Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ادعاهای«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در دیدار وی با «مایک پنس» معاون رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست شرق آسیا در سنگاپور در خصوص حمایت پاکستان از تروریسم را رد کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا نارندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار خود با مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست شرق آسیا در سنگاپور در خصوص نگرانی شدید هند از حضور حافظ سعید، متهم اصلی حملات تروریستی بمبئی، در انتخابات اخیر پاکستان با وی گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویجی گوخال معاون وزیر امور خارجه هند در مورد این دیدار خاطرنشان کرد که مودی به پنس گفت که در نهایت تمام منشاء حملات تروریستی در جهان به یک نقطه می رسد.
مودی همچنین اظهار کرد اینکه افرادی که در حملات تروریستی به شهر بمبئی دخالت داشتند در جریان انتخابات اخیر پاکستان نقش مستقیم ایفا کردند، نگرانی جدی نه تنها برای هند و آمریکا بلکه جامعه جهانی است.
هند، گروه «لشکر طیبه» به رهبری «حافظ سعید» را به طراحی و حمله تروریستی سال 2008 بمبئی که بیش از 180 کشته برجای گذاشت، متهم کرده است.
این سخنان با واکنش شدید سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مواجه شد.
«محمد فیصل» در واکنش به سخنان «مودی» که پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد، این سخنان را تلاش برای تغییر نگاه جامعه جهانی در نقض حقوق بشر در کشمیر عنوان کرد.
وی ادامه داد: هندوستان به طور معمول، به جای پاسخ مثبت به درخواست مذاکره پاکستان، اسلام آباد را متهم می کند.
فیصل به دولت هند توصیه کرد به جای اتهام افکنی، با پاکستان مذاکره کند.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان، نیمه دوم شهریورماه امسال با ارسال نامه به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، از سرگیری گفت وگوهای صلح با این کشور را خواستار شده بود.
عمران خان 14 سپتامبر در نامه‌ای به همتای هندی خود، پیشنهاد صلحی برای آغاز دوباره گفت وگوها بین دو کشور در مورد تمامی مسائل از جمله «کشمیر و تروریسم» ارائه کرد.
«عمران خان» در نامه خود، نخست وزیر هند را با عنوان «مودی صاحب» خطاب کرد، وی همچنین نشستی بین وزرای خارجه دو کشور را پیشنهاد داد و گفت، پاکستان آماده است تا درباره تروریسم با هند مذاکره کند.
هند در ابتدا پیشنهاد این نشست را پذیرفت و گفت: «این فقط یک نشست خواهد بود، و نه شروع دوباره مذاکرات.»
با این وجود، پس از آن در یک تغییر عقیده ناگهانی، با متهم کردن عمران خان به طرح « برنامه شرارت آمیز» پنهان کارانه، لغو نشست را اعلام کرد.
آساق**6125**1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند و پاكستان حافظ سعيد وزارت امور خارجه پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل

بازدید 10 خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان با حضو در تلویزیون پاکستان روایت جالبی از حمله ایران به اسرائیل را مطرح کرد و سپس درباره موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل توضیح داد. مواضع وزیر دفاع پاکستان را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • تشکر نتانیاهو از انگلیس و آلمان بابت «حمایت‌های بی‌چون و چرا»
  • روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • کاریکاتور/ ادعای پوشکی در خصوص قدرت موشکی!
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم