Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون زنان مجلس می‌گوید: ورود زنان به ورزشگاه‌ها به شکل تدریجی و با اولویت بازی‌های ملی ادامه می‌یابد.

فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا حضور زنان در ورزشگاه‌ها از این پس ادامه خواهد داشت یا نه، می‌گوید: قرار است این رویه ادامه داشته باشد. قطعاً این رویه تدریجی ادامه خواهد یافت و اولویت با بازی‌های ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر زنان در بازی‌های بسکتبال و والیبال نیز حضور می‌یابند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این برای بازی‌های داخلی و باشگاهی نیز صادق است، تصریح می‌کند: به شکل تدریجی بله. به هر حال این موضوع تا حدی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. اما قطعاً این مسئله از اولویت‌های وزارت ورزش و معاونت زنان ریاست جمهوری است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اینکه آیا مجوزی برای حضور زنان در ورزشگاه‌های شهرهایی به غیر از تهران هم صادر شده است، می‌گوید: زمانی که این موضوع بخشنامه شود و شورای تأمین استان ابلاغ کند، باید از آن پیروی کنند. درمجموع، اگر شورای تأمین استانی مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌ها را صادر و امنیت آن‌ها را تأمین کند، مانعی برای حضور زنان وجود ندارد. چراکه هیچ ماده قانونی که زنان را از ورود به ورزشگاه‌ها منع کند، وجود ندارد.

**از وعده تا تحقق
مهر ماه سال جاری، بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره نخستین گروه از زنان برای دیدن بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با بولیوی وارد ورزشگاه آزادی شدند. از آن زمان تا شنبه هفته پیش که نزدیک به هزار زن برای دیدن بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا روانه آزادی شدند، روایت‌های مختلفی درباره ورود یا ممنوعیت آن برای زنان از سوی مسئولان مطرح شد. با این حال، فدراسیون‌های جهانی ورزشی، بارها ورزش ایران را به دلیل ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها تهدید به تعلیق کرده‌اند.

اینفانتینو دبیرکل فیفا سال گذشته و بعد از نخستین سفر به ایران، از قول روحانی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها خبر داده بود. علاوه براین، ذوالقدر سال گذشته اعلام کرده بود: «بناست ابتدا زمینه حضور زنان در مسابقات والیبال، بسکتبال و مسابقات داخل سالن و تدریجاً زمینه حضور زنان در مسابقات بزرگ‌تر فراهم شود.»

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان ورزشگاه آزادی نماینده تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور به تأمین اعتبارات برای بهسازی جاده ها ورود کند

نماینده نائین در مجلس با اشاره به تصادف در محور جندق - معلمان گفت:علی رغم وجود اعتبارات ردیف ملی برای احداث و بهسازی این محور هنوز اعتبارات تخصیص پیدا نکرده که لازم است رئیس جمهور به موضوع ورود کند. - اخبار استانها -

الهام آزاد نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به تصادف در محورجندق- معلمان گفت: متاسفانه بازهم شاهد تصادف فاجعه بار محور جندق - معلمان بودیم که  منجر به آتش گرفتن دو خودرو و  از دست رفتن 9 نفرومصدوم شدن یک نفر از هموطنمان شد.

وی افزود: از اوایل دهه 90 عملیات دو بانده شدن این محور آغاز گردیده و همواره  از آن سالها تا کنون مسئولان از اهمیت کریدوری شمال به جنوب این محور و از پر اهمیت ترین و اقتصادی ترین جاده های کشور به عنوان محور مواصلاتی نام می برند اما خطرات جانی نیز هموطنانمان را کماکان تهدید می کند.

نماینده نائین در مجلس بیان کرد:علی رغم وجود اعتبارات ردیف ملی برای  احداث و بهسازی این محور و پیگیری های متعدد  بنده هنوز اعتبارات تخصیص پیدا نکرده در سال گذشته با چندین بانک جهت تامین سرمایه این پروژه مذاکره شد اما با موانعی که پیش رو هست به نظر می رسد باید رییس جمهور ورود کنند.

آزاد اظهار کرد :درسال جدید و با آغاز سفرهای نوروزی شاهد انتشار اخبار تصادفات و کشته شدن هموطنانمان بودیم که بخشی از این اتفاقات به دلیل وضعیت نامناسب جاده ها است که لازم است رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه به این موضوع ورود کرده و  اعتبارات لازم برای بهسازی جاده ها را فراهم کنند تا دیگر شاهد اتفاقات ناگواری این چنینی نباشیم.

به گزارش تسنیم؛ سرپرست هلال احمر سمنان عنوان کرد:تصادف رخ به رخ سه خودروی سواری سوناتا با 2پژو در کیلومتر 40 جاده جندق - معلمان اتفاق افتاد که در این حادثه9 نفر جان خود را از دست دادند یک نفر نیز مصدوم شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور به تأمین اعتبارات برای بهسازی جاده ها ورود کند
  • ورود بانوان تراکتوری به ورزشگاه از دیدار با ذوب آهن
  • بهانه عجیب؛ تابلوی ورود ممنوع زنان در پرتماشاگرترین بازی هفته!
  • تابلوی ورود ممنوع زنان در پرتماشاگرترین بازی هفته
  • رسمی؛ حضور بانوان برای تماشای بازی تراکتور - ذوب آهن
  • زنان تراکتوری مجوز ورود گرفتند
  • خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • ایجاد صلح واقعی با پایان دادن به کشتار ملت‌های مظلوم