Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@07:35:17 GMT

کره شمالی سلاح پیشرفته خود را آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۴۵۰۸

خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش «موفقیت‌آمیز» سلاحی با فناوری پیشرفته تحت نظارت رهبر این کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز جمعه با اعلام اینکه کیم جون اون، رهبر کره شمالی، بر آزمایش سلاحی جدید با فناوری پیشرفته نظارت کرد، نوشت آزمایش این سلاح جدید در آکادمی ملی علوم دفاعی کره شمالی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خبرگزاری در عین حال به ماهیت این سلاح اشاره‌ای نکرد.

به نوشته این خبرگزاری، ساخت این سلاح به تقویت توان دفاعی ارتش کره شمالی کمک می‌کند.

کیم جون اون با ابراز رضایت از این آزمایش، آن را نقطه عطفی در تقویت قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح کشورش توصیف کرد. ­

آزمایش این سلاح، نخستین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی طی ۱۲ ماه گذشته پس از آزمایش موشک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۵ است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پیش از این بار‌ها مدعی شده بود از زمانِ تغییر رویکرد او در قبال کره شمالی، این کشور هیچ آزمایش تسلیحاتی جدیدی انجام نداده است.

کره شمالی پیش از انجام این آزمایش، اقدام آمریکا در از سرگیری مانور‌های نظامی مشترک با کره جنوبی را نقض توافقات اولیه برای کاهش تنش در شبه‌جزیره کره خوانده بود.

این آزمایش در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در توییتی کره شمالی را یکی از «نقض‌کنندگان» برجسته حقوق بشر خواند و از اتحادیه اروپا و ژاپن به علت ارائه قطعنامه علیه کره شمالی در این زمینه قدردانی کرد.

شایان ذکر است، چندی پیش وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای هشدار داد در صورتی که آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ‌یانگ را لغو نکند، کره شمالی سیاست تقویت زرادخانه هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کره شمالی سلاح جدید سلاح پیشرفته آزمایش تسلیحاتی کیم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که ارتش آمریکا از درگیری اوکراین برای آزمایش فناوری هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند که به شناسایی اهداف در میدان نبرد با استفاده از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته این رسانه آمریکایی، تحقیقات در مورد این فناوری که «پروژه ماون» (Project Maven) نام دارد، ابتدا به‌عنوان یک قرارداد دولتی توسط گوگل شش سال پیش انتخاب شد.

با این حال، پس از مخالفت مهندسان و کارمندان که نمی‌خواستند در ساخت ابزار هوش مصنوعی برای استفاده نظامی شرکت کنند، این غول فناوری از این پروژه که توسط سایر پیمانکاران انتخاب شد، کنار رفت.

براساس گزارش نیویورک‌تایمز، اکنون، این فناوری در خط مقدم اوکراین در حال آزمایش است، آن هم در شرایطی که افسران غربی و اوکراینی، همراه با برخی از پیمانکاران نظامی ارشد سیلیکون ولی، «در حال بررسی راه‌های جدید برای یافتن و بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های روسیه هستند.»

تاکنون، نتایجی که از این آزمایش گزارش شده، «مختلف» است. در حالی که پروژه ماون به فرماندهان اجازه می‌دهد تا حرکات نیروهای روسی را شناسایی کرده و از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی گام‌های بعدی خود استفاده کنند، ظاهرا آوردن «داده‌های قرن بیست و یکم به سنگرهای قرن نوزدهم دشوار بوده است.»

به گفته تایمز، یکی از موانع اصلی این است که به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش آمریکا تنها می‌تواند بدون ارائه جزئیات دقیق هدف‌گیری، «تصویری از میدان نبرد» را به اوکراینی‌ها ارائه کند.

با توجه به توانایی روسیه برای انطباق سریع با فناوری‌های مورد استفاده طرف اوکراینی، مشخص نیست که آیا فناوری جدید اصلا می‌تواند مسیر درگیری را تغییر دهد یا خیر. این نشریه آمریکایی می‌گوید: «وقتی فناوری جدید با وضعیت اسفناک جنگ خندق‌های قدیمی روبرو می‌شود، نتایج به ندرت آن چیزی است که برنامه‌ریزان پنتاگون انتظار داشتند.»

با این وجود، جنگ اوکراین همچنان در ذهن مقامات آمریکایی «حکم رگه طلا برای ارتش آمریکا» را دارد و محل آزمایش فناوری‌هایی است که به سرعت در حال تکامل هستند.

ژنرال «کریستوفر تی. دوناهو» که فرماندهی لشکر ۱۸ هوابرد ارتش ایالات متحده را بر عهده دارد، به نیویورک‌تایمز گفت: «در نهایت، اینجا (اوکراین) آزمایشگاه ما شد.»

به گزارش راشا تودی، در همین حال، روسیه بارها دخالت فزاینده آمریکا در این جنگ را محکوم کرده است. مسکو آن را به‌عنوان یک جنگ نیابتی توصیف می‌کند که توسط واشنگتن و شرکای آن انجام می‌شود و از اوکراینی‌ها به عنوان «گوشت دم توپ» برای پیشبرد منافع غرب استفاده می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کره شمالی چند پرتابه راکتی آزمایش کرد
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی