Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@09:26:53 GMT

جزئیات تصادف و جان باختن مدیرعامل تامین اجتماعی و معاونش

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۴۳۹۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 5 MB

   

کد خبر 4459628.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دولت قادر به کنترل نرخ ارز نیست؛ چرا حقوق بگیران باید زیر فشار تورم باشند؟»

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی تهران افزایش حقوق سالانه طبق قانون کار به خصوص ماده ۴۱ را حق قانونی کارگران دانست وگفت: افزایش تورم رابطه معنا داری با افزایش حقوق ندارد.

به گزارش عصرخبر، علی دهقان کیا درگفتگو با خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۰ که تورم ۴۶.۳ درصد بود ۵۷ درصد افزایش حقوق داشتیم و در سال ۱۴۰۱ که تورم ۴۳.۶ درصد بود ۲۷ درصد افزایش حقوق. به اذعان کارشناسان افزایش حقوق‌ها هیچ تاثر معنا دارد و مستقیمی بر افزایش تورم ندارد بلکه افزایش حقوق فقط برای حفظ بخشی از قدرت خرید کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است.

وی با بیان این که برای فرار از تعیین حقوق قانونی می‌گویند کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر که نیمی از کارگران را تشکیل می‌دهند قادر به پرداخت حقوق کارگران خود نیستند، گفت: این ادعا پوچ و غیر مستند است چرا که اصناف با تورم موجود و واقعی کشور فعالیت می‌کنند و مثلا یک مکانیکی هر سال با تورم واقعی و نه تورمی که توسط دولت اعلام می‌شود خدمات خود را ارائه می‌دهد و کارگران آن نیز از این افزایش بهرمند هستند.

دهقان کیا افزایش تورم را به علت سیاست‌های دولت دانست و گفت: مهترین دلیل افزایش تورم افزایش نرخ ارز در کشور است. وقتی دولت قادر به کنترل نرخ ارز نیست چرا می‌خواهد فشار تورم را بر قشر حقوق بگیر وارد کند؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران قیمت مرغ را در پایان دولت حسن روحانی ۲۵ هزار تومان دانست و گفت: الان این قمیت به بیشساز ۹۰ هزار تومان رسیده است، اما خبری از کفن پوشان نیست و گویا این افراد دیگر وجود ندارند.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی با تاکید بر کمبود کارگر به دلیل غیر واقعی تعیین شدن مزد کارگران در سال گذشته اظهار داشت: کدام یک از مسئولان دولتی می‌تواند با ۷ و ۸ میلیون تومان زندگی کند؟

او گفت: معاون اول رئیس جمهور در نشست با بازنشستگان به صورت رسمی اعلام کرده که حداقل‌ها به ۱۰ میلیون تومان می‌رسد که ما منتظر تحقق این وعده و افزایش حقوق‌ها منطبق با تورم هستیم.

وی تصریح کرد: به عناوین مختلف سبد معیشت خانوار کارگری را دستکاری می‌کنند که مثلا سبد معیشت ۱۵ میلیون تومان شود. چرا این کار‌ها را می‌کنید؟ آیا این که ما می‌گوییم انتظار قانون گرایی و صداقت از مسئولان داریم خواسته زیادی است؟

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: وقتی جوانی می‌خواهد زندگی تشکیل دهد با چه امیدی این کار را انجام دهد آیا دولت شرایطی مهیا کرده که جوانان بتوانند خانه‌ای اجاره کنند، حال خرید خانه پیشکش.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای که جوانان ما دوشیفت کار می‌کنند بازنشسته ما نیز شاغل است، اما در تامین حداقل‌های زندگی معمولی نیز درمانده اند.

دهقان کیا تاکید کرد: از اعضای شورای عالی کار به خصوص وزیر کار به عنوان رئیس این شورا انتظار داریم قانون کار را اجرا کنند در غیر این صورت ما چگونه مردم را به شرکت در انتخابات ترغیب کنیم.

دیگر خبرها

  • ۵ کشته در تصادف تریلی با پژو پارس در سیستان و بلوچستان
  • ۱۲ روستای سبزوار با جمعیت ۱۰۰۰ ‌نفری آب شرب ندارد
  • آماده‌باش نوروزی سازمان تامین اجتماعی اردبیل در مراکز درمانی
  • اجرای طرح آماده باش نوروزی مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان
  • نیمی از جمعیت فارس بیمه تامین اجتماعی هستند
  • طرح آماده باش نوروزی مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان اجرا می‌‎شود
  • مدیرعامل بانک سپه در جلسه شورای عالی مسکن: تامین مالی واحدهای مسکونی نیروهای مسلح به سرعت انجام می‌شود
  • «دولت قادر به کنترل نرخ ارز نیست؛ چرا حقوق بگیران باید زیر فشار تورم باشند؟»
  • موسوی: هزینه های بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی باید قبل از عید پرداخت شود
  • آمادگی ۷۱ اکیپ نوروزی به منظور تامین برق مطمئن و پایدار در کردستان