Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@21:19:21 GMT

قیمت نفت دوباره صعودی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۴۵۱۵۸

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رویترز، در حالی که احتمال کاهش عرضه نفت اوپک بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود، هرچند که رشد بی رویه تولید نفت آمریکا موجب شد تا رشد قیمت ها محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 38 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش به 56 دلار و 84 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 48 سنت، معادل 0.7 درصد رشد به 67 دلار و 10 سنت رسید.

عامل اصلی رشد قیمت نفت احتمال کاهش عرضه نفت اوپک در آینده نزدیک است. اوپک نگران است که روند سقوط قیمت نفت در سال 2014 مجددا تکرار شود.

به گفته منابع آگاه، عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک می خواهد این سازمان و متحدانش تولید خود را به میزان 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این رقم حدود 1.5 درصد کل عرضه جهانی نفت است.

اما بانک مورگان استنلی هشدار داده که کاهش تولید عربستان تاثیر مورد انتظار را بر جای نخواهد گذاشت. این بانک آمریکایی گفته: «دو شاخص صلی بازار نفت یعنی برنت و وست تگزاس اینترمدییت هر دو نفت های شیرین و سبک هستند... در حالی که اوپک معمولا تولید نفت عادی و سنگین تر را کاهش می دهد و این نمی تواند موجب کاهش عرضه نفت سبک و شیرین شود.»

مورگان استنلی همچنین اعلام کرده، به دلیل مازاد عرضه ساختاری ای که در بازار به دلیل رشد تولید بسیاری از کشورها به وجود آمده است، «کاهش تولید های اوپک موقتی خواهد بود، زیرا همه کاری که آنها می توانند انجام دهند، انتقال تولید از دوره ای به دوره دیگر است.»

 

در حالی که اوپک قصد دارد تلوید خود را محدود کند، تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به رقم بی سابقه 11.7 میلیون بشکه در روز رسید.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: نفت رشد دلار عربستان شاخص اوپک دلار رشد شاخص نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست