Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از نیوز، همانطور که نابرابری‌های اقتصادی در سراسر جهان و در داخل کشورها وجود دارد، می‌توان نابرابری‌هایی را در دسترسی به نیازهای اساسی مانند آب آشامیدنی هم مشاهده کرد. کودکان و زنان از مهمترین اقشار آسیب‌پذیر در زمینه عدم دسترسی به آب آشامیدنی هستند.

محققان دریافتند طی مدت زمانی که افراد در جست‌وجوی آب سالم و حمل آن هستند، میلیاردها دلار در نتیجه از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی از دست خواهد رفت که باید به آن توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دسترسی به آب سالم و بهداشتی در منزل، منجر به سلامت، صرفه‌جویی در اقتصاد و زمان خواهد شد و کمک می‌کند تا از چرخه فقر دور باشد.

در کشورهای فقیر که با کمبود آب مواجه هستند، زنان و دختران روزانه ساعات زیادی را صرف آوردن و حمل آب از راه‌های دور می کنند،  به طور متوسط، هر زن آفریقایی، روزانه، 6 کیلومتر راه می‌رود تا آب مورد نیاز خود را به دست آورد و کارشناسان تخمین می زنند که روزانه 200 میلیون ساعت برای حمل آب توسط زنان آفریقایی صرف می‌شود.

 حمل آب، انرژی بسیاری از فرد می‌گیرد و نیروی بدنی او برای انجام دیگر فعالیت‌ها را از بین می‌برد و دیگر فرصت گذراندن زمان با خانواده، فعالیت‌های مرتبط با مدرسه کودکان و کسب درآمد برای بهبود زندگی را از او می‌گیرد.

عدم دسترسی به آب سالم و بهداشتی، سالانه حدود 260 میلیارد دلار در جهان هزینه دارد. روزانه در جهان بیش از 800 کودک بر اثر اسهال ناشی از عدم دسترسی به آب سالم جان خود را از دست می‌دهند.

کمبود آب سالم در زمان زایمان و عدم رعایت بهداشت مناسب، با میزان بالای مرگ و میر مادران و نوزادان در کشورهای در حال توسعه مرتبط است. مدیریت یکپارچه از مهمترین موارد برای حل مشکل کمبود آب است و از مهمترین راه‌حل‌ها برای مقابله با کمبود آب، آموزش، استفاده از آب بازیافتی و بهبود سیستم فاضلاب است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آب آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته همکاری‌های کشاورزی با حضور نمایندگان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برپا شد.

با توجه به درخواست وزرای تجارت دو کشور نیجر و آفریقای مرکزی از ایران جهت حمایت از بخش کشاورزی، نمایندگان و مدیران بخش‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را ارائه کرده و فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز توضیحاتی در رابطه با تجارب بخش دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط در حوزه آب و آبیاری ارائه کرد.

همچنین توانایی‌های ایران در زمینه‌های گوناگون مدیریت پایدار خاک و به ویژه مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر و تولید و صادرات کودها و اصلاح کننده‌های زیستی خاک نیز معرفی شد.

در پایان آمادگی ایران برای حضور در کشورهای آفریقایی و همکاری در اجرای پروژه‌های آب و خاک اعلام شد.

کد خبر 6092123

دیگر خبرها

  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • جسد‌های باستانی سالم در ایران بعد از کشف نابود شدند! | فیلم
  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • خط کشی ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • تپش؛ روایت مهمترین حوادث روز
  • حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم