Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نام‌های عجیب و غریب ایرانی‌ها که با در سال‌های اخیر در ثبت احوال تغییر کرده‌اند آشنا شوید.

به گزارش شریان نیوز،  نام و اسمی که برای افراد در جوامع مختلف انتخاب می‌شود، برگرفته از مواردی چون نحوه نامگذاری نوزادان، رسم و رسوم حاکم درباره برگزیدن نام برای فرزند تازه متولد شده و همچنین میزان فراوانی اسامی دختر و پسر در هر شهر و منطقه‌ای بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب اسامی  مختلف برای نوزادان دختر یا  پسر به شیوه قرار دادن چندین نام متنوع در بین صفحات قرآن کریم، یکی از متداول ترین و البته پر طرفدارترین روش‌هایی است که خانواده‌های ایرانی از آن برای نامگذاری نوزاد خود استفاده می‌کنند.

 

انتخاب نام‌های مذهبی برگرفته از نام اهل بیت علیهم السلام و همچنین انتخاب اسامی قهرمانان و اسطوره‌های وطنی تاثیرگذار در حفظ آب و خاک و اعتلای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی برای دختران و پسران، به ترتیب پرکاربردترین اسامی انتخابی خانواده‌های ایرانی را تشکیل می‌دهد. به طور معمول در اغلب خانواده‌های ایرانی نام یک یا چند فرزند از فرزندان خانواده از اسامی مذهبی انتخاب می‌شود.

 

در ادامه اینفوگرافیک اسامی عجیب و غریب برخی از افراد که در سال‌ها پیش برای آن‌ها انتخاب می‌شده است را مشاهده کنید و البته فراموش نکنید که این اسامی طی سال‌های اخیر با هماهنگی دفاتر ثبت احوال به نام‌های دیگر تغییر پیدا کرده‌اند.

 

 

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • هدیه عجیبی که رونالدو از عربستانی‌ها گرفت
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است