جهرم قرارگرفته است.
دهه بزرگداشت وقف از پنجشنبه 25 آبان آغاز شده و تا شنبه چهارم آذر ادامه دارد.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دين وقف اعتبار توازن منطقه اي شهرستان جهرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند

محمدرضا جمالعباسی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان محلات گفت: ۲ هزار و ۵۴۳ بازرسی سال گذشته از اصناف محلات انجام شد و ۲۷۷ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۸۶ گشت مشترک در قالب ۳۷۱ بازرسی با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی محلات انجام شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات بیان کرد: ۱۱۰ بازرسی مشترک و مستقل قاچاق کالا از واحدهای دخانیات، لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی شهرستان در سال گذشته انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رقابت بیش از سه هزار داوطلب کنکور سراسری در جهرم
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود