Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@20:48:16 GMT

قیمت نفت دوباره صعودی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۴۳۶۸

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۸ سنت، معادل ۰.۷ درصد رشد به ۶۷ دلار و ۱۰ سنت رسید. ناطقان: به نقل از رویترز، در حالی که احتمال کاهش عرضه نفت اوپک بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود، هرچند که رشد بی رویه تولید نفت آمریکا موجب شد تا رشد قیمت ها محدود باشد.


بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 38 سنت، معادل 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد افزایش به 56 دلار و 84 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 48 سنت، معادل 0.7 درصد رشد به 67 دلار و 10 سنت رسید.

عامل اصلی رشد قیمت نفت احتمال کاهش عرضه نفت اوپک در آینده نزدیک است. اوپک نگران است که روند سقوط قیمت نفت در سال 2014 مجددا تکرار شود.

به گفته منابع آگاه، عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک می خواهد این سازمان و متحدانش تولید خود را به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این رقم حدود 1.5 درصد کل عرضه جهانی نفت است.

اما بانک مورگان استنلی هشدار داده که کاهش تولید عربستان تاثیر مورد انتظار را بر جای نخواهد گذاشت. این بانک آمریکایی گفته: «دو شاخص صلی بازار نفت یعنی برنت و وست تگزاس اینترمدییت هر دو نفت های شیرین و سبک هستند... در حالی که اوپک معمولا تولید نفت عادی و سنگین تر را کاهش می دهد و این نمی تواند موجب کاهش عرضه نفت سبک و شیرین شود.»

مورگان استنلی همچنین اعلام کرده، به دلیل مازاد عرضه ساختاری ای که در بازار به دلیل رشد تولید بسیاری از کشورها به وجود آمده است، «کاهش تولید های اوپک موقتی خواهد بود، زیرا همه کاری که آنها می توانند انجام دهند، انتقال تولید از دوره ای به دوره دیگر است.»

در حالی که اوپک قصد دارد تلوید خود را محدود کند، تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به رقم بی سابقه 11.7 میلیون بشکه در روز رسید. منبع: فارس برچسب ها: افزایش قیمت ، نفت ، صعودی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش قیمت نفت صعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ضرورت خرید حمایتی تخم مرغ در راستای کاهش زیان مرغداران
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه صعودی شد
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد