Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، صاحب امتیاز روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از موضع دولت‌های آمریکا و عربستان سعودی در ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول، انتقاد کرد.

فردریک رایان از دولت‌های آمریکا و عربستان به علت درخواست آن‌ها از جهان برای باور کردن حرف هایشان در ماجرای قتل جمال خاشقجی، انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رایان از سعودی‌ها به سبب ارائه روایتی از ماجرای قتل خاشقجی که هدف آن چیزی جز حمایت از مسئولان اصلی جنایت زشت قتل جمال خاشقجی نیست، به شدت انتقاد کرد و افزود: شواهد موجود نشان می‌دهد، آنچه رخ داد با دستور بالاترین مقامات سعودی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تحقیقات سعودی در این باره شفاف و مستقل نیست و همچنان به پنهان کردن مدارک ادامه می‌دهند.

روزنامه واشنگتن پست هم با صدور بیانیه ای، روایت سعودی‌ها از ماجرای قتل خاشقجی را شوکه کننده توصیف کرد و افزود: عربستان با روایت جدید خود از این ماجرا تلاش می‌کند همه کسانی را که خواستار تحقیقات شفاف در این باره هستند از جمله اعضای کنگره آمریکا، به چالش بکشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پذیرفتن روایت سعودی‌ها به معنای نادیده گرفتن واقعیت‌های قطعی مانند حمله و خفه کردن فوری خاشقجی پس از ورود او به کنسولگری است. روایت ریاض از این ماجرا درباره اطلاع نداشتن احمد عسیری و سعود القحطانی از این جنایت، با نوار‌های صوتی که روزنامه نیویورک تایمز در اختیار دارد، تناقض دارد.

ریاض می‌گوید حضور یک متخصص کالبدشکافی در کنسولگری برای از بین بردن هر مدرکی درباره ربودن خاشقجی و نه برای تکه تکه کردن او بوده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: باید فروش هر نوع سلاح به عربستان متوقف و همکاری با این کشور تا زمان اجرای تحقیقات قابل اعتماد بین المللی متوقف شود. روایت سعودی‌ها از قتل خاشقجی، نشانه دیگری از رفتار قلدرمآبانه و جسورانه محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد