Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  سیده فاطمه ذوالقدر  با اشاره به ضرورت مدیریت استفاده کودکان از اینترنت، استفاده‌های آموزشی، درسی و پژوهشی را مهمترین کاربرد اینترنت برای خانواده‌ها و فرزندان‌شان دانست و افزود: برخورد سلبی مسؤولان یا خانواده‌ها به استفاده از اینترنت و مزیت‌های آموزشی آن عواقب غیرقابل پیش‌بینی برای والدین و فرزندان‌شان دارد، بنابراین مدیریت فضای اینترنت و محتوای آن توسط خانواده‌ها باید به نحوی سازماندهی شود که فرزندان و کودکان بتوانند از مزیت‌های آموزشی این فناوری پیشرفته به نحوی استفاده کنند تا ضمن رشد استعداد‌ها و توانایی‌های ذهنی و روانی آنان  مهارت‌های اجتماعی و آموزشی فرزندان نیز تکامل یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌ها در استفاده از اینترنت را ضروری دانست و افزود: استفاده مناسب فرزندان و کودکان از محتویات علمی و آموزشی اینترنت از طریق گفتگو والدین و مربیان آموزشی و همچنین از طریق محیط‌های آموزشی داخل مدرسه و موسسات آموزشی خارج از مدرسه، وسایل ارتباط جمعی، رسانه ملی و وزارت آموزش و پرورش  امکان‌پذیر است. در این صورت بخش زیادی از والدین از سخت‌گیری و ممانعت‌های بی‌حاصل در استفاده فرزندان‌شان از اینترنت و محتوای علمی و آموزشی دوری خواهند کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس متذکر شد: با فراگیر شدن گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها، والدین بسیاری برای رسیدن به امور شخصی و داخل منزل این وسایل را بدون تعریف زمان‌بندی خاصی در اختیار کودکان و فرزندان‌شان قرار می‌دهند که این کار اصلا توصیه نمی‌شود.

ذوالقدر استفاده از اینترنت، لپ‌تاپ، کامپیوتر شخصی، موبایل و تبلت حتی برای انجام آموزش، تحقیق یا پژوهش توسط دانش‌آموزان را با رعایت زمانبندی مناسب و تحت نظر والدین قابل قبول دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس هشدار داد: در کنار استفاده از اینترنت و کامپیوتر باید حتما سایر روش‌های میدانی و فیزیکی در آموزش فرزندان نیز مورد استفاده قرار بگیرد حتی باید کودکان و فرزندان را به انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی تشویق کرد تا فرزندان‌مان رشد همه جانبه و متناسبی در همه زمینه‌های زندگی پیدا کنند.

وی نقش صدا و سیما، آموزش و پرورش و و چهره‌های تاثیرگذار جامعه را در استفاده اصولی از اینترنت و کامپیوتر ضروری دانست و افزود: قطعا اولین و مهمترین جایی که استفاده درست آموزشی و پژوهشی از اینترنت را به فرزندان و کودکان‌مان یاد می‌دهند، معلمان و کادر آموزشی مدارس هستند علاوه بر آن شبکه‌های آموزش، چهار و بخش‌های آموزشی سایر شبکه‌های رسانه ملی تاثیر تعیین کننده‌ای در والدین و فرزندان آنان در خصوص نحوه استفاده درست از اینترنت و محتوای آموزشی آن دارند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، دلیل تشکیل کمیته فضای مجازی در کمیسیون متبوعش را اهمیت محتوای اینترنت و فضای مجازی دانست و افزود: اهمیت و حساسیت اینترنت و محتوای فضای مجازی ایجاب کرد تا جمعی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی کمیته فضای مجازی را در این کمیسیون تشکیل دهند. این کمیته اخیرا طرح ساماندهی پیام‌رسان‌ها را در دست تصویب دارد و می‌تواند بستر استفاده صحیح و اصولی از اینترنت و محتوای آموزشی، علمی، فرهنگی، اقتصادی و سایر زمینه‌ها را به صورت اصولی فراهم کند.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۴۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست مشترک با مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اهمیت مالکیت معنوی در زیست فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کودکان و نوجوانان این سرزمین باید با عملکرد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت در زمینه‌هایی همچون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری آشنا شوند و این امر خود نیازمند آموزشی متناسب و درخور سن این افراد است.

در ادامه حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: آموزش مالکیت معنوی در دنیا به عنوان یکی از بحث‌های پایه‌ای برای کودکان است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از متولیان مؤثر در حوزه کودک و نوجوان است.

وی افزود: آموزش عمومی و فردی منابع انسانی در حوزه مالکیت فکری، تولید پادکست، انیمیشن، تئاتر، تصویرسازی و انتشار کتب مناسب سن کودکان و نوجوانان در راستای آموزش نسل جدید و آشنایی با مالکیت فکری از موضوعاتی است که با تعامل مشترک با سازمان ثبت باید برای کودکان و نوجوانان عملیاتی شود.

در این نشست که اسلامی سرپرست مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت نیز حضور داشت، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک تفاهم نامه مشترکی فی‌مابین مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت اجرایی شدن موارد ذکر شده منعقد شود.

کد خبر 6097407

دیگر خبرها

  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • بچه‌ها الگوی خوابشان را از والدین می‌آموزند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟