Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- 'دیوید بیزلی' مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا نسبت به اوضاع انسانی وخیم یمن اعم ازسوء تغذیه وکمبود دارو ناشی از محاصره و بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان ها توسط هواپیماهای سعودی اظهار تاسف کرد.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری المیادین، بیزلی روز گذشته پس از بازدید بیمارستان الحدیده و عیادت بیماران و زخمی های ناشی از بمباران ها گفت: قلبش از دیدن صحنه های تاسف بار بیمارستان الحدیده به درد آمده است که در میان بیماران، کودکان خردسالی دیده می شوند که از سوء تغذیه شدید رنج می برند وبدن های آنها تبدیل به پوست و استخوان شده و به سختی نفس می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اوضاع بسیار بد کودکان یمنی بر اثر سوء تغذیه ناشی از بمباران و محاصره گفت: به عنوان مثال 'غازی محمد 'کودک یمنی که 10 سال سن دارد وزنش فقط 8 کیلوگرم است یعنی اینکه این کودک یک سوم وزن کودکان هم سن خود را دارا می باشد.
بر اساس گزارش سازمان ملل 22 میلیون یمنی از مجموع 29 میلیون جمعیت این کشور نیاز به کمک های بشر دوستانه دارند و18 میلیون از گرسنگی رنج می برند وبیش از 8 میلیون در معرض گرسنگی شدید قرار دارند.
'بیزلی' با اظهار تاسف از آنچه در بیمارستان الحدیده مشاهده کرده است گفت: کودکان خردسال الحدیده از سوء تغذیه شدید رنج می برند تا حدی که بدن آنها به پوست واستخوان تبدیل شده است و از شدت بیماری وسوء تغذیه به سختی نفس می کشند وبه دلیل کمبود دارو ،توانی برای آنها باقی نمانده است.
وی بار دیگر با هشدار نسبت به اوضاع انسانی وخیم یمن خواستار پایان دادن به جنگ خانمانسوز این کشور شد وگفت: آنچه یمن به آن نیاز مبرم دارد صلح است که پس از آن امکان بازسازی اقتصادی ممکن می شود.
ائتلاف متجاوز سعودی، مهرماه گذشته(سپتامبر 2018) دور دوم حملات به الحدیده را برای اشغال این شهر آغاز کرد، اقدامی که با هدف وادار کردن انصارالله به پذیرش شروط تحمیلی ریاض و هم پیمانانش صورت گرفت.
عربستان 23 خردادماه گذشته نیز، نخستین دور از حملات خود به بندر الحدیده برای تصرف آن را آغاز کرد که این تلاش ها با مقاومت ارتش و کمیته های مردمی یمن به شکست انجامید و راه به جایی نبرد.
درگیری های یمن که عربستان از سال 2015 با حملات هوایی رسما دخالت خود را در آن آغاز کرد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان بدترین بحران انسانی در سطح جهان اعلام شد، به گونه ای که 22 میلیون و 500 هزار نفر از کل جمعیت 29 میلیونی این کشور، نیازمند کمک رسانی فوری هستند.
خاورم** 1453**1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مدير برنامه جهاني غذا يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم

سیدرضا حسینی،مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه ۲ پروژه در منطقه در سال ۱۴۰۳ برای سرمایه‌گذاری معرفی‌شده که یکی بوستان جوان است، اظهار کرد: بحث شهربازی این بوستان با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی بوستان و دریاچه آن به مساحت ۱۷۰۰۰ متر مطرح است تا به مرحله‌ای برسد که علاوه بر شهروندان، زائران و مسافران هم بتوانند استفاده کنند.

 وی در خصوص وضعیت بوستان جوان افزود: بوستان جوان یک پروژه عظیم در سطح منطقه ۲ است و ظرفیت‌های بسیاری در این بوستان در صورت وجود نگاه ویژه وجود دارد.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به اقداماتی که برای بهسازی بوستان جوان انجام‌شده است، گفت: سال گذشته فقط برای روشنایی بوستان یک قرارداد ۹ میلیارد تومانی داشتیم که شروع شد و امسال هم ۱۰ میلیارد برای تکمیل روشنایی و توسعه بوستان جوان در دست اقدام است. 

حسینی با بیان اینکه وجود کاربری‌های ناسازگار یکی از مشکلات اساسی این بوستان است، اظهار کرد: برای این موضوع مصوبه سفر ریاست جمهوری را داریم که باید ۲۲ هکتار از اراضی اطراف بوستان که کاربری‌های نامتجانسی مانند دامداری و مرغداری دارند، تملک شوند. 

وی ادامه داد: ما پیگیر هستیم که تملک‌های موردنیاز این منطقه از محل زمین‌های راه و شهرسازی را به نتیجه برسانیم تا کاربری‌های نامناسب این بوستان جمع‌آوری شود تا این بوستان کارکرد واقعی خودش را پیدا کند.

 مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: راه دسترسی بوستان جوان هم راه مناسبی است و لازم است یک نگاه ویژه از سمت مدیریت استان به این بوستان شود، چراکه یک ظرفیت خوبی هم برای شهروندان و هم مسافران و زائران است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • اوضاع نگران کننده بیمارستان کمال عدوان غزه
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • تمجید دروسی از آزمون
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم