Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای خبری «اکسپرس تریبیون» پاکستان، عمران خان نخست وزیر پاکستان در سفر ماه گذشته به عربستان، در دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، از وی یک ساعت مچی به ارزش 16 میلیون روپیه (حدود 120 هزار دلار) به عنوان هدیه دریافت کرد.
وی این هدیه گرانبها را به محل نگهداری هدایا در خزانه پاکستان به نام تشکخانه تحویل داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در صفحه فیسبوک عمران خان آمده است: «نخست وزیر می توانست این هدیه بسیار گرانبها را با پرداخت 10 درصد قیمت آن به خزانه دولت، نزد خود نگه دارد اما وی ترجیح می دهد این کار را نکند».
پیش از این نیز، داستان اهدای یک گردنبند گرانبها از سوی بانوی اول ترکیه به «یوسف رضا گیلانی» نخست وزیر وقت پاکستان برای هزینه کردن در اقدامات امداد و نجات زمین لرزه مرگبار سال 2005 میلادی خبرساز شده بود.
یوسف رضا گیلانی آن هدیه را پس از اینکه معلوم شد آن را نزد خود نگه داشته، به خزانه دولت تحویل داد.
خبر تحویل ساعت مچی گرانبهای ولیعهد سعودی به عمران خان در حالی در رسانه های مجازی پاکستان منتشر شد که «نواف سعید المالکی» سفیر عربستان در پاکستان روز چهارشنبه و پس از دیدار با عمران خان اعلام کرد طی دو سه روز آینده، بخش نخست کمک های مالی عربستان به مبلغ سه میلیارد دلار در اختیار دولت اسلام آباد قرار می گیرد.
سفیر عربستان در پاکستان روز چهارشنبه در مصاحبه با یکی از رسانه های این کشور گفت: علاوه بر پرداخت سه میلیارد دلار، عربستان طرحی نیز برای ارائه کمک های نفتی و انرژی به پاکستان به ارزش سالانه سه میلیارد دلار دارد و از این طریق بخشی از نیازهای انرژی پاکستان تامین خواهد شد.
به گفته نواف سعید المالکی، شرکت های عربستانی علاقه مند به سرمایه گذاری عظیم به مبلغ 6 تا 8 میلیارد دلار در جهت تأسیس یک پالایشگاه نفت در پاکستان هستند.
وی همچنین به تمایل عربستان برای سرمایه گذاری در بخش های انرژی بویژه تاسیس یک کارخانه پتروشیمی در نزدیکی شهر کراچی اشاره کرد.
پس از اعلام کمک های ریاض به اسلام آباد، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان طی سخنرانی در جلسه مجلس سنای پاکستان درمورد شرایط کمک های پرداختی به این کشور از سوی عربستان گفت: موضوع پنهانی درمورد بسته اعتباری عربستان نداریم.
وی افزود: این بسته اعتباری بر اساس قول یا شرایطی پرداخت نشده است.
شاه محمود قریشی با بیان اینکه پاکستان در هیچ جنگ نیابتی شرکت نخواهد کرد، ادامه داد: اسلام آباد در مقابل کمک های عربستان، شریک هیچ جنگ خارجی دیگری نخواهد شد.
پیشنهاد کمک مالی عربستان به پاکستان پس از آن مطرح شد که عمران خان نخست‌ وزیر پاکستان در ماه جاری در کنفرانس سرمایه گذاری عربستان در ریاض موسوم به «داووس صحرا» شرکت کرد.
این کنفرانس در حالی برگزار شد که سران تعدادی از کشورها و رؤسای شرکت های مختلف در اعتراض به دخالت عربستان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی از حضور در آن خودداری کردند.
جمال خاشقچی 10 مهر ماه پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، توسط تعدادی از ماموران امنیتی به قتل رسید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور بامداد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیأتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی عازم اسلام‌آباد شد.

بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد بدرقه رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد ورود رئیس جمهور به اسلام آباد ورود رئیس جمهور به اسلام آباد استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور استقبال رسمی محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور کاشت نهال توسط رئیسی و شهباز شریف خوش‌آمدگویی مقامات کشوری پاکستان به رئیسی خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان از کابینه دولت ایران دیدار دو جانبه رئیسی با نخست وزیر پاکستان دیدار دو جانبه رئیسی با نخست وزیر پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان نشست هیئت های عالیرتبه ایران و پاکستان امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان امضای اسناد همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان نشست مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان نشست مطبوعاتی مشترک رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان دیدار رئیسی با رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان