Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شرایط جوی امروز کشور اظهار کرد: بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی برای امروز جمعه به دلیل بارش شدید باران توأم با رعد و برق و بارش تگرگ در برخی نقاط کشور، شاهد وقوع آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، چهارمحال‌ و بختیاری، کهگیلویه‌ و‌ بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه به دلیل بارش باران و رعد و برق در حاشیه غرب خلیج فارس، سواحل این منطقه مواج خواهد بود، افزود: به افرادی که در این منطقه هستند توصیه می‌کنیم که در تردد شناورهای سبک احتیاط لازم را انجام دهند و از به کارگیری قایق‌های تفریحی جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان و شمال فارس شاهد بارش برف و مه خواهیم بود، تصریح کرد: اختلال در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی منتهی به مناطق ذکر شده موجب کُندی در ترافیک جاده‌ای می‌شود.

سعیدی گفت: توصیه می‌کنیم هموطنان جهت کاهش خسارات احتمالی، نکات ایمنی را رعایت کنند و از رفتن به مناطقی که احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها وجود دارد، خودداری کنند.

وی افزود:هموطنان در بستر رودخانه‌ها توقف و اسکان نداشته باشند و با توجه به لغزنده شدن جاده‌ها به دلیل بارش باران، در زمان رانندگی نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی رگبار شدید باران برای بعضی مناطق کشور گفت: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: سه‌شنبه در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد، شرق خوزستان، جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه علاوه بر این مناطق در خراسان جنوبی، رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان، بارش با شدت کمتری ادامه دارد، همچنین در روز سه‌شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در بعدازظهر جمعه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعدازظهر شنبه علاوه بر این مناطق، در دامنه‌های زاگرس جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: سه‌شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک وجود خواهد داشت، همچنین خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا پنجشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه ابری تا ابری، گاهی وزش باد شدید و رگبار باران با بیشینه ۱۹و کمینه ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، ابری به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴و کمینه ۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 744982

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها
  • بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • رگبار شدید باران در ۱۰ استان کشور و جزایر خلیج فارس
  • سامانه بارشی در کدام مناطق فعال است؟
  • بارش باران و برف در ۱۴ استان | بارش‌های شدید فردا در ۴ استان | دریاهای جنوب تا آخر هفته طوفانی‌اند
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین /بارش باران در محورهای مواصلاتی ۵ استان
  • بارش برف و باران و تگرگ از جنوب تا شمال کشور | شدت بارش‌ها در این استان‌هاست