Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای آورده است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناباورانه دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن تاج الدین معاون حقوقی پارلمانی سازمان تامین اجتماعی که تا آخرین لحظه زنذگی در راه خدمت به مردم گام برداشتند سخت و جانکاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضمن تسلیت ضایعه درگذشت دکتر سیدتقی نوربخش و عبدالرحمن تاج الدین به اطلاع می رساند، مراسم تشییع آن دو عزیز سفر کرده  روز جمعه مورخ ۲۵ آبان ۹۷ ساعت ۱۳ از بیمارستان میلاد تهران برگزار می شود.

کد خبر 4459671

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالرحمن تاج الدین مراسم ترحیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰ درصد کارفرمایان ما کارگران دیروز هستند / تصمیم گیری‌ها در سازمان تامین اجتماعی در محیط سالم و شفاف اتخاذ شود

محمدصادق حمیدیان در آیین تجلیل از کارفرمایان نمونه سال ۱۴۰۲ استان فارس گفت: سه جانبه گرایی سازمان تامین اجتماعی که متشکل از کارفرما، کارگر و دولت می‌باشد، اقدامی زیبا و مناسب است، اما در عمل شاهد حاکمیت سه جانبه گرایی بر این سازمان نیستیم و عملا کارگر و کارفرما در تصمیم گیری‌های این سازمان دیده نمی‌شود.

او افزود: در مجموع پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی باید سه پرداخت کننده دولت، کارفرما و کارگر وجود داشته باشد، اما از سال ۱۳۳۵ که صندوق تامین اجتماعی رسما تاسیس شد و تاکنون‌ها بدهی خود را به این سازمان پرداخت نکرده اند. شنیده‌ها حاکی است که میزان بدهی دولت به این سازمان بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است که حسب اعلام مدیران تامین اجتماعی درسال آینده ۷۰ هزارتومان از بدهی دولت پرداخت میگردد که این عدد حتی با حداقل سود قابل انتظار در سیستم بانکی هم تطابق ندارد. 

حمیدیان با تاکید بر اینکه امروز می‌بینیم که در سازمان تامین اجتماعی بدهی‌های دولت سنگین و غیر قابل تصور شده است و از دیگر سو شاهدیم که قسمتی از بدهی‌های دولت در قالب واگذاری شرکت‌های بدهکار پرداخت می‌شود. 

او گفت: امروز چرخ زندگی کارگر با ۵ میلیون تومان و حتی چند برابر بیشتر هم نمی‌چرخند، اما باید بپذیریم که در سقوط ارزش پول ملی کارفرما نیز در همین شرایط اقتصادی فعالیت می‌کند و توان پرداخت بیشتر را ندارد و این عدم تعادل به معنای پر مانع بودن مسیر حرکت اقتصاد کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در بحث کارگر و کارفرما مسایل متعددی مطرح است، اما نکته اساسی این موضوع این است که بیش از ۹۰ درصد کارفرمایان ما کارگران دیروز هستند و جامعه کارفرما و کارگر یک خانواده هستند که تامین اجتماعی نقش صندوق حمایتی و سپرده‌ای آین خانواده بزرگ است.

او با بیان اینکه رفتار دولت به بحث تامین اجتماعی کم لطفی و بی مهری است ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی متاثر از قوانین و دستورات دولتی اداره می‌شود و کارگر و کارفرما باید هزینه‌های این تصمیم گیری‌ها را پرداخت کنند در صورتی که هیچ دخالتی در تصمیم گیری‌ها ندارند و این شایسته نیست.

حمیدیان عنوان داشت: انتظار همکاران سازمان در برخی از هزینه‌های کارگران تامین اجتماعی از جمله حق مسکن و سایر مزایای شغلی توجه بیشتری داشته باشند و همچنین در بحث عناوین شغلی ما در اتاق بازرگانی بررسی‌هایی کرده ایم که نشان می‌دهد بخشی از این موضوع درگیر منفعت و عدم شفافسازی و در نهایت برگرفته از فساد است و در چنین شرایطی هم کارگر، کارفرما و بیمه گذار شامل ضرر و زیان می‌شوند.

او با بیان موارد مصداقی از برخورد‌های تامین اجتماعی با ذی نفعان خود افزود: متاسفانه به واسطه فرهنگ غلط حاکم بر برخی از دستگاه‌های خدمات رسان در کشور تفاوتی بین ذی نفعان خوش سابقه و بد سابقه با سابقه طولانی وجود ندارد و گا‌ها برخورد‌های متفاوت و غیر متناسبی وجود دارد که می‌طلبد این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

حمیدیان بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی باید تلاش کند در یک محیط سالم وشفاف با کارگر، کارفرما و دولت در موضو‌های مختلف به وحدت رویه برسد و موارد مختلف را حل و فصل کند.

در این آیین کارفرمایان نمونه استان فارس در سال ۱۴۰۲ معرفی و تقدیر شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مراسم سالروز شهادت «سلطان سید جلال‌الدین اشرف» برگزار می شود
  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد / خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
  • آماده‌باش نوروزی سازمان تامین اجتماعی اردبیل در مراکز درمانی
  • نیمی از جمعیت فارس بیمه تامین اجتماعی هستند
  • مراسم تشییع مادر شهیدان روحبخش در مشهدالرضا
  • بیش از ۹۰ درصد کارفرمایان ما کارگران دیروز هستند / تصمیم گیری‌ها در سازمان تامین اجتماعی در محیط سالم و شفاف اتخاذ شود
  • اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و شفاف از عملکرد شرکت سرمایه گذاری تامین آتیه مسکن بانک مسکن
  • بدهی ۳۷۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان تأمین اجتماعی در فارس
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران
  • اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران خطاب به بازنشستگان و مستمری بگیران